Анализ на растежа на връзките

Анализ на растежа на връзките

В този урок ще говорим за:

Измерване на растежа на връзките
Какво можем да научим от растежа

След като се запознахте с основните процеси, свързани с анализа на връзките на конкуренцията и научихте как да проследявате линкбилдинга на конкурентните си сайтове, е време да обърнем внимание на начина, по който конкурентите ви получават връзките си.
По-специално ще говорим за онези сайтове, за които проучването ви показва значителен ръст на спечелените връзки и увеличаващо се онлайн присъствие. Постепенно ли са се увеличили връзките им? В течение на какъв период от време са завоювали позициите си? В какъв момент спечелените от тях връзки са достигнали пик?

Докато изграждате връзки за вашия собствен сайт, получаването на подобна информация ще ви бъде полезно не само за да поддържате динамиката на усилията, които влагате за линкбилдинг, но и за да имате ясна представа дали сте на прав път. Освен това, този вид данни ще ви даде представа и за факта, че оптимизацията за търсачки отнема време и качествените резултати от нея не могат да бъдат мигновени.

Как се мери растежът на връзките ?

Един от инструментите, които могат да ви помогнат в случая, е Backlink History на Majestic SEO.

Безплатната версия ви позволява достъп само до вашия собствен сайт, а платената версия ви дава възможност да сравнявате профила на връзките си с този на още петима ваши конкуренти едновременно.

Първата диаграмата на изображението по-горе се отнася за общия брой на линковете (backlinks), а тази под нея представя препращащите домейни и броя на уникалните такива.

Majestic SEO

Какво можем да научим от растежа ?

След като получите информацията, представена от графиката, ще можете да се впуснете в откриване на по-трудно видими тенденции и да си извадите съответните изводи. Например, един от вашите конкуренти може да е направил обширна PR кампания, която да е довела до рязко повишаване на броя на връзките към сайта на фирмата. Възможно е и да е направил много добър линкбейт (вижте модула ни с уроци на тема какво е линкбейт и как се прави такава кампания).

От друга страна, има вероятност и конкуренцията ви да е наела SEO агенция, която да е започнала да прави линкбилдинг кампания с нискокачествени връзки. Това не означава, че трябва да се впуснете и вие в подобна практика, но все пак е информация, която е добре да имате.

И накрая, запомнете: фокусирайте се върху силните страни на конкуренцията и върху практиките, които можете да заемете от нея. Да, можете да се научите да изграждате линкова картина с връзки, които не са с особено високо качество и това може и да ви донесе краткосрочно предимство, но в крайна сметка дългосрочната ви стратегия трябва да бъде изградена върху солидна база и върху най-добрите практики.

Упражнение:

Регистрирайте се в Majestic SEO и направете анализ връзките на сайта си. Направете същото и за един ваш конкурент. Сравнете резултатите и изведете най-малко две стъпки, които да предприемете на базата на направения анализ.

Допълнителни ресурси по темата Анализ на конкуренцията

Съществуват редица инструменти, които могат да ви помогнат при анализа на конкуренцията, например, инструменти за проследяване на класирането по определени ключови думи в сравнение с конкурентни сайтове, както и откриване на основни ключови думи, които конкурентите ви таргетират.

Проследяване на класирането на конкурентни сайтове за определени ключови думи:

Няколко инструмента ще ви позволят да проверите позиционирането на конкурентни сайтове, както и на собствения ви сайт. Сред тях са:

http://authoritylabs.com/
http://www.advancedwebranking.com/
http://ranktracker.moz.com/
http://tools.seobook.com/firefox/rank-checker/

За да ги използвате, трябва просто да си създадете профил, да добавите сайта си и ключовите думи, които таргетирате, както и сайта на конкурентите ви и ключовите им думи.

Определяне на водещите ключови думи

SEM Rush е платен инструмент, с помощта на който можете да идентифицирате ключови думи, които носят най-много трафик към сайта ви или към сайта на конкурентите ви. Инструментът също така показва и стойността на въпросните ключови думи на база на изчислената цена за клик. Повече информация за SEM Rush можете да откриете тук

Допълнителни ресурси за проучване на конкуренцията:

SEO Competitor Analysis Checklist
Guide to Competitive Backlink Analysis

Допълнителни ресурси по темата (за напреднали):

How are They Beating You?
Competitor Backlink Analysis in Excel

Google+ коментари

Коментари