Как да оцелеем в ерата на замиращия линкбилдинг?

Как да оцелеем в ерата на замиращия линкбилдинг?

Репортаж от Search Marketing Expo London 2014

На 13 и 14 май май в Лондон в конферентния център на ФК “Челси” се проведе една от ключовите конференции от серията SMX – Search Marketing Expo London 2014.

През втория ден на събитието се състоя секцията  (Как да преживеем смъртта на линкбилдинга? – How To Survive The Death Of Link Building). Модератор бе Christine Churchill, президент на компанията KeyRelevance. С нея в разговора се включиха Mikkel deMib Svendsen, творчески директор на deMib.com, Kirsty Hulse, експерт по разработка на стратегии за SEO в DigitasLBi, Stephanie Beadell, специалист по маркетинг чрез съдържание и PR в BuzzStream.

Печелене и купуване на връзки

Първи доклада си представи творческият директор на deMib.com Mikkel deMib Svendsen.

1

Изглежда, че днес ситуацията в областта на линкбилдинга се променя радикално, но всъщност нищо съществено не се е променило. Когато едва започвахме бизнеса си през 90-те, нямахме и понятие за извеждането на сайтове в класирането чрез връзки. Въпреки това сайтовете ни се позиционираха сами. Освен това, ако сте забелязали, сайтове като eBay, Amazon и подобни на тях до скоро не не използваха особено активно стратегии за линкбидинг. Разбира се, те получават връзки срещу пари, но го правят самостоятелно, следвайки собствени стратегии, без да разчитат на помощта на агрегатори за линкове и други подобни. Така че стратегиите им повече приличат на естествено нарастване на обема на входящите връзки.

Както знаете, има две категории  лингбилдинг:

1. Печелене на връзки (тези връзки изглеждат по-естествено и методът все още не е отживелица)

2. Придобиване на връзки срещу заплащане (това е по-рискован начин – връзките не винаги изглеждат естествени, а освен това не винаги са евтини)

2

Ако използвате 80% от бюджетите за печелене на връзки и 20% за купуване – това ще ви позволи да получите максимално естествен резултат. Линковата картина има нужда от  постоянен анализ с помощта на различни инструменти. Важно е и да се разбере, че е безполезно да се забраняват за индексиране некачествените връзки – Google така или иначе ще ги открие и ще понижи сайта.

Представете си профил от връзки, който сайта ви има, като се опитате той да изглажда органично и естествено. Задайте си въпроса: “Защо хората биха споделили съдържанието?” и въз основа на това изграждайте стратегиите си за линкбилдинг, а не само въз основа на цената и авторитета на връзката.

Няколко категории линкбейт (психологически подход):

1. Качествен инструмент, безплатен полезен софтуеър

Разработете безплатна версия на хубав инструмент и дайте възможност на хората да го използват или да го свалят – тогава те активно ще започнат да слагат връзки към страницата на инструмента и тези връзки ще бъдат естествени.

2. Игри, състезания, конкурси за потребители – това винаги привлича вниманието и хората обичат да споделян връзки към подобни неща.

3. Публикуване на актуални новини.

Следете горещите новини в социалните мрежи. Те могат да бъдат и социално-политически и тематични или такива, свързани с нишата ви. Хората обичат да споделят новини в профилите си в социалните мрежи.

Mikkel deMib Svendsen призна, че съществуват два вида връзки, които винаги са полезни. Това са авторитетните връзки, т.е. връзки от посещавани или известни сайтове и дълбоките връзки, т.е. връзките на много нива. Необходимо е да се постараете напълно да се откажете от спам връзките, да ги замените с качествени и чак тогава може да се говори, че линкбилдингът продължава да работи както преди.

Сегментиране на аудиторията

Kirsty Hulse, експерт по разработване на стратегии за SEO към DigitasLBi, разказа за безопасните начини за получаване на връзки.

3

Няма смисъл да се отрича, че некачествените на линкове все още работят, каквото и да казват представителите на Google. Но в същото време, използването на тази стратегия е доста рисковано, защото в един ден можете просто за излетите от SERP-а. Така че, пред оптимизаторите днес стои въпросът как да получите връзки.

Например, можете да използвате тези порно сайтове:

4Това е нещо, което представителите на “съмнителни” категории сайтове (хазартни и др.) правят реално, и колкото и да е странно, то работи.

