Използване на Google + за по-високо позициониране

Използване на Google + за по-високо позициониране

Превод на видеото на Ранд Фишкин Using Google+ to Appear in the Top Results Every Time – Whiteboard Friday

Здравейте фенове на Moz и добре дошли на при-и-и-и-зрачното издание на ‘Whiteboard Friday“ [:-) В петък пред бялата дъска], посветено на Хелоуин. Тази седмица съм едни големи остри зъби, така че ако ви е трудно да ме разбирате, не се притеснявайте, целият текст ще бъде под видеото.

Искам да си поговорим малко за използването на Google+ за позициониране и появяване в челните резултати на Google. Това което наблюдаваме през последните няколко седмици и месеци в развитието на Google е наистина интересно. Ако потърся “наука, боравеща с голямо количество от данни” [англ. “data science”, статия в Уикипедия по темата – http://en.wikipedia.org/wiki/Data_science] и съм влязъл в профила си в Google+ (който е “randfish”, точно така randfish@gmail), в резултата виждам “How Moz’s Data Science Team Works.” Това е странно, всъщност, мисля, че е доста странно, защото този пост току-що бе публикуван в нашия блог – Dev Blog, който не е на главния ни сайт. Това е поддомейн, който не се класира особено добре. Ако потърсите, без да се влезли в профила си, няма въобще да откриете този резултат сред първите 100. Показва се тук, защото е споделен от профил, който аз следя. Под него има “Moz сподели това”. И това се случва заради интеграцията с Google+.

Ще кажете: “Добре, това е сравнително интересно.”

google+ whiteboard friday

Бих могъл да потърся също и доста всеобхватни фрази, като “отраслово проучване” [англ.”industry survey”] и да получа като резултат отрасловото проучване на Standard & Poors за Северна и Южна Америка. След него обаче получавам резултата “Участвайте в отрасловото проучване за 2013 на Moz”. [англ. “Take the 2013 Moz Industry Survey”]

Чакайте малко! Изведнъж Moz се класира навсякъде. И отново това се случва заради Джонатан Колман [Jonathon Colman], Дармеш Ша [Dharmesh Shah], Пийт Майърс [Pete Meyers], както и още един човек, когото следвам в Google+, който е означил това с +1. Google+ отново предпоставя пристрастие.

Има и още. Опитах с някои заявки за “честит Хелоуин” [англ. “happy Halloween”] – помислете само колко обща е тази заявка за търсене.
Имаше една публикация от Джанлука [Gianluca], която той бе споделил днес заедно със снимка, която се появи в резултатите ми. Покупателната способност на потребителите [Consumer purchasing power] – пост в Google+ от Авинаш Каушик [Avinash Kaushik], се появи, защото бе споделен от мен и защото аз следвам Авинаш.

Патрик Стюарт [Patrick Stewart]! Патрик Стюарт, та това е заявка за знаменитост, за която вероятно се правят милиони търсения на месец (е, може би стотици хиляди, понеже “Стар Трек: Следващото поколение” от известно време не се дава, но пък винаги е съществувал в сърцата ни). Пост от Джордж Такей [George Takei], нали така? Следя Джордж Такей в Google+, затова и има един пост от него за Патрик Стюарт (беше възхитителен пост, между другото).

За хората, които се занимават с маркетинг, и по специално за SEO специалистите, които използват търсенето, социалните мрежи и съдържанието заедно, горното означава, че аудиторията в Google+ става все по-ценна за нас. Това са хора наясно с търсенето, технически грамотни потребители, които са потенциално достъпни, достъпни без традиционните видове сигнали за позициониране. Вече не трябва да върша една десета от работата, която трябваше да свърша преди, за да се класирам за тези видове заявки. Всичко, което трябва да направя е да ви накарам да ме следите в Google+.

