Onsite Ranking Factors
Onsite фактори за класиране свързани с входящи връзки : Site-Wide Link-Based Ranking Factors
1. Входящи връзки от авторитетни домейни (Trusted Domains с TrustRank )
66% много високо значение
2. Google PageRank
64% високо значение
3. Разнообразие на входящите връзки (връзки от уникални домейни root domains)
64% високо значение
4. Връзки от авторитетни тематични сайтове
64% високо значение
5. Растеж във времето на връзките към домейн (количество / качество на връзките получени към домейн във времето)
52% средно значение
6. Връзки от домейни с ограничена регистрация (например .edu, .gov, .mil, .ac.uk)
47% средно значение
7. Процент на dofollow към nofollow връзки към страница
21% много минимално значение
Onsite фактори за класиране несвързани с входящи връзки : Site-Wide (non-link based) Ranking Factors
1. Архитектура на сайт
52% средно значение
2. Използване на изходящи връзки към авторитетни и релевантни сайтове и страници
37% ниско значение
3. Възраст на домейн
37% ниско значение
4. История на домейн (срок на регистрация, брой пререгистрации на домейн)
36% ниско значение
5. Uptime на хостинг / сървър
32% минимално значение
6. Информация за хостинга ( други хоствани домейни на същия сървър, c-block IP адрес)
31% минимално значение
7. Промяна на собственост на домейн
31% минимално значение
8. Включване на RSS Feeds от домейна в Google News
31% минимално значение
9. Използване на XML Sitemap
29% минимално значение
10. Собственост на домейн (кой е регистрирал домейна)
25% минимално значение
11. Регистрация на домейна в Google Local
24% много минимално значение
12. Цитиране на домейн (споменаване на домейна в текстове дори и без преки връзки)
24% много минимално значение
13. Включване на RSS Feeds от домейна в Google Blog Search
24% много минимално значение
14. Наличие на домейн в Yahoo! Directory
24% много минимално значение
15. Наличие на домейн в DMOZ.org
23% много минимално значение
16. Наличие на домейн в Wikipedia
22% много минимално значение
17. Използване на RSS Feed в домейн
21% много минимално значение
18. Наличие на домейн в Librarian’s Internet Index – Lii.org
21% много минимално значение
19. Регистрация на домейн в Google Webmaster Tools
18% много минимално значение
20. Активиране на функцията Enhanced Image Search
17% много минимално значение
21. Използване на сертификати за сигурност в домейна (HTTPS)
14% много минимално значение
22. Валидност на адреси и телефони в записа за регистрация на домейн
13% много минимално значение
23. Наличие на домейн в Google Knol
13% много минимално значение
24. Използване на Google Search Appliance
6% много минимално значение
25. Използване на Google AdSense в домейн
5% много минимално значение
26. Използване на Google AdWords за реклама на домейн
5% много минимално значение
27. Alexa Rank
5% много минимално значение
28. Позиция на домейн в Compete.com
5% много минимално значение
29. Използване на Google Apps
3% много минимално значение
Тези onsite фактори за класиране (позициониране) в търсачки са били оценени от група от 72 SEO експерти в проучване на SEOMoz през 2009 година. Пълното изследване е публикувано на адрес : http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors