Как да не …

Как да не …

Като заключение на раздела Outreach ви представяме накратко най-често срещаните грешни стъпки в комуникация с трети страни. Ако изберете outrеach като част от стратегията си при изграждане на входящи връзки, е добре да се запознаете с всяка една грешка, за да създавате контакти ефективно и безопасно.

В този урок ще говорим за:

често срещани грешки при проучването на нови възможности за контакти
често срещани грешки при създаването на контактите
как да избягваме тези грешки

(Бонус: как да споделяме в Google +)

Грешки при проучването на нови възможности за контакти

Грешка # 1 – Губите твърде много време в проучване на дадена ниша

Често, докато търсите нови възможности за контакти, усилията ви могат да станат прекалено фокусирани върху една-единствена ниша, върху твърде специфична област. В този случай дейността ви може да се окаже неефективна не толкова защото не намирате потeнциални трети страни, с които да работите, а тъй като губите твърде много време в откриването им.

Тук решението е просто. Когато видите, че времето, прекарано в намиране на контакти, превишава значително броя на тези, с които сте успели да се свържете, колкото и важно да ви се струва да задълбаете още повече, е по-добре да спрете. В общия случай ще спечелите много повече, ако вместо да търсите все по-специфични контакти, се прехвърлите на друга подобна ниша.

Грешка # 2 – Прекарвате твърде малко време в дадена ниша

Обратно на грешка # 1, твърде възможно е да отидете в другата крайност и да започнете да “прехвърчате” през хора, които биха могли да ви съдействат за разпространение на съдържанието ви. Така не само губите потенциални контакти, но и рискувате да съберете адреси и данни, които не са достатъчно релевантни на областта на бизнеса или сайта ви.

Решението тук е да си направите план, с който да си определите броя на контактите, които сте решили да съберете за даден брой часове. Например, по отношение на един сайт, в който се предлагат материали за създаване на авторски неща, човекът, занимаващ се с изграждането на контакти с трети страни за този сайт, би могъл да се съсредоточи върху блогове на тема: ръчна изработка, как да си направим нещо сами, уроци по различни занаяти и т.н. Правилният подход би бил бавно и методично да се свържете с тези блогове, като се придържате към първоначалния си план, без да уголемявате списъка си.

Грешка # 3 – Не си позволявате да подминете нeщо

Има моменти, в които търсенето на контактните данни на даден човек или свързването с него отнемат прекалено много време и инвестирането в процеса не си струва. Колкото по-бързо се научите да разпознавате тези случаи, толкова по-ефективни ще сте в изграждането на връзки. Вярно е, че има някаква връзка между това колко трудно откриваем е даден човек и колко голяма стойност би могла да ви донесе евентуална обмяна с него. В същото време обаче е и вярно, че колкото по-разнообразни са контактите ви, до толкова по-широка аудитория ще успеете да стигнете чрез тях.
Решението – не губете време в това да не си позволявате да преминете на следващия контакт. Така ще имате ресурси за повече други връзки и шансовете ви за успех ще се увеличат.

Често срещани грешки при създаването на контактите

Грешка # 1 – Неподходящи съобщения

Подобно на описаните по-горе грешки, при създаването на контакти също лесно може да се отиде в двете крайности – или да бъдете твърде обширни и да изпратите един “чаршаф” с информация, или да се окажете прекалено пестеливи и да се представите с едно кратко изречение, което няма да ви донесе нищо положително.

Решението се състои в това да разберете, че всеки контакт е уникален и изисква различен подход. Част от процеса на проучване на потенциални контакти включва и отбелязване на най-подходящия начин за свързване с определен човек. Преди да започнете да се обръщате към трети страни е необходимо предварително да сте набелязали как ще става това – с мейл, с туит, със споменаване в Google+ или чрез коментар под някоя публикация.

Грешка # 2 – Разпращате Шаблонни имейли

Шаблонните имейли не са просто скучни, те са най-сигурният начин да получите преднамерено отношение, както и да понижите драстично шансовете си за успех. Ако се чудите защо – отговорете си на въпроса как вие самите се отнасяте към такъв тип имейли.
Решението е, разбира се, да избягвате стандартните формати. Не е нужно да пишете всеки мейл поотделно, но винаги добавяйте личен елемент в съобщението си, както и забравете за графата BCC (копие до).

Грешка # 3 – Представяте твърде много пълнеж без същина

Един имейл, който е пълен с незначителни подробности (колкото и важни да ви се струват те), може да бъде директно изпратен в кошчето на получателя. Блогърите и собствениците на сайтове ежедневно са затрупвани с имейли и какви ли не предложения. Решение: бъдете ясни и кратки. Представете се набързо, споделете идеята си и оставете вратичка за последваща комуникация.