Дори тези хора да не използват Google+ като социална мрежа, дори да не посещават plus.google.com, да не споделят неща, нито да следват хора или да означават с +1 – това няма значение, защото те въпреки това са обвързани, тъй като следват вашия профил.
Да бъдете в кръговете на тези хора е ценно. И между другото, това не се случва само с хора, които са си направили Google+ профили и реално ви следят. Случва се на всеки, който е влязъл в своя Google профил и се е свързал с вас по имейл, т.е. разменили сте един или няколко мейла. Не става дума просто за спам от ваша страна, трябва наистина да сте получавали имейли в отговор от тях.

Gmail е още един начин подобно обвързване да се получи. Можете да го видите, ако сте влезли в профила си в Gmail. Тогава ще ви стане ясно, ще си кажете “Хей, аз не следвам този човек в Google+. А, разменяли сме мейли, значи ми показват тези резултати на по-горни позиции, които същите тези хора са отбелязали с +1.”

Очевидно споделянето в Google+ е изключително важно, заради тези фактори, особено за SEO специалистите. Но, бъдете много внимателни, защото помислете за това – ами, ако аз споделях всяка една страница, която искам да се класира, за да може всеки, който ме следва в Google+ да бъде обвързан да я види? Съвсем скоро бих загубил хора, които ме следват. Всъщност, сигурен съм, че ще ги загубя много бързо. Хората ще си кажат: “Какво, по дяволите, прави Ранд, препълва ми потока [англ. stream]. Нито едно от тези неща няма означавания с +1?

Не би ме изненадало въобще ако Google се използва някаква индикация от показатели относно ползването, с която да определя: “Хей, чакайте малко, това изобщо не получава отбелязвания с +1, няма споделяния, няма коментари, защо въобще да го показвам на някого? Свалям позициите му в резултатите. Няма да го показвам.”

Всички постове, изброени по-горе (б.пр. изброено в долната дясна част на дъската) са все публикации с голяма активност. Всъщност, тази на Джанлука все още не е получила никаква активност, но тя е прекалено скорошна, а и много от неговите постове получават много голям отзвук. Така че, ако прекалите със споделянето, трябва да бъдете внимателни, тук искам да кажа, че ключът към това е личната преценка. Също така, дори и да нямате аудитория в Google+, това е без значение, защото хората, които имат влияние [англ. influencers], тези които имат аудитория, могат да споделят ваши неща.

Очарователно е да си представите това. То много прилича на това да си кажете: “Хей, аз не използвам Twitter, но ако успея да накарам някого да туитне нещо мое, знам, че ще получа трафик.” Е, в Google+ ще получите не само трафик, но ще получите и по-висок трафик от цялата им аудитория. Това наистина е забележително.

Между другото, едно предупреждение. Съществува отслабване на силата на тези неща във времето [англ. time decay]. При мен не се виждат всички постове на Джордж Такей, които той исторически е направил за Патрик Стюарт (“исторически”, едвам казвам думата с тия зъби : – ) , виждам само съвсем скорошните. Така че има отслабване на силата и влиянието на тези фактори във времето, изглежда, че става дума за между седмица и месец, в зависимост от това кои профили следвате и какви типове заявки правите, поне според това, което аз виждам в моите профили.

Да отчитате това отслабване във времето значи, че ако има тема, която е много ценна и стойностна, и вие знаете, че имате потенциална аудитория, до която да достигнете, която или ви следва в Google+ или е свързана с вас през имейл, то бихте могли да публикувате редовно. Бих казал: ” Хей, ако класацията за покупателната способност на потребителите е много важна за мен, може би искам да подготвям публикация в блога на всеки 1 или 2 месеца относно покупателната способност на потребителите.”

Налудничавото тук е, че дори нямате нужда от точно съвпадение на ключова дума. При този пост за Патрик Стюарт нямаше точно съвпадение на ключовата дума, така че става дума за много всеобхватен алгоритъм, който в момента обвързва резултатите с Google+. Това е невероятно мощен инструмент за SEM специалистите както и за тези, които се занимават със социални мрежи, и смятам, че е нещо, което предстои да получи много повече внимание през идната година.

И с това, на всички – честит Хелоуин!

Google+ коментари

Коментари