Линкбилдинг и SEO за мобилни устройства

Линкбилдинг и SEO за мобилни устройства

SEO ръководство за неспециалисти IV част

Ключ към SEO трафик 5: Линкбилдинг

Ключ към SEO трафик 6: SEO за мобилни устройства


Източник:
SEO Traffic 2014: Your One-Stop Reference Guide for Non-SEOs
Автор: Anna Hoffman

Ключ към SEO трафик 5: Линкбилдинг

1 seo-traffic-and-links-900x515

По-малко важни ли ще бъдат връзките през 2014 г.?

Възможно ли е връзките да си отидат? Да започна ли изграждане на връзки (линкбилдинг), да спра ли да го правя или просто да се фокусирам върху социалните мрежи Как ъпдейтът Колибри [Hummingbird] на Google ще повлияе на връзките?

Всички тези въпроси пропускат да вземат под внимание основополагащата истина за изграждането на връзки:

Не създавайте връзки за Google – правете го за трафик.

Връзките все още имат значение за трафика ви от търсачките, но не забравяйте истинската причина, поради която съществуват линковете, а именно, привличането на трафик.

Преди в играта да влязат алгоритмите и търсачките, хората поставяха връзки към сайтове, за да насърчат останалите да посетят тези сайтове. Това трябва да бъде винаги нещото, върху което да се фокусирате, когато правите линкбилдинг.

Когато друг блогър спомене някой ваш велик пост (представете си ГОЛЯМО съдържание), трафикът от препращащата към вас връзка, който може да получите е много по-ценен от мъничкото влияние, която същата тази връзка оказва на класирането ви в търсачките.

С това предвид, как да изграждаме връзки през 2014 г.?

Кратък отговор: честно

2 linkable-content-900x531

През последните няколко години, наблюдавах отблизо увеселителното влакче на промените в алгоритъма на Google, по време на които бяха наказвани уеб сайтове, SEO-та крещяха “Небето пада”, а собствениците на сайтове гледаха как се понижават класиранията им в Google.

След всичко това, уверено мога да кажа следното:

Хората, които не са специалисти по SEO, нямат работа по изграждане на връзки заради увеличаване на трафика им от търсачки.

stop-link-building-advice

Вместо върху изграждане на връзки, е по-добре да се съсредоточим върху спечелване на връзки.

Повече за печеленето на връзки

Според статията на Дан Петрович [Dan Petrovic] The Art of Link Earning (публикацията му също така съдържа чудесни примери за всяка една идея) съществуват осем основни причини, поради които в Мрежата съществуват връзки.

Признание – отдаване на дължимото на авторите за това, че съдържанието им се използва

Справка – цитиране на друг автор

Определяне – поставяне на връзка към друга страница, която дефинира понятие

Разширяване – даване на възможност за изследване на допълнителни, задълбочени, ресурси

Идентификация – разкриване на контекстуално свързани обекти

Пример – Практическо илюстриране на обсъжданите обектни и идеи

Действие – подканване на хората да извършат някакво действие

Взаимоотношение – ангажираност и свързаност, на базата на линкове.

За мен, за да се спечелят връзки, единственото най-важно нещо, което трябва да правим, е да създаваме съдържание, което е:

  • релевантно
  • подходящо за споделяне
  • подходящо за цитиране,
  • подходящо  за изпълнение
  • откриваемо

Типът ГОЛЯМО съдържание, за което говорихме по-горе. Сложете върху това и промотирането на ГОЛЯМОТО ви съдържание, за да помогнете на другите да го открият. По този начин би трябвало да тръгнете по пътя към печелене на линкове, които водят до незабавен трафик от препратки, както и до трафик от търсачките в дългосрочен план.

Малко за гост публикациите [Guest Blogging]

Както сигурна съм сте чули, Мат Кътс заби още един пирон в ковчега на гост публикациите:

Matt-cutts-guest-blogging

Разбира се, това, което той просто каза, бе: “Не публикувайте в блогове, само заради линкбилдинг”.

И все пак, съвсем не изненадващо, това доведе до скандал в маркетинг средите.

Моята любима реакция към прекомерната реакция на останалите:

guest-blogging-is-dead

Искате ли да пишете постове заради трафика от препратки?

С всички възможни средства – правете го.

Искате ли да изградите авторитет в нишата? Давайте.

Просто не го правете заради някакви си неестествени (самосъздадени) връзки към вашия сайт. А ако го правите, то бъдете наясно с рисковете и ги приемете.

8 практически стъпки за печелене на връзки

1. Пишете съдържание, към което другите ще искат да поставят връзка

Това може и да звучи тежко за някого, но обожавам това, което Майкъл Мартинес каза по темата – точно вида поощрение, от което се нуждая, за да се стремя да пиша по-добре:

 black-sheep-of-big-content

 

2. Изграждайте взаимоотношения на собствения си блог. Отговаряйте на коментарите в блога, отговаряйте на имейлите, отговаряйте на отговорите на блог коментарите и на мейлите.

