Как SEO & UX работят заедно, за да движат бизнеса Ви

Как SEO & UX работят заедно, за да движат бизнеса Ви

Поведението и очакванията на клиентите онлайн се е променило значително от началото на Интернет до днешни дни. Когато Интернет прохождаше никой нямаше представа какво точно търсят клиентите онлайн и какво очакват. Днес те прекарват дълго време онлайн и знаят какво искат от един уебсайт.

Тъй като клиентите станаха “по-умни”, търсачките адаптираха начина, по който интерпретират и показват информация на база на промените в намеренията на потребителите. Това е резултат от развиващите се онлайн среди, които оформиха взаимодействието на клиентите със съдържанието на уебсайтовете.

Без значение как някой открива и “консумира” съдържанието ви, той има определени очаквания когато взаимодейства с вашия бранд. Всеки бизнес трябва да се адаптира към това!

Ето защо е критично важно бизнесите да комбинират стратегиите за потребителско преживяване със стратегиите за оптимизация на уебсайтовете. Това ще подсигури повече конверсии и ще поддържа конкурентно предимство за бизнеса. Фокусирането върху само една от тези стратегии ще доведе до недостатъчно качествено преживяване за вашите клиенти и съответно по-малка печалба.

В следващите редове ще разгледаме как SEO и UX / User Experience / работят в полза на бизнеса ви, за да донесат повече реализации (продажби).

Общите цели на SEO и UX

Целта на всеки бизнес е една – да генерира приходи.

Без значение от индустрията, вие зависите от вашия уебсайт, за да изграждате доверие, да отговаряте на въпроси, да продавате услуги или продукти.

Вие зависите от един изцяло холистичен начин на онлайн присъствие, за привличане на квалифициран трафик и увеличаване на реализациите на вашия уебсайт. Това означава, че трябва да оптимизирате видимостта на уебсайта си в търсещите машини като същевременно оптимизирате и сайта си.

Вашите клиенти имат специфични проблеми и те се обръщат към търсачките, за да намерят отговорите си. Веднъж открили сайт, който отговаря на нуждите им, те очакват страхотно преживяване по страниците му под формата на лесно използване, бързо зареждане, интуитивно подреждане на елементите и интерактивност.

Ето защо SEO и UX трябва да работят заедно – формулата е проста: UX + SEO = $.

SEO се фокусира основно на архитектурата на уебсайта, на съдържанието, техническите фактори, ключовите думи и редица външни за сайта елементи с основна цел да донесе трафик на уебсайта ви. UX от своя страна е основно фокусиран върху ангажирането на потребителите, веднъж достигнали вашия уебсайт и имплементирането на дизайн, които понижава разсейването и максимизира конвертирането на потребителя в клиент.

Привличането на трафик към уебсайта е безполезно, ако този трафик не е квалифициран или с други думи, трафик от посетители търсещи или заинтересовани от вашите продукти или услуги. В същото време дизайнът на сайта ви е безполезен, ако няма трафик от посетители, който да бъде конвертиран в клиенти.

Казано най-общо – SEO и UX трябва да се фокусират върху намеренията на потребителите, така че бизнесът ви да предложи уебсайт, които превръща посетителите в плащащи клиенти.

SEO & UX: BFFs <3

UX дизайнерите и SEO специалистите някога се конкурираха помежду си. Всеки мислеше, че неговата роля е по-важна и в много компании бюджетът беше разделен между отделите, така че те трябваше да се борят, за да си осигурят адекватно финансиране. Въпреки това, тъй като онлайн маркетингът става все по-фокусиран върху потребителите, много компании са открили, че SEO и UX работят заедно, за да стимулират повече продажби.

Вместо да се конкурират, екипите на SEO и UX трябва да осъзнаят, че те трябва да се фокусират върху осигуряването на добро потребителско преживяване в различните етапи от пътя на клиента. Всъщност, SEO и UX са две страни на една и съща монета.

Тъй като алгоритмите за търсещи машини са се развили въз основа на опита на потребителите, търговците и маркетинг екипите са се научили да използват SEO и UX заедно, за да привлекат квалифицирани клиенти и да увеличат реализациите на своя уебсайт.

SEO and UX working together

Как потребителското преживяване и SEO си взаимодействат

Днешните онлайн взаимодействия между марката и клиентите ви са по-разнообразни от всякога. В същото време вашите онлайн клиенти са по-информирани и имат повече възможности да решат проблемите си.

SEO има данните, чрез които UX екипите трябва да създадат персонализиран опит за клиентите. В същото време екипите на UX имат представа за рамката на уеб сайта и оптимизирането на съдържанието, а с тях SEO специалистите трябва да вземат важни и адекватни решения, за да осигурят класиране в SERP.

