Защо въобще да се занимавате с линкбейт?

Защо въобще да се занимавате с линкбейт?

Често срещани възражения против линкбейта и причини за неговия провал

В този урок ще говорим за:

Често срещани възражения против линкбейта
Защо линкбейтът може да се провали?
Стойността на успешния линкбейт за един онлайн бизнес

Често срещани възражения против линкбейта

Линкбейтът може да бъде трудна работа. Възможно е да отнеме много време и ресурси, за да бъде направен както трябва, а за резултатите накрая няма гаранция. Въпреки това обаче някои от най-успешните линкбейт кампании са били съвсем прости идеи, създадени навреме, като това най-често обуславя успеха им.

Много SEO блогъри никога не биха признали, че линкбейтът е в състояние да се провали. Но е факт, че може и че е рискована дейност. И все пак не прилича ли тази практика на многото форми на маркетинг (онлайн и офлайн) и не е ли доста подобна на SEO дейностите като цяло? Редица форми на маркетинга съдържат известен риск от провал, но е възможно да се направи така, че шансовете за успех да бъдат увеличени. По-нататък в модула ще ви покажем как може да стане това.

Когато се опитвате да “продадете” идеята за някакъв вид линкбейт на клиент или на шефа си, има няколко най-често срещани възражения, които изникват:

  • Съдържанието не съвпада с посланието на бранда ни.
  • Дори и линкбейтът да работи, връзките няма да водят към продуктови или категорийни страници.
  • Съдържанието не е релевантно на таргет пазара ни.
  • PR отделът се притеснява, че могат да възникнат проблеми, ако линкбейтът не успее.
  • Свързвате се с блогъри от ваше име? Не можете да правите това.
  • Не разполагаме с налични ресурси за дизайн и разработка.
  • Не можем да сложим съдържанието на нашия сайт, отнема твърде много време, за да се добави нова страница

Има и още много други, но тези са сред най-често срещаните, които сме чували. Този модул ще ви предостави знанията, от които се нуждаете, за да преодолеете тези възражения.

Необходимо е да сте наясно с тях, за да можете да си представите как презентирате идеята, успявайки да отговорите на подобен тип съпротивление. Ще научите също и за огромните предимства, които успешният линкбейт може да ви донесе, за да можете да ги привеждате като примери при излагането на предложенията си за подобен тип кампания.

Защо линкбейтът може да се провали?

Трябва да сте наясно с причините за евентуален провал на линкбейта, за да бъдете в състояние да забележите достатъчно рано появата им и да се опитате да ги избегнете. Ако можете да направите това, значи имате възможно най-добрите шансове за успех с линкбейта, с който се захващате.

В предстоящите уроци ще ви въвeдем в повече подробности за всяка област от линкбейта и ще ви разведем из тънкостите на този тип практика. Засега обаче, нека видим защо един линкбейт би могъл да се провали.

Лоша концепция

Ако се провалите на този етап, то останалата част от здравата работа, която ви очаква, може да се окаже напразна. Необходима ви е стабилна концепция, върху която да се базира съдържанието ви. Това могат да бъдат интересни данни, интервю, видео или дори изображение. Всички тези неща по свой начин биха могли да се окажат интересни, забавни или полезни. И все пак, ще ви е необходима и “кукичка” или ъгъл, за да задържите целевата аудитория, от която искате да получите връзки, да я накарате да ви забележи и да направите така, че хората да се заинтересуват достатъчно, за да сложат връзка към съответното съдържание.

Нищо ново или неочаквано

Това не винаги е точната причина за провал, но е нещо, от което трябва да се пазите. За да привлечете истински вниманието на хората, често трябва да им показвате нещо ново или изненадващо. Например, представянето на нова информация от проучване, което сте провели. Ако излезете с нещо такова, имате по-големи шансове за успех.

Въпреки това не всеки линкбейт, който става успешен, е основан върху нещо изцяло ново. В действителност е доста трудно да се излезе със съвсем нова идея, особено в онлайн средата на конкурентния свят, в който живеем. Понякога дори само смяната на целта на дадено съдържание, информация или изображение може да се окаже много успешна.

Един пример за това, който може би вече сте се срещали, е практиката на Moz по отношение на изследването на факторите за позициониране (Вижте ключовите изводи от изследването за 2013 г. тук), което компанията прави.

