Социални сигнали

Социални сигнали

В този урок ще научите:

Как социалните сигнали постепенно се развиха в потенциален фактор за класиране

Какво можете да направите, за да увеличите споделянето на вашето съдържание в Мрежата

Как социалните сигнали постепенно се развиха в потенциален фактор за класиране ?

Както вече показахме, връзките все още са един от най-силните сигнали за Google за качеството на даден уебсайт. Връзките са и нещото, което даде възможност на Google да тръгне с големи крачки напред още в ранните дни на развитието си, предлагайки по-добри резултати в сравнение с конкурентите си по онова време.

Към днешна дата обаче ставаме свидетели на появата на нов фактор, който всъщност би могъл да доведе до известно намаляване на стойността на връзките, такива, каквито ги познаваме.

Възходът на социалните мрежи като Facebook, Twitter, Google+ и Pinterest дадоха на търсачките един изцяло нов набор от данни, които да бъдат интегрирани в съответните алгоритми при оценката на качеството на сайтовете.

Потребителите на тези социални мрежи споделят със своите социални кръгове качествено съдържание от различни уеб сайтове. Оттук, по същия начин, по който връзките могат да бъдат сигнал за качество, социалните споделяния също могат да накланят везните във ваша полза при класирането на страниците с резултати.

В действителност, за мнозина е далеч по-лесно да споделят определено съдържание в социалните мрежи, отколкото да препратят към него чрез връзка от уеб сайт. Това е в сила най-вече за мнозинството от хора, които нямат нито блог, нито сайт. Отнема едва няколко секунди, за да се туитне една връзка към уеб сайт и това значително намалява пречките пред възможностите за споделяне.

Съществува обаче един недостатък при социалното споделяне и той се изразява във факта, че търговското съдържание, като например продуктовите страници или категорийните такива, не се споделят особено често. Хората са по-склонни да споделят съдържание, което ще бъде интересно на кръговете, в които се намират. Поради това все още споделянето на комерсиални страници в социалните мрежи е трудно.

Търсачките са в състояние да следят социалните споделяния и ако видят голямо увеличение на броя им по отношение на определен URL адрес, те могат да използват повишението като сигнал за позициониране, давайки на този URL адрес предимство в класирането. Това важи в много голяма степен за свежото съдържание (вижте урока ни за актуалното съдържание), като например за извънредните новини, защото те много често се разпространяват бързо из социалните мрежи.

Към всичко това, от Google и Bing признаха (Какви социални сигнали Google и Bing в действителност броят? – What Social Signals Do Google & Bing Really Count?, че значимостта на социалната мрежа на даден човек може да окаже влияние върху вероятността социалните споделяния да се отразят на URL адреса. Така например, ако един URL адрес бъде споделен от хора, чиито профили имат много последователи, то е по-вероятно това споделяне да повлияе на класирането на въпросния адрес, за разлика от споделяне, направено от чисто нов профил, без история или авторитет.

Matt Cutts говори по-подробно за това във видеото “Използва ли Google данни от сайтове за социално споделяне при класиранията?” (Does Google use data from social sites in ranking?

Има и различни проучвания, проведени от Moz и Branded3, които показват, че много споделяното съдържание е по-вероятно да се класира високо в резултатите от търсенето. Въпреки това, и двете проучвания изрично посочват, че корелация не означава непременно причинно-следствена връзка.

Така или иначе, социалните споделяния предстои да стават все по-важен фактор в бъдеще.

Какво можете да направите, за да увеличите споделянето на съдържанието ви в Мрежата ?

Открийте какво ангажира вниманието на клиентите ви, когато те са онлайн
Първото нещо, което трябва да имате предвид, когато мислите за социалните сигнали и за сайта си, е внимателната преценка как таргет пазарът ви ползва социалните платформи.

Въпросите, които трябва да си зададете, са:

Клиентите ми активни ли са в социалните мрежи?
Ако да, какви социални мрежи използват най-често?
Какъв тип съдържание обичат да споделят?

Трябва да обмислите добре отговорите на горните въпроси, защото много уеб сайтове правят грешката да следват тълпата и да инвестират в социални мрежи, които не са от значение за клиентите им. Например, една компания може да инвестира в Twitter, а последователите й всъщност да са много по-активни в Pinterest. Можете да откриете повече по темата в нашия урок Анализ и проучване преди линкбейт

Направете съдържанието си лесно за споделяне

Когато влагате усилия и средства в добро съдържание, трябва също така да инвестирате и в това читателите да могат да споделят харесаното наистина лесно. Можете да добавите бутони за социално споделяне на видими места на страницата си като например в долната част на част от съдържанието или встрани на страницата, като плаващ елемент. Не забравяйте обаче и за факта, че търговското съдържание се споделя по-трудно, особено, когато е представено рутинно и скучновато.

Можете да използвате тази техника, която се ползва от доста сайтове:

Можете също да помислите и за бутони за социално споделяне, които се появяват в точния момент. Като пример за това вижте тази интерактивна инфографика на Thomson и забележете как бутоните се появяват в края на представянето.

Дайте на хората причина, поради която да споделят

За да споделят хората вашето съдържание, трябва да им дадете добра причина. Тази причина често бива наричана и “кукичка” или “стръв”.

Тя може да бъде:

забавна
интересна
спорна
информативна
изненадваща

Когато създавате съдържание, трябва да мислите за таргет аудиторията си, както и за това да накарате хората да споделят какво сте направили. Вижте подробности за създаването на съдържание, което ангажира и привлича потребители в уроците ни по темата Линкбейт

В този SEO урок научихте:

Как социалните сигнали са станали по-силен сигнал за класиране и как те могат да станат причина тежестта на връзките от сайтовете да намалее
Важно е да се обръща специално внимание на това къде таргет аудиторията ви прекарва времето си онлайн
Как да увеличите шансовете на съдържанието ви да бъде споделено в социалните мрежи

Google+ коментари

Коментари