Анализ на връзките на конкуренцията

Анализ на връзките на конкуренцията

В този урок ще говорим за:

Анализ на връзките (backlinks) на конкурентите ви
Анализ на показателите на конкуренцията

Анализът на връзките на конкуренцията е много важна част от цялостното проучване на конкурентите ви. Този анализ може да ви помогне да разберете в детайли съревнованието, което ви предстои по отношение на таргетираните от вас ключови думи.

При равни други условия, връзките са факторът, който ще допринесе най-много за това как се позиционирате в сравнение с конкурентите си. Затова е необходимо добре да знаете какво ще ви трябва, за да изпреварите или да се изравните с останалите играчи в бранша.

Важно е да сте наясно от какви ресурси ще се нуждаете, за да правите линкбилдинг, както и какви типове кампании ще е необходимо да провеждате, когато се борите с вашите конкуренти за челните места в класирането.

Анализ на връзките (backlinks) на конкурентите ви

Анализът на връзките на конкуренцията ви изисква малко предварително проучване. Това, което трябва да направите, е да съберете на едно място данните за връзките на сайта на конкурента ви. Инструментът, който може да ви помогне за това, се нарича Open Site Explorer

Безплатната му версия ви предоставя ограничен брой отчети дневно, докато платената ви дава възможност за неограничени проучвания. Подобен вид данни можете да извлечете и с помощта на Majestic SEO и Ahrefs

Можете да видите повече подробности по темата Анализ на връзки (Link Analysis) на сайта на СЕОМ.

За да използвате Open Site Explorer, въведете адреса на сайта, който искате да проучите, и кликнете Search.

Open Site Explorer index

Това ще ви отведе до страница, която показва връзките, които съответният сайт е получил, особено тези от домейни с по-висок авторитет.

competitive-link-analysis

Разгледайте добре връзките, получени от конкурентите ви, проучвайки всеки сайт, който ви прави впечатление. Водете си записки за сайтовете и възможностите, които те предлагат.

Когато проучвате връзките, преценявайте с кои от тях можете да се сдобиете или коя техника, която е довела до спечелването им от страна на конкурентите ви, можете да заемете и за вашия сайт.

Има връзки, които се срещат много често, вижте част от тях:

Връзки от директории (Yahoo! директории или DMOZ)
Връзки от блогове или гост публикации
Връзки от новинарски и PR сайтове
Връзки от спонсорски организации или организации с нестопанска цел
Връзки, свързани с провеждането или участието в дадено събитие
Връзки от новини
Връзки от партньори
Връзки от състезания, промоции, семинари
Връзки от игри и кампании

Много често сайтовете за електронна търговия имат доста връзки, получени заради това, че са партньори на различни компании или дистрибутори на продуктите им.

Следващото важно нещо е да разберете как конкуренцията ви се е сдобила със съответните връзки. Дали е написала гост публикация, например? Ако е така, разгледайте какви са условията, свързани с един такъв пост и как евентуално можете да получите подобна връзка. Това упражнение ще ви помогне и да научите повече за маркетинговия бюджет на конкурентите ви. Например, ако разполагат с вътрешен PR екип, вероятно имат и съответния бюджет, нужен за организирането и провеждането на събитие.

Анализ на показателите на конкуренцията

Друга част от анализа на данните на конкуренцията е сегментирането на връзките, които конкурентът ви е получил от root домейни, както и авторитетът на домейните, от които са получени връзките. Стъпките за такова разделяне са:

1. Експорт на списъка на връзките от root домейни от Open Site Explorer като CSV файл.

OSE export

2 . Сегментиране на списъка в Microsoft Excel по авторитет на домейна. Препоръчваме да се сегментира на интервали от по 10 ( 1-10 , 11-20 , 21-30 … ). Ако не сте сигурни как да направите това, вижте тази таблица за SEO от Distilled, както и по-специално секцията “countif” в първия урок.

excell-seo

3 . Създаване на графика и сравняване на показателите спрямо тези на вашия сайт.

root domains

Целта на такова сегментиране на данните е да се визуализират разликите във връзките на вашия сайт и тези на конкуренцията ви. Тези данни ще ви позволят нагледно да си отговорите на въпроса дали трябва да започнете да изграждате повече връзки или пък се нуждаете от повече връзки с определен авторитет на домейните, от които те идват.

Да кажем хипотетично, че представянето на сайта ви е отразено от зелената линия на диаграмата. В този случай е очевидно, че сайтът ви се нуждае от увеличаване на общия брой линкове към него и по-специално на линкове с авторитет на домейна от 20 до 40.

Ако обаче предположим, че сайтът ви е представен от светлосинята линия, то тогава стратегията ви трябва да е насочена към събиране на повече връзки с авторитет на домейна 20-40, с цел да настигнете резултатите, представени чрез червената линия.

Имайте предвид, че колкото по-висок е DA показателят, толкова по-трудно е да се спечелят връзки.

И накрая, ако сайтът ви наистина трябва да изгради значително количество връзки, за да бъде конкурентен на останалите играчи в индустрията, то трябва да вземете списъка с root домейни, който експортирахте от Open Site Explorer и да го сравните със списъка от вашите собствени домейни, от които имате връзки.

Изтрийте всички данни за връзки от root домейни, които сайтът ви е получил до този момент. Така списъкът ви трябва да стане отправна точка за вида домейни, към които искате да се насочите за получаване на връзка. Вероятно няма да е възможно да получите точно същите връзки, каквито има и конкуренцията, но едно такова проучване ще ви даде много ценни насоки накъде да се отправите в търсене на връзки.

Анализът на конкуренцията ще ви помогне да определите качеството и количеството на връзките, с които трябва да разполагате, за да можете да се съревновавате успешно в нишата си. Анализът също ще ви даде и приблизителни параметри относно това какви цели трябва да си поставите при изграждането на връзки.

Упражнения:

Необходимо е да се запознаете отблизо с показателите, които се отнасят до връзките, за да сте наясно от какво имате нужда, за да се конкурирате успешно.

1. Изберете двама конкуренти – един, който е водещ в индустрията ви по отношение на връзките към сайта си и друг, който е по-близък до вашият линк профил.

2. Сравнете вашите собствени показатели с тези на двамата избрани конкуренти. Колко връзки ви трябват, за да ги достигнете? С какъв DA показател трябва да са тези връзки приблизително?

3. Ако сте пред конкурентите си, проверете как нарастват връзките им в сравнение с вашите? В този смисъл преценете дали е необходимо да увеличите усилията си по изграждане на връзки занапред.

4. С помощта на Excel сравнете вашите данни с тези на конкуренцията ви. Визуализирайте резултатите и помолете някого да ги погледне и да ви даде независимо мнениие.

Следва продължение …

Google+ коментари

Коментари