Пламен Бързев

Пламен Бързев

Пламен Бързев ръководи собствен отдел в компанията 411Marketing, в който управлява проекти свързани с AdWords, Branding и CRO. Работи в областта на дигиталната реклама от 2010 г. като от известно време е съсредоточил усилията си върху митичната за мнозина “оптимизация на конверсията”.

Пламен не поддържа собствен блог на barzev.com :) и е част и автор на интересната история “Странният случай с Conversion Rate Optimiation-a

За какво ще говориш на SEO конференция 2014?

Исках да говоря за влиянието на озоновата дупка върху чернохрилите хамстери, но ми казаха, че проучването ми не се базира на научни факти. След това ми се присъни, че лекцията трябва да се казва “По-добро SEO чрез CRO и ролята на Landing Pages”. Съвсем сериозно!

Реших да смеся темата, с която сега се занимавам активно (целеви страници и CRO) с тази, която ме вълнуваше най-много преди (SEO). Целта ми е да привлека вниманието на повече хора към оптимизирането на конверсията, защото според мен това е нещо, което в България се прави от малко хора, а ще става все по-важно и не зависи от разни алгоритми кръстени на животни.

Според мен добрият трафик става все по-труден за набавяне не само заради Google, но и заради достъпността на интернет. С платформи като WordPress, Joomla, SquareSpace всеки може да си направи, да речем, интернет магазин и така изведнъж конкуренцията става много по-висока дори в най-забутаните ниши. Ако преди 2-3 години сте били доволни от 3% конверсия и сте си постигали заложените бизнес цели, днес, когато трафикът започне да се разпределя между повече конкуренти, имате 3 варианта:

а) Да се опитате да си върнете загубения трафик (не винаги възможно и/или евтино);

б) Да се опитате да конвертирате по-голяма част от този трафик;

в) Да зарежете всичко и да станете монах в Тибет.

Стига толкова по този въпрос, че не остана какво да говоря на лекцията. Next!

Какво може една Панда, което другите не могат?

Мислех да кажа, че могат да се търкалят супер готино, като тази тук. Обаче се оказа, че колегата ми Тео може по същия начин. Тъй като ми се носи слава на хейтър трябва да кажа, че пандите имат реален шанс да изчезнат скоро (не тези на Google), а другите (хората) не…

Кои са 7-те смъртни гряха на интернет маркетинга :)

Заради следващите ми думи ще горя поне на 5-тото ниво в маркетинговия ад заедно с хората, които повтарят сляпо речите на Ранд Фишкин и боготворят Мат Кътс. Греховете са си както винаги:

– Похот – да желаеш клиентите на ближния маркетист, че и да се опитваш да му ги крадеш като подбиваш безочливо цените му.

– Лакомия – често срещан сред спамърите, които искат да завладеят 99% от всеки сърч благодарение на 12 сайта, 317 сателитки, 4 AdWords кампании и XRumer, който пуши от употреба.

Наскоро чух за един случай, в който човек звъннал на 4 различни сайта да си поръча легло и му дигал един и същ продавач.

– Алчност – маркетистите, които уж знаят страшните тайни и не ги споделят с никого, за да не им пропадне бизнеса. Обикновено тайните спират да работят 2 месеца по-късно. Мисля, че бизнес има достатъчно за всички, ако всеки си върши добре работата и се занимава с това, което умее.

– Мързел – да повтаряш едно и също нещо с всеки клиент независимо от бизнеса и целите му, защото така е по-лесно и един път вече е проработило.

– Гняв – всички, които се ядосват постоянно на Google, Facebook, конкурентите, времето, клиентите, цените на тоалетната хартия и т.н. са силно греховни.

– Завист – да копираш сляпо конкуренцията – бизнес модела, маркетинга, всичко. Според мен с малко креативност можеш да постигнеш много повече и то с по-малко труд.

– Горделивост – много от хората в интернет маркетинга смятат, че тяхното знание е абсолютното и само то заслужава внимание. Предполагам всеки е попадал на крайни мнения като – “SEO-то е най-добрия канал”, “PPC-то е най-добрия канал”, “Канал 1 е най-добрия канал”, “Facebook цар, Google+ не струва” и т.н. Истината НЕ е някъде там.

Вярваш ли в семантичното търсене

Мисля, че това е логичната следваща стъпка, но ще отнеме доста време докато наистина се случи. Интересно ми е какво са направили в Yandex и за това очаквам с нетърпение представителите на руската търсачка, които ще участват в SEO конференцията. В едно обаче съм сигурен – когато и да се премине на напълно семантично търсене, в България то ще дойде с поне година закъснение.

Сподели някое професионално изкривяване

Аз имам толкова изкривявания, че не знам от къде да започна. Преди, като си гледах лекциите (купчина разбъркани листи, които не са с моя почерк), се улавях как мислено натискам CTRL + F. Напоследък пиша мейли към близки и роднини като landing page (изтъквам им ползи, слагам големи заглавия) и си мисля, колко би било хубаво да мога да направя A/B тест на някои лични разговори.

p.s. какво е хупшожен :)

Хупшожен е измислена дума на Дъглас Адамс (авторът на “Пътеводител на галактическия стопаджия”). Не си спомням точният контекст на използването, но е нещо като върховна степен на страхотен. Кефи ме да ползвам измислени думи – много лесно се ранквам на тях. :D

Пламен Бързев в Google+FacebookLinkedIn

Ако искате да чуете Пламен Бързев от 411Marketing на живо, можете да го направите на SEO Конференция 2014, която тази година ще се проведе на 4 април в Интер Експо Център.

Google+ коментари

Коментари