Приоритизиране на SEO задачите

Приоритизиране на SEO задачите

Как да приоритизирате дейностите си по оптимизацията и да разпределите ефективно ресурсите, с които разполагате.

Не сте сигурни откъде да започнете с вашата SEO стратегия? Следвайте тези стъпки, за да идентифицирате и подредите по приоритет SEO задачите си.

Да си го кажем направо: има много различни стратегии, които можете да използвате за подобряване на стратегията си за оптимизация за търсачки. Затова и SEO в момента се счита за индустрия само по себе си. Затова и толкова много SEO се появяват наляво и надясно на пазара. И понеже Google продължава да се развива, все повече бизнеси имат нужда от солидна SEO стратегия, която да отговаря на нуждите им.

Приоритизирането на задачите е гръбнакът на изпълнението на една такава стратегия.

Наръчник за приоритизиране на SEO усилията ви

Истината е, че всеки бизнес ще има свои собствени, различни приоритети – няма подход, който да може да пасне на всички. И макар някои SEO задачи естествено да имат приоритет пред други, за всяка компания (например, отърваването от дублирано съдържанието и гост публикациите) задачите ще се различават.

По тази причина е важно да се разбере как да приоритизирате задачите си, за да можете да съставите собствен план за действие, съобразен с вашия бизнес.

Стъпки за приоритизиране на SEO задачите, специфични за компанията ви

Преди да започнете каквото и да било, направете си таблица, в която да записвате цялата информация, която ви предстои да съберете (в следващия раздел).

Аз лично обичам да използвам Google Docs, защото инструментът позволява на различни хора да редактират и работят в документа и да виждат промените в реално време.

Разделете таблицата в следните пет категории:

След като вече имате готова таблица, време е да я запълните с факти. Надолу ще откриете няколко съвета, които ще ви помогнат да зададете правилно приоритетите си.

1. Създайте сбор от задачи, които трябва да бъдат свършени. Включете всичко възможно, дори и нещо да се счита за вече “завършено.”

В края на краищата, не можете да започнете да приоритизирате задачи, ако не знаете какви са те. Започнете с големи задания като премахване на лоши връзки, изграждане на вътрешни връзки, премахване на остаряло съдържание, актуализиране на дизайна и текстовете. След като вече сте се справили с тези задачи, фокусирайте се върху малките такива, като например A/B тестове, оптимизиране на заглавия, нагласяне на имена на видеа и изображения.

Полезно е, когато можете да възложите на всеки департамент и всеки ваш служител, свързани с маркетинга, да създадат списък с малките SEO задачи, които трябва да бъдат свършени.

Въпреки че това може да ви се стори като много работа или загуба на време за всички, ще бъдете изненадани за колко много различни задачи могат да се сетят хората при един кратък брейнсторминг.

Може и да се окажете с дублирани предложения, но по-вероятно е всеки да има нещо уникално, с което да допринесе към списъка. Това ще ви осигури много подробен списък, с който да не пропускате нищо още от първия път.

Съвет: Ако използвате Google Docs, просто дайте на всеки служител или департамент временен достъп до документа. След това всеки ще може да отиде и да добави свои задачи, виждайки какво добавят другите. Това ще намали вероятността от дублиращи се предложения.

2. Разделете задачите си в три групи: означете ги с високо, средно или ниско въздействие върху сайта ви.

Научих този трик от Moz. Тази стъпка ви помага да си набележите как ще приоритизирате. Въпреки че е изкушаващо да вземете списъка и просто да започнете да слагате нещата в ред, такъв подход може да доведе до грешки.

Колкото по-малко са данните, с които трябва да работите, толкова по-голям шанс имате за точност.

След като вече сте разпределили всичко в различни раздели, в тези три категории (или в повече, ако предпочитате) все още не сте готови.

Имате още няколко неща, за които да помислите.

3. Напишете всички ресурси и разходи, необходими, за да завършите всяка задача.

Понякога ресурсите, които ви трябват, за да свършите една задача, определят и мястото й в приоритетите ви. Например, ако знаете, че искате да започнете да добавяте повече съдържание в блога на уебсайта си, вероятно ще ви се наложи да наемете повече автори и/или фрилансъри, да си свалите система за управление на съдържанието (content management system) и да обучите някого как да я управлява.

Ако знаете, че имате неработещи линкове на няколко страници, всичко, което трябва да направите, е да възложите на някого да ги оправи. Последното е много по-бързо и въпреки, че първата задача има по-голямо влияние върху сайта ви, е по-вероятно да приоритизирате втората пред нея.

Същото може да се каже и за разходите. В зависимост от бюджета ви, нещо, което струва много пари, може да се премести при нещата с по-нисък приоритет, в замяна на нещо, което е безплатно, но има същото въздействие върху сайта ви.

4. Напишете кой ще изпълнява всяка от задачите.

 

Вашият маркетингов екип най-вероятно ще поеме по-голямата част от работата, но понякога IT или дизайнерските екипи могат да се окажат по-добър вариант. Изписвайки кой върши дадена задача, отново правите данните, с които работите, по-малко и улеснявате управлението им.


Аз лично препоръчвам да вземете тези данни и да отворите нов таб в таблицата си, на който кореспондира различен департамент или човек. По този начин ще можете да приоритизирате отделно и да накарате хората да приключат по-бързо, тъй като двама човека ще работят по едно и също време. Ето как това ще промени таблицата ви:


Както можете да видите,  екранната снимка е върху таба с екипа, отговорен за съдържанието (англ. “Content Team”). Това, което трябваше да направя, е да преместя всичко, което бях означил с “Content Team”, в главната таблица, към нов таб. Добавянето на раздел за бележки също е добра идея в случай, че има конкретни неща, които трябва да споменете/добавите.

5. Анализирайте данните, за да създадете приоритети и да делегирате работа.

Накрая, след като вече имате всичко това като записана информация, можете да започнете да съставяте реален списък с приоритети.

В идеалния случай, ще имате един списък за всеки отдел, така че като цяло ще разполагате и работите с няколко списъка. Най-добрият начин да осъществите това е да обедините всички елементи с високо, средно и ниско въздействие върху сайта ви и да започнете приоритизирането оттам (забележете новата колона в ляво):


А сега съберете всичко и сте готови!

6. Върнете се към това и го направете отново в рамките на няколко месеца.

Необходимо е непрестанно да преразглеждате приоритетите на SEO задачите си и да оценявате успеха на работата, която сте свършили. Това се нарича SEO одит и можете да научите подробности за него и защо е толкова важно да се прави на всеки няколко месеца тук.

Като цяло това е важно, тъй като Google постоянно актуализира най-добрите практики, добавяйки нови функции и инструменти, които да се използват. Освен това, позиционирането ви, както и аудиторията ви, може да се променя с времето и това да наложи промени по вашия сайт.

За щастие, въвеждането на промените ще ви бъде много по-лесно, след като вече разполагате с идеята за съставяне на таблиците, описани по-горе.

Статията е превод на A Step-by-Step Guide to Prioritizing Your SEO Efforts

Автор: Amanda DiSilvestro

Google+ коментари

Коментари