Кое съдържание привлича връзки?

Кое съдържание привлича връзки?

Как да разберем кое съдържание си струва връзката към него

Едно от важните умения, върху които трябва да работите, е развиването на способност да забелязвате какво е направило дадено съдържание успешно, какви са качествата, с които по естествен начин то привлича връзки и споделяния. Овладяването на подобен усет ще ви помогне да подобрите качеството на собственото си съдържание и да забелязвате с лекота какво работи при други сайтове. В тази част на модула Линкбейт ще разгледаме няколко вида съдържание, които са се справили отлично по отношение на връзките и социалните споделяния, привлечени от тях. След това ще разгледаме и характеристиките, които са ги направили успешни.

Преди да продължите, уверете се, че сте преминали през всички части на раздела Анализ на връзки, както и че имате основни познания за най-популярните инструменти за анализ. Бихте могли да използвате някои от инструментите, за да видите кое съдържание как се е справило спрямо връзките, които е спечелило.

Нека сега направо се впуснем в темата и да разгледаме някои примери за успешен линкбейт.

Кофеинова смърт от EnergyFiend.com

Това е пример за интерактивно съдържание, което казва на потребителя колко чаши от любимата му кофеинова напитка ще са необходими, за да се стигне до смъртта му.

Ето и част от статистиката, която показва колко успешно се оказва едно такова съдържание:

648 връзки от root домейни
6 545 туита
89 000 харесвания във Facebook

Нека сега погледнем и към някои от ключовите елементи, които са в основата на този успех:

Всичко е направено лесно за ползване, единственото, което трябва да направите, е да въведете две неща, за да заработи.

Заглавието е грабващо: “Кофеинова смърт”. То би накарало всеки, който обича Red Bull или кафе да му обърне внимание.

Подобно съдържание привлича много хора. Мнозина са тези, които обачат чай, кафе или други подобни напитки. Дори и да не пиете нещо от изброените, вероятно пиете Red Bull. Ако пък не пиете нито чай, нито кафе, нито Red Bull, то сигурно познавате някого, на когото бихте пратили връзка към това съдържание.

Съдържанието може да бъде споделено много лесно – около него има бутони за социално споделяне на видно място, което само по себе си е перфектният призив към действие (call to action).

Съдържанието провокира емоция още преди да въведете данните си. Заглавието помага за това. След като видите резултатите пък вероятно бихте възкликнали “О, по-високи са от очакваното или “опа, доста съм близо до смъртта!”

Как пътува музиката от Thomson.co.uk

Това е материал, създаден от екипа на Distilled.

Става дума отново за интерактивно представена визуализация на данни, която показва разпространението на западната музика за танци по света през последните 200 години:
Ето и статистиките за успеха на това съдържание:
311 връзки от root домейни
6 308 туита
33 000 харесвания във Facebook

Нека и в този пример да разгледаме някои от основните елементи , които са допринесли за успеха на съдържанието.

Не се изискват усилия от страна на потребителя, за да взаимодейства със съдържанието. То започва автоматично, веднага щом страницата се зареди.

Съдържанието има красив дизайн и разказва историята визуално, визуализира данните и ги прави ясни и лесно смилаеми за потребителя.
Интерактивният елемент е от ключово значение тук. Едно статично изображение не би работило по същия начин. Това е пример за начина, по който даден формат може изцяло да отдаде предимствата си на съдържанието и перфектно да пасне на общия продукт, допълвайки го възможно най-добре.

Ако се върнем на това, че е важно хората да бъдат накарани да се заинтересуват – това съдържание е добро, поради факта, че е информативно и кара хората да му обърнат внимание, за да научат нещо ново или нещо повече.

Съдържанието се харесва на широк кръг от хора. Мнозина истински обичат музиката и едва ли са срещали подобна визуализация преди. Затова хората не могат да не споделят подобно съдържание и с други, за да им покажат какво интересно нещо са открили.

Има и други причини за успеха на това съдържание, но това бяха едни от основните.

Визуализация на дълга на САЩ (A visualisation of the United States debt)

Това бе статичен материал, който бе представен в много новинарски истории, свързани с икономическия климат. Съдържанието визуализира размера на дълга на САЩ в купчини от 100-доларови банкноти.
Ето и статистиките за това:
1042 връзки от root домейни
14 000 туита
161 000 харесвания във Facebook

Причините за успеха на това съдържание:

Всеки читател може да се отнесе към него, тъй като всички знаят какъв е размерът на банкнотата, както и размерът на един самолет или камион. По тази причина визуализацията е много лесна за разбиране от читателя. Към това самите данни, в случая дългът на САЩ, предизвикват интерес сами по себе си.

Съдържанието е свързано с гореща тема, част от глобалната икономическа криза. В този смисъл, то е много подходящо за цитиране или включване в различни статии и материали по темата.

Съдържанието е много интригуващо, човек не може да скролва надолу, само и само, за да разбере колко точно е голям дългът на САЩ.
Интересно е за много хора. Дори и да не сте от САЩ, съдържанието е тясно свързано със световните дългови проблеми . Това означава, че е много вероятно да бъде споделяно и да предизвика интерес.

Илюстрирани напитки с кафе (Coffee drinks illustrated)

Тук става дума за още едно съдържание, което е създадено изключително просто. То е една илюстрация, която обяснява съдържанието и съставките в различните напитки от кафе.
Ето и статистиките:

14 връзки към root домейни корен
131 туита
390 харесвания във Facebook

Нека отново разгледаме някои от основните елементи, които правят това съдържание успешно:

То е много просто и следователно много лесно за възприемане
Дизайнът е изчистен и подреден, което позволява сравненията между различните напитки да стават лесно
Отговаря на въпрос, който мнозина си задават – каква е разликата между различните видове кафе? В действителност, повечето хора, които редовно пият кафе, не са наясно със същинските разлики

Упражнения след урока

Разгледайте тези няколко вида съдържание:

Направете следните неща за всяко едно от тях:

Разберете колко връзки, харесвания във Facebook и туитове има съдържанието

Избройте няколко причини, поради които смятате, че това съдържание е станало успешно

Вижте кой е поставил връзка към това съдържание и проверете дали съответният човек е посочил причините, заради които е харесал съдържанието и е сложил линк към него.

В този урок научихте:

Няколко основни “куки” и емоционални “спусъци”, които могат да подтикнат някого да сложи връзка към вашето съдържание
Важността на създаването на нещо повече от просто информационна справка за нещо
Някои фактори, които правят стратегиите за линкбейт успешни
Как да анализирате какво създава успешния линкбейт
В следващите уроци ще ви преведем стъпка по стъпка през процеса на създаване на линкбейт. Има пет стъпки, които ще покрием – концепция, проучване, дизайн/изграждане, промотиране и учене.

Всички SEO уроци за linkbait

В тази статия са използвани материали от ресурси на Distilled и Moz

Google+ коментари

Коментари