Google+, авторство и schema.org
SEO ръководство за неспециалисти III
Ключ към SEO трафик 3: Google+
Ако SEO е царят на трафика ви, който идва от търсачки, то Google+ е гласът зад трона.
Пренебрегването на този прост факт не го прави по-малко верен.
Google не са създали Google+, за да тръгнат към парите на Facebook, а за да захранят семантичното търсене и да повлияят на персонализираните резултати от търсенето.
Ако спечелването на повече трафик чрез SEM е част от маркетинговата ви стратегия, то тогава не можете да си позволите да пренебрегнете Google+.
Не мога да се изразя по-ясно от това:
Google+ Е Google
Една от най-добрите публикации за това как Google+ се отнася до SEO и семантичното търсене в Google е тази на Brian Jensen. Силно ви препоръчвам да я прочетете:
Google+ Is Your Key To Visibility in Google Search
Влияят ли Facebook и Twitter върху позиционирането на резултатите на търсачката?
Много удобно, Matt Cutts съвсем скоро пусна видео, в което обяснява, че Google към момента не се занимава много с индексиране или класиране на Facebook или Twitter страници.
Ето защо:
1. Не искат да се вливат средства и ресурси в получаване на точно тези данни и след това да бъдат блокирани от Facebook или Twitter.
2. Притесняват се, че не могат да обхождат достатъчно бързо съответните страници, за да бъдат актуални. Данните от социалните мрежи се променят по много и бързо, така че може някой да бъде обиден ако междувременно е сменил например статуса на връзката си.
Мат обаче добавя, че нещата предстои да се случат в бъдеще. Ето някои много добри идеи от +Mark Traphagen относно това как да бъдат тълкувани коментарите на Мат:
Google’s Matt Cutts: Understanding Social Identity on the Web is Hard – at StoneTemple.com
И още допълнителна информация по темата:
Does Facebook Activity Impact SEO? – Eric Enge at StoneTemple.com
5 практически стъпки към използването на Google+ за повече (SEO) Traffic
Тези стъпки предполагат, че вече имате създаден профил в Google+ (едва ли нямате, предвид нуждата от такъв за някой от множеството продукти на Google).
1. Оптимизирайте профила си в Google+, за да ви намират
Ще се поставите в по-добра позиция за откриването ви от вашата таргет аудитория, не просто в Google+, но и в резултатите от търсенето на Google (тъй като Google+ публикациите се индексират и често се показват като топ резултати за всяко едно търсене). Ако имате нужда от малко помощ за оптимизиране на вашия профил, можете да погледнете ръководството на Stephan Hovnanian
2. Свържете профила си в Google+ с основния си сайт, или както е известно да се нарича “установете Google Авторството си.” (повече за това по-долу)
Авторството от Google е вероятно най-голямата конкретна стойност на Google+ за SEO.
3. Ясно очертайте областта си на експертност
Google+ профилът ви трябва да е оптимизиран за теми, с които искате да ви свързват и за които искате да се класирате. Например, всеки път, когато търся нещо, свързано с Google+ и Google Авторство, попадам на G+ публикациите на +Mark Traphagen. Това идва да покаже силата на Google+, за утвърждаване като експерт в определена област и в крайна сметка за отвеждане на повече трафик от търсачките към сайта ви. Трафик, за който не бихте и сънували ако трябва да разчитате единствено на уебсайта си:
4.Отнасяйте се към публикациите си в Google+ като към микроблог, а не като типичните ъпдейти в социалните мрежи.
Няма да стигнете далеч ако просто споделяте връзки към собствените си или дори към тези на други автори публикации. Ангажирайте аудиторията като й давате своя собствен поглед върху темата. Обожавам начина, по който +Ryan Hanley прави това. Можете да прочетете повече тук
How to Properly Share Content on Google Plus [Video]):
5. Градете взаимоотношения с влиятелните хора (англ. influencers)
За щастие, те съставляват по-голям процент от Google+ и когато сметнат съдържанието ви за стойностно (не трябва да бъде по друг начин, нали така?), те в крайна сметка ще го цитират и ще поставят връзка към вас, която може да бъде равностойно на десетки, дори стотици, споменавания другаде.
Научете повече: Допълнителни ресурси за Google+
Има няколко много добри автори, които са станали известни с това, че са експерти що се отнася до всички неща в Google+. Ето някои от любимите ми:
Martin Shervington и други експерти от PlusYourBusiness.com
Ronnie Bincer on Google+ – Помощникът, когато става дума за видео срещите в Google (Hangout Helper)
Stephan Hovnanian от WebsightHangouts.com
Ключ към SEO трафик 4: Авторство и Schema маркиране
Авторството в Google е лепилото, което свързва съдържанието ви из цялата мрежа с един единствен автор, който може да бъде идентифициран.
Мога да продължавам още и още относно ползите от авторството за трафика от търсачките, но истината е тази: толкова е важно и толкова е лесно да се направи, че би било срамота да не го направите сега. –https://plus.google.com/authorship
За повече информация относно Google Авторство (и Google AuthorRank) вижте и тези публикации:
Google Author Rank: Are You Too Late? – на Traffic Generation Café
The Great Google Authorship Kidnapping: What Happened to Your Author Photo in Search? – Mark Traphagen, StoneTemple.com
Please, stop talking about AuthorRank – Gianluca Fiorelli, StateOfDigital.com
Маркиране за структурирани данни
Маркирането за структурирани данни [Structured Data Markup], още познато като schema.org маркиране е низ от код, добавян на страниците на сайта ви, така че Google да може да разбира по-добре данните и информацията на страниците ви.
Например, ако маркирате ревютата на сайта ви, следващия път, когато Google го обходи, данните от ревютата ще бъдат достъпни като обогатени откъси [ rich snippets] в SERP.
Ако всичко това ви звучи “на урду”, погледнете тази публикация:
Schema Markup: How to Make Your Content More Clickable and Shareable – на TrafficGenerationCafe.com
Трябва ли да имате структурирани данни на страниците си?
Монетата има две страни:
1. Понеже е лесно да се справите с плъгин като WP SEO Booster (това е плъгинът, който използвам за маркиране на Traffic Generation Café) или по-добре, ако ви се занимава и можете да се справите с код, би било глупаво да не го направите.
2. От друга страна семантичното търсене е отговорът на Google към липсата на структурирани данни в мрежата. Google е в бизнеса с извличането на информация от страниците в мрежата, които имат неструктурирани данни и в индексирането им във формат със структурирани данни в семантичния индекс.
Затова, ако не приложите маркирането на Schema върху сайта си, не губете съня си от това. Просто се уверете, че правите всичко останало правилно.
Източник: SEO Traffic 2014: Your One-Stop Reference Guide for Non-SEOs
Автор: Anna Hoffman
Ресурси на български език по темите:
Всичко за авторството на seom.bg
Васил Тошков (Cloxy – http://www.cloxy.com) за Авторство и Google + на SEO Конференцията 2013 в София. Презентацията можете да откриете в SlideShare
Какво е Microdata – презентация на Васил Тошков