Промотиране

Промотиране

В този урок ще говорим за:

*пречките пред успешното промотиране на линкбейта
*начините, по които да не пропуснем нито една спечелена връзка

На този етап вероятно вече сте свършили една голяма част от работата и сте вложили много усилия в замислянето и създаването на стратегията си за линкбейт. Последният важен етап, който следва, е публикуването на линкбейта и изпълнението на поставените цели.

Тук ще ви представим някои от най-често срещаните препятствия, които могат да се изпречат на пътя на успеха ви, когато започнете да разпространявате съдържанието си.

Възможни пречки за линкбейта

Усвояването на умението успешно да промотирате вече готовото си съдържание изисква време и усилия. Няма как процесът да протече без непредвидени грешки и проблеми, от които обаче само можете да спечелите ценен опит.

При линкбейта има и пречки, които са предвидими и можете да избегнете. Представяме ви най-често срещаните сред тях.

Блогърите искат повече от вас

В идеалния случай, когато се свържете с някой блогър и представите съдържанието си и идеята си, той ще се отзове и ще напише нещо за вас или ще сложи съдържанието на блога си, заедно с една хубава връзка. Има някои блогъри обаче, които ще искат от вас да им предоставите повече материали, за да могат да ги изполват при подготвянето на статията си. Например, ако им дадете една инфорграфика, е много вероятно да ви поискат и няколко реда текст, който да се добави към нея. Текст, който обяснява данните, източниците и евентуално представя уникална гледна точка към съдържанието. И за да станат нещата още малко по-трудни, е възможно да ви поискат всички изброени неща да бъдат уникални. Когато правите това за няколко човека, работата ви се увеличава в пъти. Макар да не е напълно невъзможна и лишена от смисъл, една такава задача може да ви отнеме доста време и непредвидена кореспонденция с различни хора, най-вече изпълнители.

Един от начините да преодолеете този проблем е много внимателно да подбирате сайтовете, с които се свързвате за слагане на връзки. Най-общо е необходимо да се свързвате само с блогъри, които ще сложат вашето съдържание заедно със свое лично мнение по въпроса. Добре е тези блогъри да са готови да отделят известно време, за да прегледат съдържанието ви и да си оформят собствено мнение за него. Този тип хора обикновено имат много силни блогове и са доста избирателни по отношение на нещата, които включват в тях. когато откриете такъв тип блогове, разгледайте добре какви са нещата, към които има връзки в тях, както и основните теми, върху които е изградено съдържанието им.

Съдържанието ви не вдъхва доверие

Понякога, независимо от това колко усилия сте вложили в проучване на съдържанието, което промотирате и разпространявате, ще се намерят блогъри, които да го поставят под въпрос. Това важи в пълна сила в случаите, когато:

Не представлявате голям бранд, на който хората имат доверие
Представлявате бранд, но не сте свързали достатъчно добре и ясно съдържанието с него
Работите в ниши, където стандартите за добро съдържание са много високи

Ето няколко начина да преодолеете този тип пречки:

Ясно обозначавайте източниците, които ползвате
Ако е възможно, използвайте цитати от експерти в бранша, както в самото съдържание, така и в обръщението, което използвате при разпространяването му
Използвайте вече спечелени връзки, за да увеличите доверието към съдържанието си. Например, ако някое онлайн издание вече е използвало ваше съдържание, посочвайте това.

Съдържанието ви е трудно за споделяне

Този проблем е по-вероятно да възникне, ако става дума за инфографики или някакъв вид интерактивно съдържание, вграждането на което би могло да представлява трудност. Понякога това може да стане заради ограничения на платформата или заради несъвместимост на форматите. Например, ако една графика е с размер 750 х 500 пиксела, за някои блогъри ще е трудно да я поставят на сайта си, без да навредят на общия му дизайн и облик.

Подобен проблем може да възникне, ако съдържанието ви е интерактивно и включването му някъде изисква използването на части код, като например Javascript или Flash. Подобно нещо може да затрудни блогърите, затова можете да си подготвите резервен вариант, в който да им дадете изображение на съдържанието и линк към него на вашия сайт, където има представена пълната интерактивна версия.

