Васил Тошков

Васил Тошков

Васил Тошков се занимава професионално с оптимизация за търсачки от 2005 година. Собственик е на компанията Cloxy, в чието портфолио има над 300 успешно реализирани проекти. Завършил е Информатика във ФМИ Пловдив и има магистърска степен по Софтуерни Технологии.

Освен на SEO и уеб програмирането, Васко е и страстен поддръжник на свободния софтуер и отворените стандарти, поддържа личен SEO блог на toshkov.com. От 2014 Васил Тошков активно поддържа и рубрика в блога на фирмата си, където разглежда разнообразни SEO теми под формата на кратки обучителни видеа.

За какво ще говориш на SEO конференция 2014?

Ще говоря за скорост на сайт. За мен това ще е най-голямата тенденция през следващите месеци в SEO. Все повече навлизат мобилните устройства, хората имат все по-малко време, така че е неизбежно скоростта да става все по-голям фактор. От друга страна е много подценявана заради малкото си влияние в момента, а аз обичам да инвестирам в подценявани неща.

Какво може един SEO, което другите не могат?

Може да опише информацията в една страница семантично с HTML5 и Microdata, така че всякакви системи от търсачки до screenreaders за хора с увреждания да могат да работят с нея. И да търсят в нея, каквато е идеята на семантичния уеб – семантично търсене.

Имаше известни размествания по отношение на авторството от страна на Google, накъде ти се вижда, че върви този процес на практика?

Авторството се развива по-бавно, отколкото очаквах. Според мен Гугъл в един момент ще осъзнаят, че Google+ не е единствената социална мрежа на света и ще започнат да разпознават авторство на база Microdata и други сигнали в рамките на целия Интернет, а не само в Google+. Но това зависи от техните политики. Авторството има бъдеще, въпросът е под каква форма и до каква степен ще са агресивни Google в налагането на социалната си мрежа.

Vasil Toshkov Google

От тази година на страниците на Cloxy можем да гледаме видеа, които записваш под формата на интервюта и уроци. Сподели първите си впечатления и опита си пред бялата дъска и камерата.

За мен видео съдържанието е бъдещето и оттук нататък фокусът ми ще е то. Мързи ме да пиша, а и хората нямат време да четат. Практиката показва, че видео съдържанието се възприема много по-лесно, споделя се повече, гледа се по няколко пъти… предимствата са много. И най-важното – не могат да ти ги откраднат и дори някой да го направи е плюс, за разлика от текста, който лесно се краде и модифицира.

Вярваш ли в семантичното търсене?

Не само вярвам, аз залагам всичко на семантичното търсене и то е единствения ми стимул да се занимавам с SEO. То е бъдещето, най-вероятно ще е базирано на Microdata. Това е заложено от десетки години като основна цел, към където върви Интернет и няма да се промени.

Още обаче семантични търсачки не съм виждал. Google не е такава, колкото и да я спрягат. Имат някакви опити, но това не е семантично търсене. Темата е дълга, но само като пример ще дам, че при семантичното търсене имаш контрол и получаваш конкретни резултати. Google мисли вместо потребителя и винаги връща резултати, дори да нямат нищо общо с търсенето. Това е далеч от семантичното търсене.

Сподели някое професионално изкривяване :)

Често като вляза в нов сайт, примерно ще купувам нещо от електронен магазин и вместо да се фокусирам върху целта, започвам да оглеждам сайта откъм структура, елементи и всякакви такива неща, свързани със SEO. Понякога дори забравям за какво съм влязъл във въпросния сайт.

Ако искате да чуете Васил Тошков от Cloxy на живо, можете да го направите на SEO Конференция 2014, която тази година ще се проведе на 4 април в Интер Експо Център.

Васил Тошков в Google+, Twitter, Linkedin, Facebook

Google+ коментари

Коментари