Какво е новото в Google My Business през 2018 година?

Какво е новото в Google My Business през 2018 година?

Ако се занимавате с дигитален маркетинг няма как да не сте чували за Google My Business. Но през изминалите години настъпиха много промени в тази система. За тях днес ни разказва Борислав Арапчев, SEO Strategist в SEO агенция Serpact. Той е изготвил и отделно пълно ръководство за Google My Business, което стъпка по стъпка ви показва как да извлечете максимума от платформата.

През годините Google My Business /GMB/ се разви от проста система за публикуване на вашият бизнес в онлайн картите Google Maps до мощна платформа с много възможности и висока ефективност.

Вашето участие е задължително в нея, още повече че Гугъл все повече гео-таргетира резултатите в търсенето и за да имате добра видимост в търсачките е нужно да присъствате в Google My Business.

В тази статия ще акцентираме на най-новите неща в GMB, за да ви спестим време и да научите само това, което е променено напоследък.

Ново! Валидация на обект в Google My Business чрез SMS!

Валидацията дълги години беше проблем в GMB. Чакане на картички, изгубена поща, втора или трета заявка, докато обекта се валидира и се “отключат” допълнителните опции. Радостното е, че вече и за България работи валидация веднага – чрез SMS или обаждане. Достатъчно е към обекта си дадете мобилен телефон и ще могете веднага да го потвърдите като реален.

 

Радостното е, че вече и за България работи валидация веднага - чрез SMS или обаждане.

 

След като валидирате листинга си, пред вас се открива цяла една нова Вселена. Google My Business е много обогатен и разширен. Да се гмуркаме направо в него :)

 

Раздел информация с нови функции

След като посетите business.google.com ще видите списък с вашите обекти – ако имате повече от един:

 

След като посетите business.google.com ще видите списък с вашите обекти - ако имате повече от един:

 

Тук е както преди. Влизайки в някой валидиран обект – тогава предстои изненадата. Това става през най -десният бутон за достъп.

 

Това става през най -десният бутон за достъп.

 

Ето така изглежда вашето табло за управление.

 

Ето така изглежда вашето табло за управление.

Менюто вляво е много обогатено. Имате Публикации, Информация, Статистика, Уеб-сайт, Създаване на реклама и други административни функции. В основната част виждате най-важната статистика за обекта ви, последни отзиви от клиенти, последни качени снимки към обекта ви, последни публикации /ако има такива/ и панел за нужда от попълване на информацията към обекта ви, ако тя не е попълнена на 100%.

Препоръчвам да попълните информацията си изцяло, защото GMB дава приоритет на листинги с пълни данни. Това става в раздела Информация.

 

Препоръчвам да попълните информацията си изцяло, защото GMB дава приоритет на листинги с пълни данни.

В Информация е изключително важно да попълните Име на обекта /например Фирма ООД/, категория на обекта /например – сервиз за ремонт на климатични уредби/, телефон за контакт, работно време, адрес, уеб-сайт.

По-надолу имате Акценти /те са различни според вида на бизнеса/, Описание на бизнеса, Дата на откриване и Снимки.

Заглавието е много важно. Но там има строги правила – не трябва да залагате ключови думи там и да поставяте заглавия от рода на Евтини климатици Варна. Това е в нарушение на правилата на Google My Business ще ви донесе промяна в името н абоекта ви или деактивирането му. Затова обектът ви трябва да носи името на фирмата – например Фирма ООД, или ако имате марка – Блестяща коса /за козметика/ и т.н.

Задайте категория на бизнеса – можете да изберете повече от една категория. Например ако сте магазин за климатици можете да посочите – Изпълнител на вентилационни, климатични и отоплителни системи, Изпълнител на климатизация, Сервиз за ремонт на климатични уредби, Изпълнител на отоплителни системи, Доставчик на промишлени съоръжения, Магазин за климатици и т.н. Вижте и вашите конкуренти как са постъпили в случая.

Попълнете правилно работното време – според него Гугъл показва на търсещите потребители дали бизнесът ви е работи в момента или почива.
Код на магазина трябва да е от вида blestyashtakosavarna /по ваш избор/ – на латиница, само букви и числа. Той е много важен, защото за Гугъл той придава уникалност на обекта ви /той не се вижда публично/. Това е един вид ID на вашият бизнес в GMB.

Въведете и етикетите – те не са видими публично, но спомагат на Гугъл да “разбере” дейността ви и ви помага при търсене. Можете да използвате всичко – климатици, монтаж на климатици, евтини климатици, климатици варна и т.н.

Ново! Попълнете и запазване на час – това може да е ваша страница за контакти, а можете да имате и отделна резервационна форма за регистрация – ако сте лекар, психолог, хотел, ресторант и т.н.

