Стойността на успешния линкбейт за онлайн бизнеса

Стойността на успешния линкбейт за онлайн бизнеса

Според последната версия на проучването на факторите за позициониране в търсачките, направено от Moz, входящите връзки все още са един от важните фактори, когато става дума за позициониране в резултатите от търсенето. И докато връзките могат да се опишат като предимство за SEO, тук бихме искали да обърнем внимание и на някои ползи, встрани от SEO, които имат по-традиционен характер. Важно е да бъдете наясно с тези плюсове, за да можете да убеждавате хора, които нямат опит в оптимизирането на сайтове, в идеите си. Можете да се опитате също така да не мислите за линкбейта единствено като за упражнение по линк билдинг. Тази практика всъщност отива отвъд връзките и би могла да позиционира компанията ви като лидер в нишата и, когато става дума за съдържание, създадено от експерти в бранша.

Важно е, че качеството на тези връзки никога не е било толкова важно. Тежестта и стойността на връзките, които изглеждат естествени и не са “преоптимизирани”, също са от огромно значение. Последните промени на алгоритъма на Google, ъпдейтът Penguin например, доведоха до сриване на редица сайтове, които бяха отишли твърде далеч в оптимизирането. За прекомерна оптимизация бяха счетени техники като получаване на връзки от уеб директории, директории за статии, както и линкови картини, в които anchor текстът на връзките е прекалено съсредоточен върху ключови думи и не достатъчно брандиран.

За щастие, добрият линкбейт не генерира подобен тип връзки. В действителност добрият линкбейт генерира такъв тип връзки, които Google иска да вижда, връзки, дадени от редакторите на съответните сайтове. Тези връзки рядко съвпадат точно с определена ключова дума и обикновено при тях се използва бранда ви за anchor текст, а понякога дори само произволни думи.

Следователно, има огромна SEO стойност от хубавия линкбейт, тъй като той не просто генерира връзки, които знаем, че са от голямо значение. Линкбейтът генерира такъв тип връзки, които издържат изпитанието на времето и не биха се превърнали в обект на наказание от страна на Google. Нека разгледаме малко по-подробно видовете връзки, които могат да бъдат генерирани чрез линкбейт практики.

Anchor текст, който не е фокусиран върху ключови думи

Един от най-лесните начини за Google да определи преоптимизацията е като търси твърде много връзки, които използват точната ви ключова дума, като например компания за SEO или SEO услуги, а не името на бранда ви, като например SEOM или адреса на уеб сайта ви, e.g. https://seom.bg

Хората, които поставят връзка към вас, благодарение на съдържанието, което сте предоставили като линкбейт, ще го направят по свой начин, спрямо своите редакционни правила. Това означава, че те ще изберат anchor текста, което увеличава вероятността да използват или името на бранда ви, или произволно съчетание от думи като “тази статия” или “тези данни”.

Това има огромна стойност, защото подобни връзки са много качествени и дадени по този начин, те никога няма да изглеждат неестествени за Google.

Връзките към домейна помагат на всички страници да се издигнат в резултатите

Едно от възраженията, които в предишната част на урока посочихме, бе свързано с това, че връзките, генерирани чрез линкбейт, могат и да не водят до продуктова или категорийна страница. Обикновено именно продуктовите или категорийни страници са тези, които искате да изведете напред в позиционирането по ключовите думи, които таргетирате. Оттук и аргументът, че връзките, спечелени от линкбейт, не са полезни от гледна точка на SEO стратегията ви.

В действителност подобно виждане за нещата е доста късогледо. Отново, ако се върнем към това какво изглежда естествено за Google, то наличието единствено на връзки към продуктови и категорийни страници не изглежда особено добре. Не и ако няма нещо наистина заслужаващо връзка в тях (ще стигнем и до тази част по-късно ).

Печеленето на връзки благодарение на наистина изключителното съдържание, което сайтът ви предлага, изглежда много по-естествено и добавя значителна стойност към авторитета на целия домейн. Това не означава, че не трябва да се стремите към получаване на връзки към категорийните и продуктовите си страници. Просто този стремеж не трябва да ви спира да създавате удивително съдържание и за другите страници на сайта си.