Когато екипите на SEO и UX споделят своите открития за аудиторията на уебсайта на бизнеса и взимат решения заедно, те могат да създадат оптимизиран опит за своите потребители. Вашият бизнес трябва да печели пари чрез уебсайта Ви. Не можете да направите това само като се съсредоточите върху техническо SEO, или само UX.

customer journey

Как SEO влияе на потребителското преживяване

Търсачките използват алгоритми, за да идентифицират модели в това, как хората търсят и какво търсят и очакват онлайн. Поради естеството на индустрията, SEO използва ключови думи, семантика, структура на уебсайта, технически фактори и връзки, за да класира своите уеб собствености в SERPs. Това е основният принцип на SEO оптимизацията, така че в основата си SEO се фокусира върху анализирането, публикуването и оптимизирането на съдържанието, което ще привлече квалифицирани читатели.

Точно както данните за ключовите думи показват колко потенциални посетители търсят нещо конкретно, тези данни са също така са жизненоважни за дизайнерите на UX, тъй като те служат като образец на цялата им аудитория. Тази информация е още по-важна от всякога, тъй като дизайнерите на UX интегрират SEO данните, за да повлияят върху избора им за разработка и подредба на елементи, цветове и интерактивности.

Когато знаете какво търсят вашите клиенти и как търсят те, е по-лесно да правите корекции на уебсайта си, за да могат посетителите лесно да открият това, което търсят. SEO специалистите могат да работят със своите UX екипи, за да определят кои страници в уеб сайта трябва да бъдат оптимизирани, за да увеличат реализациите.

Защо UX е от ключово значение за бъдещето на SEO

Докато данните от SEO са чудесни за подчертаване на общите тенденции на потребителите, тази информация обаче не може да определи конкретни проблеми на един уебсайт, които влияят върху начина, по който хората взаимодействат със съдържанието на уебсайта.

Безпроблемното и оптимизирано преживяване на уебсайта означава, че потребителите прекарват повече време в ангажирането със сайта и често се връщат към него. Качественият UX дизайн е от жизненоважно значение за опитът на потребителите по страниците на уебсайта.

Не само, че UX оказва влияние върху начина, по който хората възприемат уебсайт, но също така може да окаже положително влияние върху това как търсачките разглеждат авторитета, уместността и доверието към него (които непряко могат да подобрят класирането Ви при търсене).

Навигацията в уебсайтовете е един от най-големите начини, по които UX влияе върху факторите на SEO. Например, ако потребителите не могат бързо и лесно да намерят необходимата информация чрез главното навигационно меню или как се организира информацията на даден сайт, тези потребители ще напуснат без конвертиране.

Голямата навигация е още по-важна днес, тъй като по-голямата част от трафика идва от мобилни устройства. Няколко други UX фактора, които влияят на SEO, включват колко бързо се зарежда уебсайтът Ви и дали съдържанието ви е ангажиращо.

Google и други търсачки знаят, че факторите къде, как и кога хората “консумират” съдържание се променят. В резултат на това екипите на UX трябва да работят със своите SEO партньори, за да гарантират, че техният уебсайт е оптимизиран за техните потребители, колкото е оптимизиран и за търсачките.

SEO и UX за подобряване на вашия бизнес

Сега след като разгледахме как SEO и потребителското преживяване могат да доведат квалифициран трафик и да увеличат конверсиите на компанията ви, време е да подобрите уебсайта си на база на пътят на клиента по страниците му.

Тъй като търсещите машини, вашите клиенти и други технологии продължават да се развиват, вашият бизнес трябва да помисли как да приведе бизнес активностите си в съответствие с поведението на вашите клиенти и те да се ангажират с вашето съдържание. Комбинирането на SEO и UX усилията в една ценна стратегия е ключов момент, който ще ви отведе в win-win ситуация – печелите вие, печелят и клиентите ви.

По материал от Search Engine Journal.

Превод и преработка: Дидо Григоров

Google+ коментари

About Dido

Дидо Григоров е SEO специалист с 12 години професионален опит. В портфолиото си има проекти от САЩ, Канада, Англия, Германия, Швейцария, Италия и мн. други. Страстен фен е на семантичната оптимизация, стратегиите за съдържание, линк билдинга и одитирането на уебсайтове. Собственик е на NetPresenta. През Юни 2017 Дидо е първият български SEO специалист със самостоятелен уебинар на уебсайта на Semrush - световният топ софтуер за SEO анализи.

Коментари