Можете също да използвате връзки от ресурсите на популярните медии, но днес този метод става все по-скъп.

Как да спечелите правилните линкове за сайта си?

На първо място трябва да се разбере коя е целевата аудитория на сайта и какво съдържание се планира да бъде публикувано. За тази цел смело можете да използвате услуга на на GA:

5

Също така е важно да се знае възрастта на целевата аудитория – от това зависи какъв вид съдържание трябва да се предлага, за да бъде то споделяно от съответните хора. Като цяло, при създаването на съдържание, което привлича и на съдържание, чиято цел е да стимулира конверсията, се използвате напълно различни стратегии.

Като евтини и изплащащи цената си канали за привличане на вниманието на потребителите, могат да послужат следните платформи:

6

Полезно е да се използва TGI Target Group Index (Индекс на целевите групи) – сертифицирано изследване на целеви групи от потребители на стоки, услуги и средства за масова информация, което напълно съответства на международните изисквания за провеждане на TGI изследвания.

Базата от данни на TGI  комбинира данните за потреблението на стоки и услуги, за използването на средства за масова информация, за условията и начина на живот, за социално- демографските характеристики на семейството като цяло и на членовете му (на възраст 10 и повече години).

Сегментирането на пазара се прави на база на следните признаци:

  • дял на потребителите на продукта/услугата, честотата на потреблението;
  • социално-демографски характеристики на потребителите (купувачите) на продукта / услугата;
  • знания, предпочитания за бранд
  • лоялност към бранда
  • социално-демографски характеристики и начин на живот на потребителите на различните брандове

От изброеното брандовете могат да почерпят огромно количество информация за своите потенциални потребители и ползватели, които могат да бъдат въвлечени в процеса.

7
Link Reclamation – отлична възможност да се анализира обема от връзки за онези сайтове, които работят в сферата на високите технологии.

Процесът включва откриване и отстраняване на некачествени връзки. Често за тази цел се налага да се обръщате към собствениците на ресурсите, поставили тези връзки към вашия сайт, но това е необходим аспект на работата и той не бива да бъде пренебрегван.

Привличане на идейни лидери

Stefania Bidell, специалист по маркетинг чрез съдържание и PR в BuzzStream, посвети своята презентация на начините за получаване на връзки от идейни лидери.

8

Линкбилдингът все още не е мъртъв, както и преди, той ви позволява да увеличавате входящия трафик на сайта си и ви дава възможност за добавяне на допълнителна стойност към съдържанието, публикувано на страниците ви. Макар че днес, в ерата на повишаването на стойността на фактора авторитет за Google, се налага да се съсредоточим върху получаване на връзки от идейни лидери. Като вариант, можете да използвате специално разработена за случай кампания с персонализиран бюлетин за най- важните за вас потребители. Основната цел е да ги заинтересовате с предложението си.

За да определите най- влиятелните експерти във вашата ниша, можете да използвате Twitter – инструменти за анализ са повече от достатъчни, за да задоволят необходимостта от точно този тип информация:

9

В западните страни BuzzStream е все още актуална услуга – именно там журналистите най-активно споделят съдържание. Ако работите по специфична категории стоки, има смисъл да потърсите блогове на тази тема и да започнете активно да общувате с организаторите на тематични събития и конференции.

Заемете се да общувате с основните лидери – не се притеснявайте да се свържете с тях няколко път. След като установите връзка – останалите ще ви последват и ще започнат да разбират малко по малко за вас.

Писмата трябва да отразяват същността на бизнеса и дейността ви и да бъдат не по-дълги от 150 думи. Всички анонси лидерите трябва да получават по-рано от останалите абонирани. Създавайте по няколко различни шаблона с обращение към потребителите и когато ги пращате ги персонализирайте допълнително.

Ако трябва да се обърнете към платени услуги в социалните мрежи, целесъобразно е да се насочите към LinkedIn и Facebook, като мрежи, които оправдават разходите в тях.

Оптимизирайте съдържанието си за журналисти, изпращайте мейли с информация и новини, това ще ви позволи да увеличите познаваемостта на бранда си сред целевата ви аудитория.
Статията е публикувана за първи път на руски език на сайта на www.searchengines.ru (линк към публикацията).

Google+ коментари

Коментари