Как семантичното търсене променя онлайн маркетинга
Оптимизацията за търсачки не е заместител на качеството
Попитайте Google “Коя е най-добрата книга за семантично търсене?” [ “What’s the best book on semantic search?”] и в осем от десетте предложени линка на първата страница ще става дума за книгата ми Google Semantic Search. А сега променете въпроса на “Коя е най-популярната книга за семантично търсене?” [“What’s the most popular book on semantic search?”] и десет от десетте хипервръзки на първата страница на Google ще дават книгата ми като отговор.
В това упражнение има смисъл, който отива отвъд всякакъв вид опити за ласкаене на егото, на които аз бих се наслаждавал като автор.
Упражнението е свързано с разликата, която Google прави, когато разглежда не толкова лесно разграничимите термини като “най-добрата” (възприемано качество) и “най-популярната” (възприемана популярност).
На първо място, си струва да се отбележи, че от връзките, които излизат при търсене, всеки път, моят собствен сайт присъства не повече от веднъж като отговор. В миналото моята собствена активност би извела по-голяма част от съдържанието в страниците с резултати на Google, но това вече не е така.
Съвсем основателно, Google не иска да се довери единствено на моята дума, когато става дума за описване на собствената ми книга върху семантичното търсене като “най-добра” или “най-популярна”. Вместо това, търсачката се заема да открива потвърждаващи доказателства на други места.
Семантично търсене изисква точно този подход. За да бъдат направени оценки за стойността от рода на “най-добрата” и “най-популярната”, във връзка с дадена книга, е необходимо да има допълнителна информация, която изразява мнение. И тя трябва да бъде независима от автора.
Отвъд техническите изисквания на търсенето
За блогърите, собствениците на сайтове и бизнес собствениците, семантичното търсене е добрата новина, стига само някои определени неща да бъдат възприети:
1. Оптимизацията за търсачки не е заместител на качеството
Всички SEO трикове и съвети от миналото не означават нищо ако съдържанието не премине теста за предоставяне на стойност на крайния потребител.
2. Активността на уебсайта не е достатъчна
Сега вече не е достатъчно просто да създавате съдържание за уебсайта си, което дава качествени оценки за себе си. Уебсайт, който не получава достатъчно ангажираност и не се появява достатъчно добре на повърхността, независимо, в другите части на Мрежата (цитати от други интернет страници, споменавания в социални мрежи и т.н.), е малко вероятно да отиде твърде далеч.
3. Идентичността е от ключово значение
Това е най-трудното нещо, което уебмастърите трябва да осъзнаят. В миналото уебсайтът беше просто уебсайт. Стоеше там, извеждайки информация за себе си в дигиталния свят. Това вече не е достатъчно. Един уебсайт, за да стигне донякъде, трябва да се впише в по-голямата матрица от идентичности.
На кого принадлежи? Какво правят тези хора? Как това се връзва с възприеманата тематика на сайта като цяло, както и с всичко друго, което се случва в Мрежата по темата?
4. “Поведенческите” качества са важни
Доверие, авторитет и репутация са качествата от решаващо значение за успеха. Както бихте налагали себе си, методично и чрез осигуряване на подкрепа за концепцията си, в офлайн контекст, така сега трябва да направите това и онлайн.
Източник: How Semantic Search is Changing the Online Marketing Game
Автор: David Amerland
Вижте повече за семантичното търсене на български език:
Дейвид Амерланд за семантичното търсене в България
Семантичното търсене на практика