Качество срещу количество на връзките

Теми в урока:

Не всички връзки идват от The New York Times
Класиранията не са постоянна величина и се променят с много бързи темпове
Как да станете авторитетен бранд
Лесно получените връзки не движат бизнеса ви напред
* Отлично изграждане на връзки
* Добро изграждане на връзки
Неща, които да избягвате
Най-важните неща от този урок

Когато очертавате стратегията си за изграждане на връзки (линк билдинг), трябва да си зададете въпроса “Какво прави една кампания за изграждане на връзки ефективна?” На базата на знанията, които сте придобили от предишните ни уроци, вече сте наясно, че основните предимства на връзката, която ви носи голяма стойност, са:

Връзката е от авторитетен сайт
Връзката е от полза за потребителя
Връзката е в рамките на основното съдържание на страницата

Не всички връзки идват от The New York Times

Повечето връзки влияят на класирането на сайтовете. Ако някога сте си правили експеримент да се сдобиете с няколко лесни връзки (такива каквито можете да купите или каквито получавате при регистрация, например) към дадена страница, то сигурно знаете, че това в повечето случаи ще доведе до повишаване на класирането й. Вижте подборно описания експеримент на Moz в публикацията “We Bought Links and It Worked!!” (Купихме връзки и това проработи!)

Сигурно вече се питате “Защо да не си купим определен брой лесни връзки и да избегнем усилията да ги придобиваме от авторитетни сайтове?”

Трябва да имате предвид, че:

Класиранията не са постоянна величина и се променят с много бързи темпове

Факт е, че можете да манипулирате резултатите в Google и другите търсачки, за да класирате съдържанието си, дори и когато то не е релевантно на заявката за търсене. Въпросът е, чe:

Такива класирания са временни
Такива практики могат да навлекат на сайта ви изключване от индекса на Google завинаги

Специално Google се развива с много бързи темпове, за да бъде в състояние да предоставя най-доброто и най-релевантно съдържание. Много вероятно е една манипулативна стратегия за изграждане на връзки, която макар и да е работела за известно време, да бъде бързо разкрита и отстранена в последствие. Google харчи милиарди долари всяка година, за да усъвършенства начина, по който открива подобни стратегии. В резултат на това има над 500 обновявания. (Как Google подобрява алгоритъма за търсене (How Google makes improvements to its search algorithm)

Как да станете авторитетен бранд ?

Когато сайтът ви достигне нивото, в което вече е авторитетен и създава много качествено съдържание, всеки един от ъпдейтите за вас ще представлява допълнителна помощ. Пример за това е описан в статията Как успяхме да извлечем полза от Панда ъпдейтите (How We Managed to Benefit from the Panda Updates)

Това е постижима цел – има много примери за начинаещи компании, които правят правилните неща и доминират в класиранията. Вижте повече тук

Лесно получените връзки не движат бизнеса ви

Ако имате само “лесни връзки”, няма да можете да се възползвате от нито една от наистина полезните и ценни възможности, които връзките от авторитетни сайтове носят.
Няма да получавате вирусен трафик
Няма да изграждате присъствие на бранда си
Няма да можете да разчитате на класирания в бъдеще

И така, какво представляват добрите стратегии за изграждане на връзки и как да избягвате лошите такива?

Какво е отлично изграждане на връзки?

Редовно създавате фантастично съдържание, което хората харесват много и което по естествен начин ви печели връзки към вашия сайт
Свързвате се с известни сайтове, предлагайки интересни истории и бизнесът ви бива представен в тези сайтове
Пишете гост постове за известни и следвани от много хора блогове, в които представяте уникалните си идеи и едновременно с това слагате една-две връзки към сайта на бизнеса си
Истински доброто съдържание успява да си спечели последователи, чиито връзки са безценни за линковата ви картина.

Какво е добро изграждане на връзки?

Регистрирате бизнеса в социални мрежи като Twitter, Facebook, YouTube и Google+
Публикувате статии в уважавани директории, в които има силен и постоянен редакторски контрол
Правите полезни и задълбочени коментари на базата на опита си и допринасяте с експертните си познания към различни общности*

* Стандартът за “задълбочен” коментар е изключително висок. Обикновено става дума за коментари, които с информацията в тях, както често и с обема си, могат да станат сами по себе си отделен блог пост. Освен това един такъв коментар винаги съдържа името ви и/или името на бранда ви.

Видове стратегии за изграждане на връзки, които да избягвате

Софтуер или услуги, които създават стотици или хиляди профили в социалните мрежи, коментари и постове във форуми и блогове
Всичко, което изглежда прекалено хубаво, за да е истина, трябва да ви държи нащрек

Пример за често срещани маркетинг материали услуги, които ще снижат качеството на линковата ви картина и дори могат да бъдат заплаха за нея:

Публикуване в авторитетни директории за 5 лева
Връзки от международни сайтове
Регистрация в над 1000 директории

Най-важните неща от този урок

Класиранията в Google могат да бъдат манипулирани с “лесни връзки”, но резултатите от подобно нещо не траят дълго време и са твърде рисковани
Добрите връзки правят много повече от това да препращат трафик към вашия сайт, те изграждат бранда ви.

Най-стабилната и ориентирана към бъдещето стратегия за изграждане на връзки е получаването на авторитетни линкове, всичко останало подлежи на промяна

Упражнения след урока:

Какви са дългосрочните цели на вашия бизнес? Като вземете тези дългосрочни цели предвид, кои са сайтовете или бизнесите, с които можете да започнете за изграждате трайни взаимоотношения?

Направете брейнсторминг за 5 заглавия от блог, които по креативен начин могат да бъдат отнесени към вашия бизнес. Запишете ги в Word документ и ги преразглеждайте всеки ден, като добавяте към тях нови идеи.

В тази статия са използвани материали от ресурси на Distilled и Moz

Google+ коментари

Коментари