• Home
  • /оптимизация
  • /Обявяване на факторите за класиране при локално търсене от 2013 г.
Обявяване на факторите за класиране при локално търсене от 2013 г.

Обявяване на факторите за класиране при локално търсене от 2013 г.

Обявяване на факторите за класиране при локално търсене от 2013 г. Превод на Announcing the 2013 Local Search Ranking Factors Results Публикувано на 7 август, 2013 г. от Дейвид Мим (David Mihm)

За мен е удоволствие да обявя, че пълните резултати от тазгодишното проучване относно факторите за класиране при локално търсене бяха публикувани по-рано тази сутрин.

Тези от вас, които присъстваха на MozCon преди няколко седмици, успяха да надникнат предварително в резултатите, но предполагам че малцина от вас са имали възможността изцяло да ги осмислят в 14,2-те секунди, които отделих на слайдовете, в които ги представих. Нека сега се впуснем в подробностите!

local-search-ranking-factors-2013

Ако това е първият път, в който чувате за факторите за класиране при локално търсене, по-голямата част от историята зад това може да бъде намерена на самата страница с резултатите

Ще обърна внимание на няколко промени за тази година:

  • Докато съставях проучването тази година, си казах наум: “Нали разбираш, всъщност в Google вече няма един “локален алгоритъм “, ако въобще някога е съществувал такъв. През тази година се състоя първият опит на групата ни да помогне на читателите да правят разлика между тематичните сигнали които малко или много преобладават, в зависимост от типа на резултата, който Google показва (локализиран органичен, пакет (Local Box)/ въртяща се лента (carousel), или карти).
  • Като се има предвид, че голяма част от аудиторията на това проучване през годините е била съставена от собственици на агенции и представители на агенции – поне съдейки по имейлите, които получих, реших да се опитам да се погрижа малко повече за тази аудитория. Предполагайки, че повечето от вас вече са чели предишни изследвания и разбират основите фактори, помолих също така 35-те експерти да оценят същите фактори по отношение на това кое според тях е довело до най-голяма промяна на конкурентните пазари. Така че за тези от вас, които вече са покрили основите фактори, обърнете внимание на тази втора колона от резултати.

  • Добавих персонализирането на резултите като тематичен сигнал, за който да питам тази година. Честно казано, и аз бях изненадан, че то не бе сметнато за по-значим фактор при резултатите от мобилно търсене. От всички фактори в списъка, смятам, че този ще бъде най-интересен за преразглеждане през 2014, тъй като и хората, които търсят, както и експертите, стават все по-запознати с новите Google Maps.

Като цяло, основните фактори, изглежда са останали до голяма степен едни и същи през последните няколко години:

  • Правилно определяне на категориите
  • Физически адрес в търсения град
  • Последователни, висококачествени цитати от източници, които са:
    Авторитетни
    Заслужаващи доверие
    Съответстващи на индустрията
  • Информацията ви за Име на Фирма, Адрес, Телефон (англ. NAP: Name, Address, Phone) е ясно представена на вашия сайт
  • Местоположението ви присъства като ключова дума в заглавните тагове и в заглавията на страниците на вашия сайт
  • Минимални познания за отзивите/ревютата както в Google, така и на други сайтове
  • Достатъчно висококачествени входящи връзки

Въпреки че исках да дам думата на останалите 34 експерти на самата страница на проучването, бих искал и да коментирам няколко отговора, които сметнах за особено интересни:

Въпреки масово преувеличената от Google интеграция на платформите им Google Plus и Google Places преди малко повече от година (процес, който далеч не е приключил, между другото), социалните сигнали все още изглежда играят относително слаба роля в класиранията – общо едва 6,3%. Но всеобщото мнение е, че мястото, откъдето трябва да се тръгне е имплементирането на тага rel=author. Това бе сметнато като приоритет номер 22 по отношение на конкурентни пазари, спрямо номер 34 в качеството си на основен приоритет. Няколко експерта също така са го споменали в своите коментари.

Може би най-изненадващият фактор е, че отзивите/ревютата от водещите автори на отзиви (Top Reviewers) бяха класирани на трето място като конкурентен фактор, който променя ситуацията в положителен аспект. Ако сте в конкурентен пазар, бих ви окуражил да обръщате специално внимание на новата програма на Google: Google’s City Experts program, както и да обмислите преглеждането на следната стратегия, описана от мен подробно през януари – Twitter/Followerwonk Стратегия.