Можете да научите повече за най-добрите практики и техники за изграждане на вътрешни връзки в модула Архитектура на информацията на сайта.

Получавайте връзки, които конкуренцията ви не може да получи

Има много начини за правене на анализ на конкуренцията и много SEO статии, налични в Мрежата, относно това как да откривате какво правят конкурентите ви и да копирате процесите им. Ако ползвате линкбейт, за да изграждате връзки, анализът на практиките ви от страна на конкурентни сайтове ще отведе единствено до тактики, които са трудни за подражание.

Именно поради всички причини, изброени по-горе и свързани с това, че линкбейтът е рискован и труден, практикуването му може да ви изведе една стъпка пред конкурентите ви. Чрез добре обмислен линкбейт можете да получите връзки, до които конкуренцията ви никога не би могла да стигне, освен ако не положи същите усилия и не вложи същите ресурси.

Получавайте връзки, за които не сте молили

Това е Светият Граал на изграждането на връзки. Умението да публикувате някакво съдържание и хората да започнат да го споделят, да го харесват и да го разпространяват, без да сте ги молили за това.

Ако успеете да направите линкбейта правилно, единственото, което ще трябва да направите, е да разпространите съответното съдържание между неколцина ключови човека с влияние и аудитория, за да може съдържанието ви да започне в последствие само да се разпространява, т.e. да стане вирусно.
Трудно е, ще ви отнеме време, но е възможно.

Брандиране

Тук вече преминаваме в областта на ползите, които нямат отношение към SEO, или поне не в пряк смисъл. Защото това да си бранд (и да имаш необходимите сигнали за бранд, свързани с това) може само по себе си да помогне за по-високо позициониране.

С линкбейта имате възможност да достигнете до голям брой хора много бързо. Това поставя линкбейта паралелно до маркетингови канали като рекламата например. Ако линкбейтът ви е добре оформен и проведен, той може да се използва, за да позиционира бранда ви като авторитет в нишата ви и като ресурс, към който хората ще се обръщат за информация.

Нека разгледаме един пример. Mint.com са американски доставчик на софтуер за лични финанси. Те имат и много активен блог, където пускат голямо разнообразие от съдържание, включително и тази публикация, свързана с разгадаването на цифрите от кредитните карти , която постига следния резултат:

Над 5000 Facebook харесвания
Над 2000 туита
Над 250 входящи връзки

Освен този резултат, материалът позиционира сайта и като експертен в областта на финансите. Това добре написано и полезно съдържание ги представя като релевантен източник на информация и доказва, че Mint е бранд, който създава отлично съдържание за своите потребители и знае какво прави.

Винаги актуално съдържание, което привлича релевантен трафик

Друга голяма полза от линкбейта е това, че тази практика доста често може да бъде дългосрочна стратегия, която се превръща в източник на винаги актуално съдържание. С това имаме предвид, че при линкбейта не винаги става дума за съдържание, което е интересно и полезно единствено в даден момент. Линкбейт може да се прави и със съдържание, което да бъде полезно и търсено с години и затова с течение на времето да привлича все повече връзки. Пример за това е Distilled и това, с което разполагат – Excel for SEOs Guide. Подобно полезно съдържание все още привлича връзки към себе си, защото е толкова полезно, колкото е било и при пускането си.
Такъв вид съдържание има способността да привлича връзки и трафик за дълъг период от време. Затова, вместо да търсите пиков трафик при пускане на определено съдържание, който впоследствие да спадне до нулата, стремете се към съдържание, което равномерно във времето ще привлича посетители и привърженици.

В този урок научихте:

Използването на линкбейт е свързано с редица рискове, но те могат да бъдат преодолени, ако оптимизирате добре процеса
Линкбейтът може да се провали по много причини и затова е необходимо да вземате предвид възможните подводни камъни и да ги избягвате умело
Ключовите ползи от линкбейта, които да използвате, когато убеждавате събеседниците си в своята идея
Линкбейтът може да ви донесе типа връзки, които Google обича да вижда

Всички SEO уроци за linkbait

В тази статия са използвани материали от ресурси на Distilled и Moz

Google+ коментари

Коментари