SEO ръководство за неспециалисти
Източник:
SEO Traffic 2014: Your One-Stop Reference Guide for Non-SEOs
Автор: Anna Hoffman
Ако искате да ви намират в Мрежата днес вчерашните стратегии за SEO просто не са достатъчно добри.
Проблемът е, че днешните SEO стратегии биха могли да бъдат точно това, което ще ви изхвърли от класиранията на търсачката на Google утре.
И така, как ние, обикновените блогъри и притежатели на онлайн бизнеси, можем да получим въобще някакъв шанс за трафик от търсачките?
Има ли надежда за нас, неспециалистите в областта на SEO?
Ще се върнем към тези въпроси след мъничко, но първо е време да понегодуваме малко.
Истината за трафика от търсачката на Google
Повечето маркетинг специалисти имат особена връзка с Google, изпълнена ту с любов, ту с омраза.
Частта с “омразата” идва от усещането ни, че имаме право да се възползваме от определени ползи, произтичащи от брилянтния бизнес модел на Google, т.е. чувстваме, че правото да бъдем откривани в резултатите от търсачката им ни принадлежи.
Всъщност, нищо не би могло да е по-далеч от истината.
Google е бизнес. Основната цел на компанията е да генерира приходи, служейки на крайния потребител: човекът, който влиза в Google, за да намери информация. Става дума за предоставяне на най-добрите резултати от търсенето по най-ефикасния начин.
И сега, когато се пренасочваме все повече и повече към семантичното търсене (ощеза това по-долу), най-добрите резултати ще бъдат предоставяни директно на Google.com. Това от своя страна ще задържи хората, които търсят, точно там, където Google ги иска – та-да-да, на Google.com.
Обиждането от тази проста истина не я прави различна. Ето и още една просто истина за преосмисляне:
Трафикът от търсачката на Google е страхотен, няма съмнение за това, но и съвсем не е единственият начин за получаване на таргетиран трафик, с висок процент на реализации, към даден уебсайт.
Просто е много по-вероятно да сте в печеливша позиция, ако не се тревожите за Google въобще и се фокусирате върху други, доста по-постижими и надеждни източници на трафик като например:
- трафик от други блогове (ще ви се наложи сериозно да усвоите изкуството на писане на ГОЛЯМО съдържание за това),
- социални мрежи (това се отнася за изграждането на взаимоотношения с хората, които потенциално ще пренесат вашето послание до таргет аудиторията ви вместо вас)
- или сайтове за споделяне на съдържание като Slideshare, YouTube, и др.
След като уточнихме това, нека преминем към разглеждане и изследване на теорията и практиката, свързани с получаването на повече трафик от търсачките от страна на неспециалисти в SEO сферата.
Очаквайте на български език поредицата от публикации:
7 ключа към получаване на повече трафик от търсачките
- Ключ към SEO трафик 1: Пиши добре или си ходи
- Ключ към SEO трафик 2: Семантичното търсене на Google (и как доброто съдържание се вписва в него)