Как съдържанието привлича връзки ?

Как съдържанието привлича връзки ?

В този урок ще научите:

Какво кара някого да сложи връзка към вас
Защо само информацията не е достатъчна
Как да разберем кое съдържание си струва връзката към него

Какво кара някого да сложи връзка към вас ?

Това е едно от основните неща, които трябва да разберете, когато става дума за изработване на стратегия за линкбейт. Една от често срещаните причини, поради които линкбейтът би могъл да се провали, е свързана с това, че дадено съдържание бива видяно от много хора, но от друга страна, малцина пожелават да сложат връзка към него.

Когато създавате съдържание, винаги трябва да си задавате въпроса “Ще сложи ли някой връзка към това? “. Ако отговорът е не, то тогава трябва да знаете, че не правите линкбейт, а просто създавате някакво съдържание.

Ако искате в крайна сметка да успеете да получите връзки, то трябва да накарате хората да се заинтересуват. Можете да го направите като използвате емоционалните реакции на хората и създадете “кукичка”, която да привлече вниманието им. Има много различни видове кукички, които ще обсъдим по-нататък в уроците, но ето някои, с които трябва да сте наясно:

Новинарски
Информационни
Забавни
Спорни
Справочни
Конкуриращи
Свързани с егото

Ако съдържанието ви притежава поне една от тези кукички и накара някого да се заинтересува достатъчно, че да го сподели с другите, имате много по-голям шанс да успеете. Това е така, защото съдържанието ви ще провокира емоционална реакция и читателят ще почувства непреодолимо желание да сподели откритото с останалите.

Виждаме примери за това през цялото време в социалните мрежи. Влезте в акаунтите си в Twitter или Facebook и вижте какви връзки споделят хората. Много вероятно е тези връзки да са към истории, които могат да бъдат класифицирани според изброените по-горе кукички. По специално, в платформа като Facebook, поради това че мнозина я ползват за лични неща, ще видите как хората споделят съдържание, което е забавно, спорно или пък е някаква гореща новина. Във Facebook е по-малко вероятно да видите споделено някакво дълбоко съдържание, освен ако то не е такова, че да допада на широк кръг от хора.

Нека да съпоставим казаното с нещо, свързано с една друга, често пренебрегвана социалната мрежа, а именно LinkedIn . Много хора използват LinkedIn по професионални причини и макар в него да можете да видите хора, които споделят горещи новини или противоречиви неща, много по-малко вероятно е на това място да видите най-новите смешни котета със сърчица, папийонки, шапчици и т.н.

В този модул по-късно ще засегнем и темата с платформите в подробности. Ще стане дума за това, че когато избирате вида кукичка, която ще използвате, е много важно да сте наясно с местата, на които онлайн аудиторията ви прекарва времето си .

Има и нещо друго, което трябва да бъде взето предвид. Говорили сме за него в предишните части на този урок. Хората, които таргетирате, трябва да могат да поставят връзки към вас или да са в състояние да споделят съдържанието ви. Това е много важно, защото трябва да сте сигурни, че кукичката, която ще използвате, не само ще достигне до много хора, но и че ще се хареса на аудитория, която е в състояние да поставя връзки към вас.

Няма много смисъл в това да правите линкбейт, който ще се хареса на хора, които нямат акаунти в Туитър или не притежават блогове. Възможно е да свършите добра работа, що се отнася до привлечения трафик, но няма да получите връзките, от които се нуждаете.

Защо само информацията не е достатъчна ?

Хубавата интересна информация би могла да бъде много полезна при създаването на линкбейт кампании. Използването й е един от най-добрите начини да направите нещо наистина забележително. С толкова много интересни източници на информация в Мрежата, определено трябва да обмислите как чрез линкбейта си и вие да станете един от тях. Предимството на данните и на предоставянето на информация e в това, че е възможно да я раздробите на много малки части така, че дори стари данни или данни, които вече са били представяни, да бъдат използвани по нов начин, събуждайки отново интерес у потребителите.

Представянето само на информация обаче не е достатъчно.

Ние всички сме много мързеливи, много заети и твърде лесно се разсейваме в онлайн пространството. Мнозинството от нас нямаме време или не сме привлечени от перспективата да трябва да преровим огромни масиви от информация, за да разберем какво означава тя за нас или каква е историята и. Това е ваша работа, когато използвате данни в съдържанието си. Необходимо е да ги използвате добре и по интересен начин. Нужно е да кажете на аудиторията си каква история разказва информацията и защо хората би трябвало да се поинтересуват от нея. Възможно е и да направите данните толкова лесни за възприемане, че потребителите сами да започнат активно да взаимодействат със съдържанието и да открият историята зад него.

Нека погледнем един пример за гореспоменатото от удивителния блог Guardian Data Blog. През октомври 2012 г. в него бе публикувана статията наречена “Какъв данък плащат Starbucks, Facebook и най-големите американски компании във Великобритания?”

Това предизвика интерес, тъй като ставаше дума за американски компании, които обаче очевидно имат огромни приходи в Обединеното кралство. По тази причина хората се интересуват от това какъв данък плащат тези компании. И макар в заглавието да не се казва цялата история, то кара хората да се заинтригуват. Вижте и малко повече подробности за публикацията и графиката, която я представя:

В материала също е посочена и връзка към източника на данните, които са били използвани. Можете да отворите връзката тук (отваря се в Google Doc) . Авторите можеха просто да публикуват данните и да ни дадат малка представа какво представляват те, но това, което са направили, е много повече.

Създателите на публикацията не са избягали от усилената работа да визуализират данните и да ни ги представят във вид, който е много лесен за възприемане.

Тази история не би получила такава популярност, нито би достигнала до толкова голяма аудитория, ако от Guardian просто бяха публикували някакви данни и информация към тях, без ни обясняват какво означават те и без да задават този ключов въпрос в заглавието.

Всички SEO уроци за linkbait

В тази статия са използвани материали от ресурси на Distilled и Moz

Google+ коментари

Коментари