Къде виреят хубавите истории?

Къде виреят хубавите истории?

Историите са най-големият капитал, днес те са армията на Краля Съдържание. Ние помним, съзнаваме и учим най-лесно и почти винаги през някаква история, чрез завършена структура от взаимовръзки между отделни части с информация.

В дните, в които вниманието се печели трудно и за кратко, то се губи също толкова лесно и на едро. Добре разказаното послание трябва да е като снежна топка. Кълбо от динамични взаимоотношения, което търкаляйки се повлича със себе си все повече последователи, набъбвайки пропорционално на ентусиазма им.

Visoko

Иначе казано, имаш разказ – увеличаваш броя на лоялните си потребители, на тези, които вярват в това, което правиш. Нямаш разказ – нямаш структура, i.e. не предлагаш удобно място, където да паснат мислите, желанията и нуждите на хората. На тези, с които искаш (или маркетинг компанията ти те е посъветвала, че трябва поискаш) да изградиш мрежа от споделени интереси.

Къде обаче е ключът към този разказ? Къде са хубавите, увлекателни истории, които веднъж търкулнати в умовете на хората, повличат след себе си лавина от фенове и влюбени в бранда хора?

Високо, високо

Завладяващите истории са органични, те виреят високо, там където нещата не се създават механично, а са резултат на особен синтез, за който няма точна рецепта.

great-stories-fly-high

И все пак, ако трябва да заложим някакво необходимо условие, за да може една история да се разгърне органично и да завладее сърцата и умовете на хората, нека това бъде: в.и.с.о.к.о.

Визия за бъдещето

Размяната на стойности, били те парични или концептуални, е в основата на развитието ни. Вярата в бъдещето и визионерството винаги са били предизвикателство и тема, която заслужава внимание. Когато една история лети около такива теми и “разказва” за бъдещето, това поставя бранда в позицията на мечтател или още по-вдъхновяващо – “чертаещ хоризонтите на бъдещето”.

Ето и един пример от бъдещето в миналото.

Bohns Ads Future

През 40-те години на миналия век дружеството Bohn (Bohn Aluminum and Brass Company ), което се занимава с алуминиеви и месинг, прави серия от реклами, които рисуват картини на бъдещето, заедно с прогнози за действителността след десетки години. Разбира се, всички прогнози са свързани с бъдещата необходимост от алуминий и месинг, но вълнуващите реклами си струват и дори и сега се усеща идеята им да те отнесат някъде напред в бъдещето (заедно със себе си, естествено).

Истина

В какво вярвате? Какво ви отличава от другите? Какво искате да постигнете? Как може да се направи история от истината, каквато и да е тя? По много начини, един от тях е този на Кейси Нийстат (Casey Neistat).

Когато Найк му възлагат да направи клип за техния нов продукт, той си признава, че взима парите и отива с приятеля си по широкия свят. В последствие това се превръща и в началото на рекламата, уводните думи, истината, която става основа на клипче с над 20 млн. гледания.

В нея, в искреното желание не просто да свършиш работа, а да разбереш, защо, как, какъв е смисълът има ли смисъл, се крие една от най-силно пламтящите искрици на добрата история

Свързаност  на ниво човек

Да съградиш, да направиш нещо, което има значение, да осъществиш връзка с един човек, и да подхранваш тази връзка е това, което прави харесваните компании големи и им печели по естествен начин последователи.

Human to Human not B2B

Интернет става все по-близък до реалните взаимоотношения и напредничавите компании отчитат този факт. Автентичността (дори не оригиналността – You HATE the Word Authenticity. You Must be Authentic) са от решаващо значение не само за историите, но и за взаимоотношенията и всички дейности на компанията.

Отворен наратив

Изолираната, стерилна история, онази, която е толкова лъскава, че няма къде да стъпиш върху нея, отблъсква.

Наративът на добрата история възприема участие отвън, в случай не само от социалните мрежи, но и от обратната връзка на клиентите, от тяхното преживяване с продукта или услугата, от продукта в техния живот.

Капитал от взаимоотношения

Всеки от нас може лесно да разбере дали отсрещната страна (било това човек или организация/бизнес) показва загриженост и иска реални взаимоотношения, а не просто еднократна транзакция. Вниманието и ангажираността се купуват с двойно “от същото”, да са ги получи бизнесът трябва първи да ги даде.

Живите истории са онези които се пишат сами, в хода на изграждане на взаимоотношения. Те карат хората да се чувстват част от нещо по-голямо и в този смисъл по-значими и по-забелязвани.

Отвъд

Силната история по един или друг начин успява да ни пренесе другаде, да бъде оттласкване от действителността, да сподели желанието ни да помечтаем, да бъдем смели и ирационални. Когато видим такава история, разказана от компания, идеите в нея ни завладяват не само със съдържанието си, но и защото отчитаме, че този бизнес е имал смелостта да направи нещо отвъд.

Honda Illusions, An Impossible Made Possible

Източник на снимки:  http://www.youtube.com/watch?v=2OxT12VjRC8 [11:15, 20:00 min.]

Следва: Практически наръчник за създаване на стратегия за съдържание

Google+ коментари

Коментари