SEO автоматизация: всичко, което трябва да знаете

SEO автоматизация: всичко, което трябва да знаете

Оптимизацията за търсачки съществува, още откакто хората използват интернет, за да търсят различни неща. През годините SEO постоянно еволюира и качественото прилагане на оптимизационни стратегии си е цяла наука.

Много хора, които тепърва навлизат в SEO, донякъде се отчайват, като се сблъскат с всички неща, които трябва да научат и да започнат да правят всекидневно. Успокояващ в такъв случай е фактът, че инструментите за автоматизиране на оптимизационните процеси вече са изключително напреднали и сериозно улесняват работата.

Именно затова в тази статия ще се спрем подробно на SEO автоматизацията и инструментите, с които можем значително да улесним себе си, като същевременно максимизираме ефективността на собствените си усилия.

Може ли SEO да се автоматизира?

Много на брой софтуерни компании целят да намерят разнообразни и иновативни решения, с които да оптимизират SEO процесите. Въпреки че постигат сериозен успех, оптимизацията все пак изисква и немалко ръчна работа. Създаването на съдържание и изграждането на рекламни кампании се получават идеално само при намесата на човешкия фактор, за който към момента няма по-добра алтернатива.

От друга страна, вече има доста ефикасни автоматични решения, чрез които бързо и без усилия се върши най-досадната работа в оптимизацията. Така мозъкът не се обременява с тези действия и може да се фокусира върху по-сложните и важни неща.

С две думи, SEO може да бъде само отчасти автоматизирано, но напълно достатъчно, за да стане по-малко трудоемко и времеемко и да се постигне по-висока продуктивност.

seo avtomatizacia

Инструменти за частична автоматизация на SEO

Преди да разгледаме различните инструменти, е добре да споменем, че най-положителен ефект се постига, само ако се вложат достатъчно усилия и финансови средства. Разбира се, инвестицията си струва напълно с огледна получените резултати и спестеното време. И все пак трябва да се има предвид, че малките компании няма да имат голям шанс да се възползват от всичко по-долу изброено. Ако искате качество и резултат – бъдете готови да го заплатите!

SEMrush

SEMrush е един от най-популярните инструменти, с който се автоматизират рутинни задачи като проучване за ключови думи и следене на позиции.

Инструментът дава възможност за бърз и лесен анализ на ключови фрази, сравнение на домейни, изготвяне на стратегии за реклами и бюджет, анализ на входящи връзки и много други неща, които трудно и бавно се вършат ръчно. Цените започват от 99 долара на месец.

Majestic

Majestic е друг изключително универсален инструмент, с чиято помощ се прави анализ на входящите и изходящите връзки, на тяхното количество и качество и ефективността им в сравнение с конкуренцията. Това е идеалният способ за линк билдинг стратегии. Възползвайте се максимално от неговите услуги като линкнете проектите в профила си. Цените започват от 47 евро на месец.

Traffic Booster от StoreYa

Traffic Booster е по-скоро услуга, която е подходяща за използване при PPC рекламиране. Тя помага на потребителя да изгради своите рекламни кампании и да се ориентира сред всички възможни настройки в PPC мрежата. Traffic Booster е способен да оцени бранда и да подбере неговата таргет аудитория, да избере най-подходящите ключови думи и да препоръча адекватни стратегии за рекламиране. По този начин се гарантира, че рекламите ще привлекат трафик към сайта, който ще донесе реални конверсии. Цените започват от 30 долара на месец.

Бъдещето пред SEO автоматизацията

Въпреки че напълно автоматичната оптимизация изглежда невъзможна към момента, налице са някои доста обещаваши тенденции.

seo automationКомпании като RankScience, например успяват чрез поредица от алгоритми да правят качествено on-site оптимизация. Собственикът на компанията твърди, че с помощта на автоматични методи значително се повишават органичните позиции и конверсии, като най-силен е ефектът върху онлайн магазини, директории, форуми и изобщо навсякъде, където са налице голям брой страници.

Изводът, който можем да направим засега, е че SEO все още изисква доста ръчни усилия и не бива да се доверяваме изцяло на технологиите. С тяхна помощ всеки оптимизатор може да си улесни изключително много живота, но не и да ги превърне в пълноценен заместник.

А и не бива да се забравя, че напълно автоматизираната система не е желателна или поне не на този етап. Необходим е експертен поглед и опит, за да се открият определени тенденции, както и да се вземат нужни и навременни решения, за да се предотвратят нежелани последици. Бъдете разумни и автоматизирайте това, което може да проверите и което не е нужно да бъде извършвано от човек.

 

Автор:

dobromir panovДобромир Панов е оптимизатор и маркетинг консултант в PromoPointbg.com. Има дългогодишен опит в сферата на seo и adwords, като същевременно с това ежедневно се стреми да усъвършенства своите знания.

Професионализмът е сигурен, а интереса и любопитния характер подпомагат по-задълбочения и разчупен поглед, който е нужен за онлайн маркетинга.

Google+ коментари

Коментари