Посещавайте блоговете на читателите си. Давайте безвъзмездно опита и познанията си. Поставяйте връзки към други блогъри, които са заслужили линкове чрез предоставянето на изключително съдържание, което вашата аудитория би намерила за подходящо.

3. Изграждайте взаимоотношения ИЗВЪН вашия блог.

Погледнете раздела Google+ от статията, независимо от нишата ви. Изграждайте присъствие в други социални мрежи, където вашата таргет аудитория прекарва времето си. Щедро споделяйте опита на други автори със своите последователи.

4. Използвайте различни форми на съдържание

Това е един от най-неизползваните начини за печелене на линкове и трафик и съм говорила за него надълго и нашироко в статията Content Marketing Leverage System: How to Multiply Your Reach.

Обичате ли да пишете постове? Включете и  SoundCloud track за тези читатели, които предпочитат да слушат по време на път. Обичате ли видео клипове? Направете ги на презентации в Slideshare  за онези читатели, които предпочитат да консумират съдържанието ви със собствено темпо.

Такова едно диверсифициране на съдържанието ще задържи настоящите ви читатели, ще ви спечели нови, от сайтове, които препращат към вашия, както и ще ви спечели връзки, които могат в крайна сметка да ви донесат в дългосрочен план повече трафик от търсачките. Вижте само целия трафик, който получих през 2013 единствено от Slideshare презентации, основани на вече съществуващите ми постове.

slideshare-traffic

5.Оставете anchor текстът естествен

Оставете линковете, които останалите собственици на уеб сайтове слагат към вас, да бъдат с произволен, избран от тях, anchor текст.  –http://www.trafficgenerationcafe.com/anchor-text-tutorial/ Разнообразието и естествеността са ключът.

6. Релевантността е новият PageRank

Връзка, която идва от релевантна ниша на вашата, но с по нисък PageRank, най-вероятно ще помогне много повече на класирането ви от връзка, която идва от сайт, релевантен на нишата ви, макар и с по-нисък PR.

7. Като става дума за PageRank: той е жив и мърда. Според Danny Sullivan “PageRank е един от над 200-тe основни съставки, които влизат в рецептата на Колибри. Колибри гледа  фактора PageRank – колко са важни връзките за страницата, заедно с други фактори, като например дали Google смята една страница за такава с добро качество, думите, използвани на страницата и други неща.

8. Качество над количество

Това заслужава повтаряне: няколко качествени връзки от релевантни, авторитетни сайтове, ще окажат много по-голямо влияние от хиляди връзки, които сте “направили” от гост публикации.

Допълнителни ресурси за линкбилдинг

Ten Commandments of Link BuildingEric Ward at EricWard.com

Link Building is Not Illegal (or Inherently Bad) With Matt CuttsEric Enge, StoneTemple.com

Link Building Means Earning “Hard Links” Not “Easy Links”Danny Sullivan, SearchEngineLand.com

Link Building Strategies – The Complete List Jon Cooper, PointBlankSEO.com

The Death of Link Building and the Rebirth of Link Earning – Whiteboard FridayRand Fishkin, Moz.com

 

Ключ към SEO трафик 6: SEO за мобилни устройства

Колкото и да ме боли да го призная съвсем не съм толкова добра в мобилното SEO, колкото трябва/искам да бъда. Предполагам, че това просто значи че ние с вас имаме доста работа, за да наваксаме, нали?

И така, за какво е целият шум?

Ето за какво става дума: делът на мобилното органично търсене  (публикувано от RKG)

 Mobile-share-of-organic-search

Ето и още нещо, което да ни размърда: Kelsey Group прогнозира, че до 2015 г. ще има повече местни търсения, идващи от смартфони, отколкото от компютри в САЩ. Както сочи тази статия от SocialMediaToday.com, когато Google съобщиха за Колибри, те посочиха мобилните устройства, като започнаха изречения с фрази като

“Можете да извадите телефона си и …”

Съобщението също бе съсредоточено около актуализации и подобрения на функцията за търсене през мобилното им приложение, с думите:

“По-изчистено е и по-лесно, оптимизирано за сензорен дисплей, а резултатите са събрани в карти, за да можете да се фокусирате върху отговорите, които търсите”

Извод:

Независимо дали сте готови или не, мобилното SEO се превръща в неразделна част от нашия поход към трафик от търсачките.

Допълнителни материали за мобилно

Mobile SEO best practices for 2014: 11 tips to drive more traffic to your mobile siteat MobiThinking.com

SEO: Mobile Searchmobile SEO column, SearchEngineLand.com

Mobile SEO ResourcesAleyda Solís, aleydasolis.com

SEO ръководство за неспециалисти (всички части) :

Google+ коментари

Коментари