Съдържанието не се вписва в посланието на блога

Понякога е възможно да получите отговори от блогъри, които споделят, че съдържанието ви е добро, но просто не се вписва в цялостната им концепция или дори в личните им виждания за сайта. Това обикновено става, когато предоставеното от вас съдържание по някакъв начин разбива статуквото или засяга противоречива тематика.

Например, ако сте в нишата на здравословни продукти и фитнес и съдържанието ви разобличава даден вид диети, които определени блогъри рекламират, едва ли ще намерите много източници, които да сложат връзка към вас.

Решението на този проблем отново е прецизният избор на сайтове, които биха сложили връзка към вас. Това дори може да означава и връщане назад към първоначалния етап и самия замисъл на концепцията ви. Когато преценявате дали дадена идея ще проработи, ако тя е прекалено спорна и не можете да намерите достатъчно сайтове, които биха се ангажирали с нея, просто я оставете.

Ако трябва да обобщим, доброто проучване и отличното изпълнение на линкбейта са етапите, които не само предшестват промотирането, но и му осигуряват стабилна основа за успех. Ако не отделите достатъчно време за проучване на идеи и за реализацията им, ще направите промотирането на съдържанието си наистина трудно и склонно към провал.

Не пропускайте нито една спечелена връзка!

При промотирането на линкбейта, използвайте Google Alerts.
Google Alerts ви позволява да следите Мрежата за споменавания на думи или съчетание от думи, които предварително сте задали. Google ще ви изпраща имейл всеки път, когато намери нови страници в Мрежата, които съдържат съответната дума или думи. Това може да бъде изключително полезно, когато става дума за получаване на връзки към съдържанието ви, защото можете да настроите Google Alerts по такъв начин, че да получавате известие за точно определена дума от заглавието на съдържанието ви. Тогава, когато някой използва заглавието ви, ще можете да разберете веднага. Така веднага ще можете да проверите дали към съдържанието е поставена връзка и ако не е, да се свържете с хората, за да поставят връзка.

Ето и няколко основни стъпки за настройките:

1. Отидете на www.google.com/alerts

2 . Въведете заглавие на линкбейта си (можете да въведете различни вариации като отделни alerts):
Избирането на показаните опции ще ви позволи да виждате всички резултати, изпратени на мейла ви, веднага щом бъдат открити от Google.

3. Кликнете върху Create Alert.

Не забравяйте и да се възползвате от възможността да създадете отделни известявания за вариации на заглавието ви, така че да засичате различни видове споменавания. Като алтернатива можете да групирате всички ключови думи в едно известяване с помощна на “OR” команда . Например:

Използване на Google за откриване на изображения с възможност за връзки

Кейт Морис обяснява, че тази техника работи най-добре, ако сте създали графика или статично изображение като част от съдържанието си. В такъв случай можете да отидете в Google Images и да използвате опцията за reverse search (обратно търсене), за да намерите пропуснати възможности за изграждане на връзки.

Друго, което можете да направите в допълнение, е да лицензирате изображенията си, но преди това трябва да обсъдите това с клиентите си. Това ще ви даде допълнителни възможности при изграждането на контакти и промотирането на линкбейта.

Ето и няколко съвета:

1. Намерете URL адреса на инфографиката или изображението. Обикновено това става като кликнете с десния бутон на мишката върху него и изберете “Копиране URL адреса на изображението” или нещо подобно:

2 . Отидете в Google Images и кликнете върху малката камера в полето за търсене:

3 . Вмъкнете URL адреса на снимката, който копирахте преди малко и натиснете търсене:

4 . Скролнете надолу, за да видите страниците, които са използвали това изображение:

5 . Сега вече можете да преминете през всеки един от резултатите и да видите дали те са сложили връзка към вас. Ако няма такава, свържете се със собствениците на сайта и поискайте връзка.

Всички SEO уроци за linkbait

В тази статия са използвани материали от ресурси на Distilled и Moz

Google+ коментари

Коментари