Matt Cutts : Връзките остават най-ефективният начин за позициониране
На 10 юли, 2013 г. Eric Enge публикува интервю с ръководителя на екипа за борба със спама в мрежата в Google. През 2010 г. Matt Cutts вече е давал подобно интервю, но тази година изграждането на връзки (линк билдинг) се превърна в основна тема.
Matt Cutts каза, че, в идеалния случай, оптимизаторите на първо място трябва да обръщат внимание на съдържанието, на това защо на даден уеб сайт си струва да се сложи връзка, а не единствено на това как да се придобият възможно най-много връзки.
В интервюто бяха обсъдени и теми като валидността на изграждането на връзки, проблемите със синдикираното съдържание (б.пр. от англ. syndicated content, еднакво съдържание, разпратеното до различни получатели), гост постовете и много други.
Ето някои от основните теми, които бяха засегнати по време на разговора:
· Изграждането на връзки не е вредно.
Просто не си струва направо да се започва с връзките: създавайте такова съдържание, към което потребителите сами ще искат да поставят връзка.
· Връзките от прессъобщения, както и преди, не се броят.
Вашата цел трябва да бъде не поставянето на връзка, а качеството на прессъобщението, прочитането на което да подтикне към споменаването ви.
· Разпространие на синдикирано съдържание.
Ако вашето уникално съдържание се представя и в други сайтове, направете така, че Google да бъде наясно с факта, че вие сте оригиналният източник. Уверете се, че именно на вашия сайт съдържанието се е появило за първи път, ако е необходимо, използвайте rel=canonical или маркиране за авторство.
· Гост постове.
Повечето хора разбират неправилно понятието “guest post” [публикации от гост в блог]. В днешно време то повече прилича на концепцията за каталозите или директориите за статии.
· Връзки:
Връзките остават най-ефективният начин за позициониране. Основното е правилно да се подходи към използването им.
…
SEO все повече заприличва на традиционния маркетинг
Една от темите, изникнали от интервюто с Cutts, е свързана с това, че според Enge “SEO трайно се придвижва към превръщането си в маркетингова дисциплина.”
“Преди SEO беше онова нещо, за което хората смятаха, че се прави някъде в тъмните страни на мрежата, където можеш да правиш всичко, което искаш и по някакъв магичен начин да получиш повече трафик от търсене. И по-важното, хората смятаха, че могат да правят каквото си поискат и това няма да навреди на бранда им. Например, можеха да публикуват негодно съдържание и понеже никой никога не го чете, това нямаше значение”, допълва Enge.
“Това, което е съвсем ясно в момента, е, че Google налага своите политики за добри и лоши връзки. Все повече създателите на съдържание биват насочвани към това да гледат на стратегията си за изграждане на връзки като неотменна част от изграждането на бранд и обратното. Ще бъде все по-трудно тези две неща да бъдат разграничени.”
Всъщност, както Cutts отбелязва в интервюто, много хора са се съсредоточили върху това да получават връзки и да подобряват класиранията си в Google, вместо върху това да създадат “фантастичен уебсайт, който хората ще обичат, за който ще разказват, към който ще слагат връзки и който ще искат да опитат.” Това всъщност е истинската тайна за постигането на по-силни и по-устойчиви резултати в класирането.