Как да откриваме добри източници на информация?

Как да откриваме добри източници на информация?

Начини за намиране на добри източници на информация. Определяне на цели и проследяване на резултатите

Как да намираме добри информационни източници?

Както стана дума в предишните уроци, стойностната информация помага на линкбейта да бъде успешен и в същото време ви позволява да създавате добри заглавия и истински ценни истории, свързани с иначе сухи данни. Намирането на информация обаче, често се оказва нелека задача. За щастие, има достатъчно онлайн ресурси, които да използвате за тази цел.

Публично достъпна информация

Не си мислете, че информацията, която ще използвате, за да направите добър линкбейт, задължително трябва да бъде платена или трудна за намиране. В Интернет има огромно количество публични данни, които могат да ви послужат идеално. Фактът, че тези данни са достъпни не само за вас, но и за конкурентите ви, не трябва да ви кара да ги пренебрегвате и да подминавате потенциала им.

Разбира се, Google ще бъде също един от силните ви съюзници. Ще се учудите колко много източници на информация ще успеете да откриете само с няколко прости заявки,. Тук ще ви помогнат и използването на оператори. С тях ще можете да стесните търсенето си. Използвайте ги, в зависимост от това в какъв формат бихте желали да намерите информация:

“източници за пътническа информация filetype:xls”
“източници за пътническа информация filetype:pdf”

Първото търсене ще ограничи резултатите до електронни таблици, а второто до PDF файлове. И двете търсения са полезни, когато искате да откриете големи количества информация по-бързо.

Ако все още намирате за трудно откриването на добри източници на информация, в Мрежата има достатъчно сайтове, които могат да ви помогнат с купища информация и статистики. Вижте списъка на Distilled, където са подбрани над 30 източника на публична информация, както за Великобритания, така и за света.

Distilled List of Public Data Sources

Клиентски патентовани (или частни) данни

Такива данни са златно находище. Ако клиентът ви разполага с патентована информация и няма нищо против да ви я предостави за ползване, това е уникално предимство за линкбейта. Трудното в тази ситуация е да убедите съответната компания да ви даде достъп до тези данни. Ако успеете да получите такъв, възползвайте се от информация като например обърнете внимание на:

Тенденции в бранша
Поведение на потребителите
Данни за продажбите

Ваше собствено онлайн проучване

Един от най-простите методи за събиране на собствени източници на информация е личното ви проучване. Това включва и участието във или на първо време следенето на браншови форуми, включване в дискусии, задаване на въпроси и намиране на ценни
за нишата отговори. В тези случаи е важно да се включвате по естествен начин и да не звучите сякаш участвате единствено, за да си правите реклама.

Quora

Можете да използвате Quora за въпроси, които целите да зададете или на които искате да отговорите със съдържанието си.
Нещо повече, използвайте Quora за проучването си, като наберете възможно най-голяма общност, ангажирана с въпросите ви. Ако се върнем към примера с блога за пътувания, в Quora би могъл да бъде зададен следният въпрос:

“Кои са най-добрите начини да се пътува около света с ограничен бюджет?” или “Кои страни са най-евтините за посещаване, когато сме на околосветско пътешествие? “

Отговорите на тези въпроси могат да послужат за много добра основа на вашата бъдеща статия, без да е необходимо да влагате време и усилия в търсенето им.

Google News и Google Blogsearch (Търсене в блогове)

Потърсете в Google News и Google Blog Search, за да видите какви са актуалните теми за момента в бранша, в който сте се заели да правите линкбейт. Кое получава най-силен отзвук? За какво говорят блогърите? Кои теми привличат най-много коментари, туитовe и връзки?

Не забравяйте, че ако вече разполагате със списък с възможни идеи, то горните източници ще ви послужат и като проверка за това дали тези идеи са актуални и биха събудили интерес. Към проучването си добавете и задачата междувременно да си набелязвате сайтовете, които биха сложили връзка към вас.

Определяне на цели и проследяване на резултатите

Както вече споменахме, когато ставаше дума за създаване на концепция за линкбейт, важно е винаги да имате пред себе си целта на съдържанието, което създавате. Досега говорехме за линкбейта като начин за печелене на връзки, но трябва да имате предвид, че често той привлича много повече от връзки.