С преместването ни в един свят, където картите се превръщат в парадигма на локалното търсене, за мен е удивително колко малък само е отсъденият ефект върху класиранията (по-малко от 25%) на основните фактори в традиционното SEO – on-page/on-site оптимизация и входящи връзки.

Междувременно Google продължава да набляга на тези фактори в своите локализирани органични резултати (оценено от експертите да бъде около 50%), което би трябвало да дава на фирмите без физическо местоположение (офис в сграда) някаква утеха.

Що се отнася до негативните фактори, номерата за проследяване на обаждания и препълването с ключови думи на бизнеса, продължават да бъдат едни от най-колосалните грешки, които можете да направите в локалното търсене.

Превод : Теодора Петкова
Консултант оптимизация за локално търсене : Димитър Димитров (Inbound.bg)

Полезно по темата :

How To Do Onpage Optimization for Local SEO – The “Perfectly Optimized Local Page” Example - An Infographic from Small Business Online Coach

Google+ коментари

2 thoughts on “Обявяване на факторите за класиране при локално търсене от 2013 г.

  1. Специфичные факторы ранжирования
    В секции A этой части исследования 35 респондентам было предложено выбрать 20 факторов ранжирования (из 104), на которые должен обратить внимание клиент (имеющий бизнес в офлайн), если он решил продвигаться в Локальном поиске.

    ТОП-20 выглядит следующим образом:

    1. Соответствие компании указанной категории

    2. Наличие физического адреса

    3. Наличие структурированных упоминаний в каталогах

    4. Качество/релевантность упоминаний

    5. На сайте указаны название компании, ее адрес и телефон

    6. Количество упоминаний в каталогах и «желтых страницах»

    7. Авторитетность домена

    8. Страница места в Google+

    9. Название города есть в заголовке страницы на Google Адресах

    10. Удаленность указанного на сайте адреса от места, указанного в запросе

    11. Качество внешних ссылок

    12. Количество оригинальных отзывов на Google Адресах

    13. Ключевик с названием продукта/товара в заголовке страницы

    14. Количество упоминаний на локальных ресурсах

    15. Расстояние между пользователем, набирающим запрос, и местом, где расположена компания

    16. Количество упоминаний на одноотраслевых ресурсах

    17. На +Странице указан индекс места

    18. Название города есть в большинстве заголовков страниц сайта

    19. Количество отзывов на внешних ресурсах

    20. Авторитетность страницы, указанной в Google Адресах

    В части В экспертам было предложено расставить по важности эти же факторы, но на этот раз условие было, что клиент уже есть в локальном поиске, т.е. с 60-75% факторов из части A он успешно работает. ТОП-20 выглядит так:

    1. Качество упоминаний

    2. Качество внешних ссылок

    3. Количество отзывов на авторитетных источниках

    4. Наличие структурированных упоминаний

    5. Количество упоминаний на релевантных отрасли ресурсах

    6. Количество оригинальных отзывов на Google Адресах

    7. Авторитетность домена

    8. Количество неструктурированных упоминаний (статьи в онлайн-изданиях, посты в блогах)

    9. Количество упоминаний на местных ресурсах

    10. Авторитетность посадочной страницы, указанной в Google Адресах

    11. Привязка фотографий к +Странице

    12. Количество отзывов на сторонних ресурсах

    13. Количество структурированных упоминаний

    14. Ключевые слова товара/продукта в отзыве

    15. Разнообразие внешних ссылок

    16. Количество ссылок, ведущих на страницу, которая указана в Google Адресах

    17. Скорость появления отзывов

    18. Разнообразие сайтов, на которых есть отзывы о компании

    19. CTR сайта

    20. Авторитетность ресурсов, на которых есть отзывы

    Негативные факторы ранжирования
    В этой части эксперты должны были выбрать характеристики сайта, которые могут негативно повлиять на его продвижение в Локальном поиске. Факторы представлены в порядке от наиболее «вредных» до наименее.

    ТОП-10 выглядит следующим образом:

    1. Указанные на сайте данные не соответствуют компании

    2. Название компании содержит слишком много ключевых слов

    3. Несоответствие названия, адреса и телефона (телефон не соответствует региону)

    4. Неправильная бизнес-категория

    5. Наличие нескольких бизнес-страниц с одним и тем же названием и адресом

    6. Несоответствие телефона указанного в Google Адресах

    7. Несоответствие адреса указанного в Google Адресах

    8. Информация о нарушениях предписаний Google на сайте компании

    9. Информация о вредоносном контенте на сайте компании

    10. Отсутствие индексируемых данных о названии, адресе и телефоне компании на сайте.

    С полной версией исследования можно ознакомиться здесь.

Коментари