Олег Саламаха от Netpeak

Олег Саламаха от Netpeak

Олег Саламаха е SEO анализатор в компанията Netpeak и един от разработчиците на услугата Prodvigator.

Олег се занимава се с оптимизация за търсачки и реклама от 2005 година.

За какво ще говориш на SEO конференция 2014?

Темата ми на конференцията ще бъде “Как да разберем интересите на посетителите като използваме ключови фрази?” Ще се опитам да повдигна доста интересната тема за намерението, което стои зад търсенията на потребителите.

На всички е известно, че едни фрази носят повече конверсии, а други по-малко. Затова да се прогнозира конверсията на фразата докато се появи статистика е доста сложно.

По време на лекцията си ще се опитам да разкажа кое отличава едни фрази от други. На какви групи може да се раздели семантичното ядро, на какви страници, какви търсения най-много подхождат. Мисля, че ще бъде интересно.

Какво може да направи един оптимизатор, което другите не могат?

Работата на оптимизатора в днешно време е много разнопосочна и включва редица задължения:

Основната му задача е подобряване на класирането чрез подобряване на определени фактори, които му влияят. Тук е важно постоянно да си наясно с всички нюанси и промени в търсачките.

Технически одит. Освен, че сайтът трябва да бъде релевантен, той трябва и да бъде безупречен от техническа гледна точна.

Анализ на източниците на трафик. Не е достатъчно да се привлекат посетители, необходимо е още и да се каже кои са канали, които привличат посетителите, са оптимални.

Освен това има много етапи, през които трябва да премине оптимизатора за успешното популяризиране на проекта: събиране на семантиката, анализ на конкуренцията, поправяне на грешки, подобряване на видимостта и т.н.

Така че, почти цялата работа на оптимизатора е доста уникална.

Каква според теб е основната концептуална разлика между Yandex и Google?

На пръв поглед двете търсачки си приличат, но имат концептуални различия, които не се виждат веднага. За Yandex бих откроил няколко значими разлики:

  • Геозависимост – резултатите за някои търсения в Yandex завист от региона
  • Търговско класиране – на позицията на сайта влияят офлайн показателите на бранда
  • Спектър – подмяна в SERP на сайтове с друго намерение за много важни търсения
  • Връзки, които “на работят” н някои теми

За разлика от информацията предоставяна от Google с помощта на въртележката в резултатите (т.нар. Carousel), Yandex имат Острова, чрез което предоставят динамична  и интерактивна информация в резултатите. Какво означава това за оптимизацията и маркетинга според теб?

Към това може да се подходи различно. От  една страна е добре потребителят да вижда в резултатите допълнителна информация, мястото в SERP става много повече и съответно да се попадне в зоната, където има видимост, е много по-лесно. От друга страна такива блогове много разсейват CTR и сайтовете получават по-малко трафик.

За оптимизаторите това е още един повод да отдадат по-голямо внимание на анализа на резултатите и семантично ядро.

Вярваш ли в семантично търсене?

И да и не. Това, което сега представя Google във вид на Knowledge Graph трудно може да се нарече идеалното семантично търсене.

В края на краищата Google показва обща информация за някои обекти, при това не винаги правилно. Ако трябва да се говори за семантично търсене, по-скоро клоня към проекта Wolfram Alpha.

В същността си семантичното търсене е разбиране на същността на документа. И за да работи правилно семантичното търсене е необходимо не просто добре да се агрегират и обработват документите, необходимо е потребителите ясно да задават въпросите си,  с ясни за търсачката намерения. В сегашните условия повечето заявки нямат изричното намерение и да се каже какво точно иска да види потребителя в резултатите е почни невъзможно.

Затова, на този етап, всичко повече прилича на “гадаене” на предпочитанията на потребителите.

Имаш ли някое професионално изкривяване?

Когато пиша на ръка и направя грешка, търся Backspace )

Каква историята на ника ти Gelo :)

Историята е доста банална. Трябваше да си направя поща, а акаунтът oleg@mail.ru вече беше зает. Затова реших да обърна буквите на името си и се получи Gelo )

Google+ коментари

Коментари