Ново! За по-специалните бизнеси има нови полета – URL адрес на меню /можете да дадете пряк достъп за разглеждане на меню на ресторанта ви, хотел, кафене / и поле – Услуги. В полето услуги можете да публикувате продукти или услеги със заглавие, цена и описание. Можете да ги разделяте и по раздели. Това е нова опция в Google My Business.

 

 

Услуги е нова опция в Google My Business

 

Ново! Ако менажирате листинг в Западна Европа или САЩ ще имате и възможност да посочите методи на плащане, които вие приемате – Дебитни карти, Кредитни карти, American Express, Diners Club, Discover, MasterCard, VISA. По този начин улеснявате вашите потребители.

Ново! Много важно е описанието на бизнеса, което ви дава свобода чрез ваш собствен текст да опишете дейността си, какво правите и каква е вашата история.

 

Описанието на бизнеса ви дава свобода чрез ваш собствен текст да опишете дейността си, какво правите и каква е вашата история.

Не слагайте URL адреси тук, тъй като те са забранени и ако публикувате такива текстът няма да бъде записан!

Това поле се визулизира в SERP при търсене. Помислете и съставете текста внимателно.

 

 

Описанието на бизнеса ви се визуализира в SERP.

Снимки

Следващият по важност раздел е Снимки. Този раздел е от голямо значение, защото ви показва пред потребителите, показва дейността ви и участията ви във браншови събития.
Попълнете сниките в секция Самоличност – Вашето лого и фонова снимка.

 

Попълнете сниките в секция Самоличност – Вашето лого и фонова снимка.

 

В раздела Снимки не е разрешено да се публикуват снимки на продукти, които съдържат цени, оферти или промоции. Това се прави на други места в Google My Business – а именно в Публикациите!

Ново! Можете да публикувате и къси видео-материали, като ако те са по-дълги Гугъл ги отрязва до 30 секунди.
Добре е регулярно да публикувате нови снимки към бизнеса си в GMB. Правете това с мярка, разбира се – материалите, които публикувате да дават информация и да не спамят.

Освен вие и вашите клиенти могат да добавят снимки към бизнеса ви. За техните снимки можете да подавате сигнал до Гугъл модераторите, ако не отговарят на обекта ви.

 

Ново! Публикации!

Публикациите са справнително нови в Google My Business и са много важни. Те се виждат в SERP и Google maps и ви открояват визуално, а и служат да покажат новини или оферти, с които да впечатлите клиента.
Можете да създадете публикация – като оферта, поръчка, събитие, резервация, новина и т.н – имате готов набор от няколко варианта.

 

Можете да създадете публикация – като оферта, поръчка, събитие, резервация, новина и т.н – имате готов набор от няколко варианта.

 

След като въведете заглавие, текст и снимка и URL адрес, към който да води бутона, ще видите това:

 

След като въведете заглавие, текст и снимка и URL адрес, към който да води бутона, ще видите това:

В Публикации можете да прецените ефективността на отделните ви публикации – коя колко пъти е показана и колко пъти е довела до действие. По този начин можете да пренастроите вашата SEO стратегия.

 

В Публикации можете да прецените ефективността на отделните ви публикации – коя колко пъти е показана и колко пъти е довела до действие.

 

Ново! Статистика с разширени параметри в Google My Business!

Най-важната от целият GMB е статистиката. Тя ви дава информация за активността и интереса спрямо листинга ви и кое да подобрите още, за да имате повече трафик и успех.

Разделът за статистика има нови функции.

 

Разделът за статистика има нови функции.

В статистиката виждате трафика, който получавате чрез вашият локален листинг. Имате вариант – трафик при търсене по вашето име /директно/ и по търсене на дейност /чрез откриване/. Заявка ви показва при търсене на какви думи Гугъл ви е показал и колко пъти.

След това Гугъл ви показва какво откриване имате на вашият бизнес – в Гугъл търсене или в Гугъл карти. Търсенето в Гугъл мапс е много важно за обекти, чиято дейност е свързана с физическа локация – ресторанти, хотели, заведения, и т.н. Получавате и информация за 3 вида действия – 1. отваряне на сайта ви, 2. искане от Гугъл за упътване до адреса ви и 3. позъняване на телефона ви.

Показват се кварталите, от които е искано упътване до вас. Получавате информация и за броя позвънявания до вас.

Последно се показва статистика за снимките. Гугъл сравнява вашият бизнес с други подобни бизнеси и ви дава анализ дали вие имате повече или по-малко показвания на снимки.

 

Ново! Съобщения в GMB /само за САЩ и Западна Европа/

Разделът Съобщения не работи за всички държави още, но това предстои да стане. В него имате възможността да поставите телефонен номер, на който потребителите да ви изпращат SMS-и с въпроси, запитвания и поръчки. Това ще улесни комуникацията с клиентите ви.

 

Това е най-новото и най-важното при Google My Business.
Желаем ви успех!!

 

 

Google+ коментари

Коментари