Определете целите си

Когато си поставяте цели, е нужно да се върнете малко назад и да погледнете голямата картина. Дори и да не привлечете директно клиенти чрез линкбейта (макар това да е много вероятно), с една такава стратегия можете да повлияете върху други фактори, които от своя страна ще доведат клиенти в дългосрочен план.

Задайте си следните въпроси:

Как печели компанията?
· В какво се изразява реализацията (англ. conversion)
· Какъв е идеалният клиент на компанията?
· Как се стига до реализация на сайта
· От кои източници реализациите са най-големи?
· Как можете да повлияете на източниците на трафик?

Отговорите на всички тези въпроси не само ще ви помогнат да дефинирате целите си, но ще ви дадат насоки и за оформяне на стратегия за съдържание. Линкбейтът не се свежда единствено до печелене на връзки.

Освен тях, с него вие се стремите да получите възможно най-голяма популярност и трафик. Важно е и да се стремите този трафик да бъде релевантен и да е обвързан с реализации.

Целите на линкбейта също така трябва да се вписват и в една по-широка стратегия за съдържание. Стратегията за съдържание би могла да има следните цели:

Утвърждаване на бранда като авторитетен източник за съдържание в бранша
Увеличаване на органичния трафик към сайта, който не е свързан с търсене по бранд
Увеличаване на присъствието и последователите в социалните мрежи.

Ако бъдат постигнати, всички описани цели ще доведат до повече клиенти и повече приходи за бизнеса. Разбира се, линкбейтът може в голяма степен да помогне за постигането им, но в никакъв случай не може да бъде единственото средство, с което да се стремите към целите си. Целите на линкбейта се различават от целите на стратегията за съдържание.

Ето как целите на една стратегия за съдържание могат да бъдат преведени в конкретни цели на един линкбейт:

· Получаване на връзка от точно определен блог, който създава експертно съдържание и който има авторитет в бранша
· Изграждане на 30 качествени връзки към домейна
· Добавяне на 100 последователя в Twitter

И трите изброени точки помагат за постигане на целите на стратегията за съдържание, която, както знаем, помага на бизнеса да увеличава приходите си. В този смисъл, линкбейтът отива отвъд печеленето на връзки.

Нещо друго, което трябва да отбележим тук е, че един линкбейт може да се отнася единствено до увеличаване на присъствието в социалните мрежи и печеленето на повече последователи в тях. В този случай линкбейтът отново не изпълнява стандартното си предназначение и отива отвъд връзките.

Проследяване на резултатите

Много е важно да проследявате резултатите си. Необходимо е да сте настроили всички инструменти за измерване, преди да пуснете съдържанието си онлайн. Има няколко инструмента, с които можете да мерите най-различни показатели.

Проследяване на връзки и трафик

Можете да следите връзките, които получавате, както и трафика към вашия съдържание с помощта на:

Google Analytics – ще ви помогне както за общия брой на посещенията, така и за източниците на трафик, т.e. кой е поставил връзка към вас

Majestic SEO, AHREFs и Open Site Explorer – ще ви позволи да анализирате връзките, които сте получили и качеството на сайтовете, от които са те. За жалост, ще ви се наложи да почакате известно време, преди обхождащите роботи да намерят връзките към сайта ви и да ги отразят в индекса си.

Linkstant – за по-бързи ъпдейти на нови връзки. Linkstant ви уведомява по имейл, когато някой сложи връзка към ваше съдържание.

Проследяване на социалните споделяния

Backtweets – показва ви кой е отбелязал съдържанието ви в Twitter.·
Bulk Social Mentions – показва ви колко пъти съдържанието ви е било харесано, туитнато или колко +1 е събрало в Google+.

Упражнения след урока

Вземете една от идеите, които генерирахте по време на частта за брейнсторминг и проверете дали някой друг е реализирал същата идея в последните 12 месеца.

Вземете една от по-общите си идеи и направете проучване за нея и за публичните данни, които можете да използвате за реализирането и.

Представете си, че не намирате публично достъпна информация и ви се налага да използвате Quora, за да съберете данни. Задайте въпрос в Quora и съберете информация от там.

Всички SEO уроци за linkbait

В тази статия са използвани материали от ресурси на Distilled и Moz

Google+ коментари

Коментари