Тази страница и изследването, което стои зад нея, се преправят на всеки две години, но всеки път съдържанието се споделя и към него се поставят връзки от стотици, стотици хора. Но самата идея не е нова или неочаквана, всъщност хората знаят, че това се случва на всеки две години.

Ако определено съдържание не е неочаквано, то трябва да притежава други ключови характеристики, за да стане интересно и да заслужи връзките към него. Например, може да бъде онагледено по нов начин или към него да се добавят нови точки информация, които преди не са били вземани предвид. Друг пример може да бъде съдържание, в което са направени големи промени, в сравнение с последната му версия. В резултат на това се е появило ново заглавие или нов тип кукичка, които ще представляват интерес за хората.

Липса на заглавие или история

Без значение колко много информация или данни има в съдържанието, възможно е липсата на заглавие, привличащо вниманието, да развали всичко. Факт е, че хората са мързеливи и не искат да се ровят в кой знае колко много информация, за да разберат за какво става въпрос. Те имат нужда да им се каже веднага причината, поради която трябва да ги е грижа за съответното съдържание.

Един от най-успешните и често цитирани блогове в тази връзка е OkCupid, където за публикациите се използват огромни количества информация. Авторите обаче притежават усет за писане на заглавия и успяват да синтезират цялата информация, като я сведат до един ред, който е в състояние да заинтригува хората. Например, знаехте ли, че потребителите на iphone правят повече секс ?

Хората, които ги е грижа, нямат възможност да поставят връзки към вас

Сравнително лесно е да се определи кой би се заинтересувал от съдържанието, което създавате. Но тези хора имат ли възможност да поставят връзка към вас или да споделят харесаното? Тук става дума за това дали хората от таргет аудиторията ви имат собствени блогове, акаунти в Twitter? Активни ли са във Facebook, когато става дума за вашия тип съдържание?

Тези въпроси могат да бъдат в основата на разликата между това да получаваш малко трафик в резултат на кампаниите си за линкбейт и това да получаваш огромен трафик, заедно с връзки и социални споделяния.

Нека разгледаме един бърз пример. Ако имате някакво съдържание, подходящо за линкбейт, което би заинтересувало собствениците на средни и големи компании като изпълнителни директори, директори и други в автомобилната индустрия, то значи имате доста голяма потенциална аудотория. Въпреки това обаче, тези хора не са хората, които трябва да таргетирате, за да получите връзки от тях. Като цяло малцина от тях имат достъп до сайтовете на компаниите си, а повечето не разполагат с лични уеб сайтове. Някои от тях може и да имат акаунт в Twitter, но вероятно не са много активни поради голямата си заетост.
В този случай, таргет аудиторията ви за връзки всъщност би могла да бъде съставена от списания и блогъри, които пишат за автомобилната индустрия. Това са блогове и списания, които имат възможността да поставят връзки към вас и да споделят съдържанието ви.

Не забравяйте това разграничение и винаги го имайте предвид, когато обмисляте стратегията си за линкбейт.

Никой освен вас не се интересува от това, което правите

Понякога имате идея, която според вас е удивителна. Толкова е новаторска, всеки би я заобичал. Взимате идеята си, превръщате я в съдържание, което смятате за невероятно и наистина ценно за хората. Влагате много време в това начинание и сте уверени в положителния му резултат.

Денят, в който да пуснете съдържанието настъпва, то се появява навсякъде и изграждането на контакти и връзки започва. Тишина, никакви отговори, никакви връзки, никакви споделяния. Оказва се, че само вие сте сметнали това, което правите, за удивителна идея.

Затова получаването на обратна връзка в съвсем ранен етап на изграждане на стратегията ви за линкбейт е от решаващо значение за целия процес. Понякога е възможно да се влюбите в дадена идея и да се окажете в капан. Понякога екипът ви може да направи същото, да стане така, че всеки член в него да смята дадена идея за чудесна. Но извън екипа никой да не я намира за такава. Необходимо е да избегнете подобни ситуации като търсите обратна връзка не само вътре в компанията, но и навън, от външни източници. Ако е възможно, попитайте таргет аудиторията си за мнение, включете и блогъри, които смятате, че ще усетят, ако има нещо нередно в идеята ви.

Всички SEO уроци за linkbait

В тази статия са използвани материали от ресурси на Distilled и Moz

Google+ коментари

One thought on “Защо въобще да се занимавате с линкбейт?

Коментари