Да убиеш колибри – II част

Да убиеш колибри – II част

Превод на How To Kill The Google Hummingbird Part 2 от Charles Heitz

Във втората част на “Да убиеш колибри” ще обсъдим как трябва да промените начина, по който промотирате уеб сайта си, за да надхитрите, надживеете и спечелите битката с конкуренцията си и последния ъпдейт на Google – Колибри (Hummingbird).

Тъй като покрихме основните неща в първата част, тук е мястото да задълбаем в темата и да обсъдим как трябва да се грижите за сайта си, за да получите връзки и авторитет в своя конкретен бранш.

Линкбилдингът мъртъв ли е?

Краткият отговор е: не. Факт е, че от повечето от 200-те различни фактора, които Google взема предвид, рядко някой отпада. Възможно е да понижат влиянието, което някои от тях имат, или да добавят нови, но доколкото ми е известно, никога не махат нито един от факторите, в това число и броя на връзките.

Отдавна твърдя, че “този, който има най-много връзки, печели”. И все още смятам това твърдение за вярно. Нека да е ясно обаче, казаното е спрямо конкуренцията за основните ви ключови думи. Няма да извлечете полза, ако просто се сдобиете с милиони връзки към сайта си, които, повече от ясно е, въобще няма да са естествени.

Все още се нуждаете от връзки и все още ви трябва правилният anchor текст. Най-добрият метод за това е да диверсифицирате възможно най-много. Много SEO специалисти ще кажат, че трябва да имате определен процент общ anchor текст (generic anchor text) и определен процент anchor текст с ключови думи. Това, което съм открил за последните 10 години обаче и дори и с Колибри ъпдейта е, че няма магически процент или микс от anchor текст.

Използвайте Google+ повече от всякога

Вероятно има причина, че ако използвате един от продуктите на Google, ще бъдете възнаградени, нали?

Макар да казват, че това не е така, ние установихме, че правилното използване на Google+ както на личния ви профил, така и на бизнес страницата ви, може да ви донесе малко повече “любов” от страна на Google .

Google започна с маркирането за авторство (Google Authorship Markup) преди няколко години. Това ви позволява да свържете домейна си, определени блог публикации или статии към личния си профил в Google+ като потвърден автор на съответното съдържание. Заради това при определени резултати излиза снимка на автора на публикацията, като това се нарича “rich snippet” – обогатено кратко описание, обогатен резултат. Вижте повече за авторството тук. Препоръчваме горещо създаването на профил в google +, свързването му с авторство, както и споделянето на съдържание в него.

Google+ бизнес страница

Ако все още нямате бизнес страница в Google+, следващото нещо, което трябва да направите, е да си създадете. Дори и онлайн бизнесът ви да няма офис или магазин, където се обслужват клиенти, силно препоръчваме създаването на Google+ страница за бизнеса ви (тя ще включва и старите листинги от Google Places, които сега просто се наричат “Local”). Google почти винаги ще сложи Google+ страницата ви в дясната страна на резултатите от търсенето, когато някой търси компанията ви или конкретно сайта ви.

Google+

Както можете да видите от скрийншота, нашата Google+ страница се появява отдясно, заедно със скорошна публикация, показана в долната част. Първият резултат с усмихнатото лице в него (това е rich snippet) е основният ни сайт, а вторият резултат е профилът ни в Twitter. Ако се нуждаете от помощ с бизнес страницата си в Google+, вижте указанията на Гугъл тук.

Twitter и други социални мрежи

Twitter все още е най-добрият сайт за социални медии за SEO. Ботовете на Google са в готовност да индексират всяка връзка, публикувана в Twitter, затова използвайте не само Google+, но и тази платформа. Не споделяйте само неща от вашия бизнес, за да не изглеждате като потребители, които заливат другите със спам. Споделяйте качествено и ценно съдържание.

Разбира се, Facebook също е страхотно място за споделяне на ново съдържание, където нови, по-големи изображения изглеждат много добре. Ако публикувате новото си съдържание в изброените 4 социални мрежи, значи вече сте създали 4 много добри връзки към сайта си и вероятно точно те са най-важните, които е трябвало да създадете.

В обобщение

Тази публикация излезе малко дълга, но сметнах за нужно темата да бъде обсъдена по-подробно. Промотирането на уеб сайта ви по правилен начин не само ще ви предпази от Колибри ъпдейта, но и ще ви държи в безопасност дълго време. Използването на съветите, изброени по-горе, е най-полезното нещо, което можете да дадете на сайта си.

Google+ коментари

Коментари