• Home
  • /webmarketing
  • /Големият маркетинг невинаги е в голям мащаб
Големият маркетинг невинаги е в голям мащаб

Големият маркетинг невинаги е в голям мащаб

Противно на общоприетото схващане, маркетингът не винаги трябва да е нещо, правено в огромен мащаб.

В действителност, маркетингът на свързването с определени контакти се съсредоточава върху подхода “един към един към много”, при който брандовете се свързват с шепа верни фенове, инфлуенсъри и други, които разпространяват от уста на уста препоръки за тях.

Нищо не е черно и бяло, особено в маркетинга. И все пак, по-голямата част от този маркетинга на директните свързване и контакт (outreach marketing) не е философия, която насърчава действията, свързани с използването на мащаба. Вместо това, става дума за философия, която се крепи върху корените на това как е започнал маркетингът и какво на първо място кара потребителите да купуват. Тя вплита всичко в модерните технологии, които на свой ред направиха маркетинга от уста на уста да забави самопромотиращите се тактики като билбордове и телевизионни реклами.

Тъй като тази философия работи най-добре, когато отношенията непрекъснато текат и биват подхранвани, знам, че това може да прозвучи дръзко, но винаги съветвам клиентите си да се свързват единствено с малък брой хора, вместо да опитват други мащабни маркетингови тактики. Това се прави с цел съответните взаимоотношения да бъдат поддържани, проследявани и подхранвани за възможно най-искреното и органично покритие от страна на бранда.

Работете с няколко правилни човека, вместо с мнозина

Няма да ви губя времето, говорейки за това какво прави една личност идеалния инфлуенсър за бранда ви, но ще кажа, че твърдо вярвам в контекстуалните измерители на качеството, а не в цифровите такива.

Искам да споделя някои бързи примери за брандове, които вършат чудесна работа, като работят с правилните инфлуенсъри и подхранват тези отношения , вместо да се свързват с множество хора безлично.

Брандовете, които са изброени надолу, не са привърженици на философията, че “всеки носи дрехи” или “всеки се храни” или други подобни неща, които компаниите си повтарят, когато се свързват по мейл с блогъри.

Вместо това, компаниите за примери в тази статия се свързват с инфлуенсъри на база на техни специфични предпочитания, като по този начин си осигуряват достъп до супер таргетирана мрежа от хора.

  • Char-Broil има група “All-Stars”, в която хората са блогъри, пишещи за  печене. Марката работи с тях периодично и поддържа наистина тясна комуникация с всеки от членовете. Те със сигурност нямат хиляди такива, а само малка шепа страхотни блогъри, които пишат за Char-Broil редовно. Можете да прочетете повече тук
  • Mercedes-Benz, чрез агенцията Razorfish, пуснаха кампания в Instagram с едва 5 влиятелни хора, които поеха на дълъг път с нова кола, която Mercedes предстои да представи и която е по-достъпна и пригодена за работещи професионалисти на възраст около 30 години.Само чрез 5 инфлуенсъра Mercedes съумя да натрупа над 2 млн. органични харесвания от Instagram, докато в същото време промотираше новата си кола.
  • Компанията Unclaimed Baggage се свързва само с блогъри от Алабама като използва търсенето за място на GroupHigh, за да ги покани да влязат в магазина им. Те са и домакини на блогърски събития за около 30 блогъри и информацията за компанията продължава да получава значително покритие.

Контекстуално свързване

В предишен пост споделих един казус проучване, който илюстрира, че работата с известни личности все още е фантастична и доста жизнеспособна маркетингова тактика, когато се прави както трябва и когато е контекстуално смислена.

Същината се състои в това, че PassionRoses си партнираха с 1 човек – Jason Derulo, за да изненадат приятелката му с декориран апартамент, пълен с 10 000 рози за Свети Валентин. Въздействието беше огромно и със сигурност можете да видите плътното контекстуално обвързване тук.

Подхранването създава вълни

Най-доброто покритие на бранда винаги ще бъде това от хората, които са запалени по бранда ви. Наречете ги фенове на бранда, страстни играчи, адвокати, или както искате – те говорят за бранда ви, защото искат и застават зад него по свое собствено желание.

Страстта, разбира се, не може да се купи, или да се изпрати по мейл или да се наподоби в един блог пост. Тя е нещо, което се случва естествено. Но когато подхранвате взаимоотношенията си с тези хора и комуникирате с тях периодично, можете да увековечите страстта им, както и това да ги насърчите да предават добрата дума за бранда ви от уста на уста. Ето няколко начина да увеличите страстта, заобикаляща бранда ви:

  • На всеки няколко месеца изпращайте на мрежата си с контакти нещо безплатно. Може да е комбинация от подкуп и страхотни безплатни продукти от вашата марка
  • Направете един имейл списък и пишете един път в месеца, за да държите всички в течение за интересни неща, които се отнасят до компанията и продуктите ви. Не забравяйте да поискате обратна връзка.
  • Когато реализирате събраните препоръки от обратната връзка на мрежата ви, дайте на хората част от нея сигнал за резултатите и им благодарете. Колкото повече се чувстват част от бранда ви, толкова повече ще искат да говорят за него.
  • Изпратете първо на мрежата си информация, която предстои да оповестите публично
  • Предлагайте ексклузивни оферти не само на феновете си, но и на хората, с които те биха искали да ги споделят.

Авторска статия на Kristen Matthews, публикувана за първи път на страниците на Convince & Convert

А вие какво мислите за “масовото подхранване” на взаимоотношения, сравнено с по-персонализираните контакти? Споделете в коментарите по-долу.

Google+ коментари

Коментари