Грешка # 4 – Не се представяте правилно

Една от най-често срещаните грешки , когато се свързвате с някого, е да не представите себе си и това, което правите, правилно. Понякога доброто ви предложение може да бъде отхвърлено само, защото блогърът или собственикът на уеб сайт не ви е сметнал за достатъчно добър ресурс. Затова решението тук е винаги да предоставяте достатъчно много справки за вас, за публикациите ви, за вашата дейност, въобще неща, които да покажат, че имате добра онлайн репутация.

Грешка # 5 – Досаждате

Най-лошото нещо, което можете да направите, докато се опитвате да изградите контакти, е да станете досадни. Когато не получавате отговор, първото нещо, което много хора правят, е да изпратят още няколко мейла или съобщения. Решението обаче не е в това. Ако един последващ мейл е оправдан и то с известни уговорки, то трети и четвърти, от които нямате отговор, са не само излишни, но и работят във ваш ущърб.

Грешка # 6 – Липсва ви организация

Колкото и прозаично да изглежда на пръв поглед, стриктното проследяване и документиране на дейностите ви по създаване и поддържане на контакти са изключително важни и полезни.

Загубването на контакти или разпиляното свързване с различни хора, без ред и план, може да се окаже пагубно за кампанията ви, особено ако тя е голяма и изисква съсредоточена, персонализирана размяна на контакти, имейли, последващи публикации и др.
Решението е поддържане на списък с потенциални контакти, заедно с раздел, в който отбелязвате дейностите си, свързани с тях.
Използвайте инструменти като Excel за проследяване на този процес и ясно описване и управление на проектите и свързаните с тях кампании по създаване на контакти.

Упражнения след урока:

Обяснете защо възниква всяка една от изброените грешки
Помислете за начини те да бъдат избегнати на базата на собствената ви досегашна практика
Направете брейнсторминг, чрез който избройте какво би ви подразнило, ако бяхте собственик на уеб сайт и с вас се опитваше да се свърже някой

Обещаният бонус:

Как да споделяме в Google+ ?

Споделянето в Google + е един много добър и ефективен начин да създадете нови контакти и да спечелите последователи. Вижте тази кратка и много полезна публикация от Mervik Haums (представяме я в сбит вариант).

Всеки знае как да споделя дадена публикация, но не са много хората, които правят споделянето така, както трябва. Ето няколко важни момента, които ще направят препубликуването на постове от Google + по-ценно за хората във вашите кръгове:

Защо споделяме?

За да бъдем най-добрите в дадена социална мрежа е необходимо да сме активни – да споделяме най-малко по два пъти на ден, дори и повече, съдържание, което смятаме за интересно и полезно. Не всеки ден създаваме свои собствени, авторски неща, затова често публикуваме текстове или друг вид съдържание, което ни е направило впечатление. Така ангажираме аудиторията си и поддържаме присъствието си в съответната платформа. Подобна дейност още може да бъде наричана и куриране (подбор, филтриране) на съдържание.

Как да споделяме?

Как ? Лесно е, с бутона “Сподели” всеки път, когато нещо ви направи впечатление в потока на Google+. Просто кликвате и избирате с кого искате да споделите съдържанието си (публично, с вашите кръгове, с определени хора, с определен кръг и т.н.).

Колко пъти на ден?

Това е важен елемент от споделянето – в случай, че споделяте много неща, това едва ли би било проблем, стига да не го правите наведнъж. Твърде многото споделяния за кратко време могат да накарат последователите ви да спрат публикациите ви, т.e. да изберат да не виждат актуализациите ви. Могат дори и да ви изключат от кръговете си. Най-добрата практика e 3 до 4 поста, повторни споделяния на ден, разпределени равномерно във времето.

Споменавайте автора, когато споделяте повторно

Това е още едно важно нещо, което често се пропуска от потребителите. Ако просто споделите някой пост, авторът му ще получи известие, но ако споделите повторно поста през друг човек, е възможно авторът да не забележи споделянето ви. Затова е препоръчително да споменете автора не само, за да уважите авторството му, но и евентуално за да се свържете с него.

Добавяйте свои собствени думи към споделеното от вас

Повторното споделяне би било много по-интересно, ако към него има добавена допълнителна стойност. Отделете малко време и споменете какво ви е накарало да се заинтересувате от този пост или защо го споделяте с другите. По този начин ще направите публикацията си много по-ангажираща и едновременно с това полезна. Може да се каже, че това е и един от най-добрите начини да се свържете с нови хора в Google+, както и да получите по-голяма видимост на собствения си профил.

Google+ коментари

Коментари