Авторството и Google: Накъде отива Google с “rel=author”?

Обновена информация относно авторството на Google: Накъде отива Google с “rel=author”?

Превод на Google Authorship Update: Where Is Google Going with rel=author? от Mark Traphagen

Вероятно трябва временно да прекратя действието на репутацията си като експерт по авторството поради факта, че през юни съм изпуснал видеото на Мат Кътс (Matt Cutts) с последната информация относно авторството на Google. Така или иначе информацията си остава ценна, затова позволете ми да компенсирам изгубеното време!

Във видеото, представено по-долу, публикувано на 9 юни, 2013 г., Мат Кътс от Google отговоря на следния въпрос:

“Предстои ли Google да обмисли по-нататъшното развитие на “rel=author”, тъй като повече сайтове използват тази функция на страници, които са общи, с новини или на които няма статии, като например на начални страници или на страници с информация?”

В отговора на Мат се съдържа доста ценна информация, части от която ще очертая тук. Вижте целия му отговор по-долу:

1. Google напредва с функцията авторство/ “rel=author”

Мат казва, че продължава да е бъде много ентусиазиран относно възможностите на “rel=author” , а щом Мат остава ентусиазиран за това, напълно възможно е Google също все да е .Винаги вземам предвид това, че Мат и неговият екип избират кои въпроси да бъдат отговорени във всяко видео за уеб разработчици от многото стотици (хиляди?) въпроси, които получават. Затова е логично да се смята, че те правят своя избор стратегически и не биха губили време да отговарят за функции, от които Google планира да се откаже. Струва си да се отбележи, че през последните няколко месеца имаше няколко видео записа, свързани с авторството.

2. Авторството ще се използва за усилване на влиянието на авторитетите по дадена тема

Въпреки че във въпроса не се пита за това (въпросът всъщност е дали “rel=author” би могъл да има отрицателен ефект заради употреба с цел спам), Мат започва направо с причината, поради която остава развълнуван относно авторството: то ще помогне на Google да идентифицира истинските авторитети по дадена тема. А за какво друго Google би се интересувал от “идентифицирането” им, освен с цел засилване на тяхното влияние?

3. Авторството ще подпомага съдържанието на автор, към когото има изградено доверие, дори ако съдържанието е публикувано на сайт с нисък авторитет.

Това е много важно разкритие, такова, каквото, доколкото ми е известно, не сме чували досега. Мат използва за пример главния редактор на Search Engine Land – Дани Съливан (Danny Sullivan), който публикува нещо стойностно във форум с нисък Page Rank. Според Мат, дори самият форум да няма кой знае каква стойност, въпреки всичко съдържанието на Дани в него има, само защото е било създадено от Дани. Мат казва, че би искал да знае, че има такава публикация. И как иначе ще стане така, че да разбере, освен чрез повишаване на класиранията на тази публикация?

4. Авторството може да се използва за идентифициране и обезценяване на спамърите

Имаше спекулации, че е възможно Google да използва авторството, за да надуши спамъри, които са били достатъчно глупави да свържат заподозряното си съдържание с авторство. И сега, за първи път, чуваме Мат Кътс да потвърждава това. Макар да не излиза с твърдение в прав текст, казвайки, че Google ще направи това, във видеото той твърди, че едно от предимствата, получавани “безплатно” е, че “е по-трудно за спамърите да се скрият някъде там в някой анонимен ъгъл.” Това може да означава както че Google ще обезцени всичкото съдържание на профилите с авторство, които са свързани с голямо количество лошокачествено безсмислено съдържание, така и/или че анонимното съдържание, което не е от автор, към когото има изградено доверие, в бъдеще ще се класира все по-трудно.

5. Авторството и позицията на автора (Author Rank) са все още в своите ранни фази и не са “готови за праймтайм”

Мат казва: “Беше много забавно да се види първоначалното пускане на rel=author”, но те вероятно ще “погледнат отново и ще видят какво още трябва да направят, за да задвижат нещата и да преповторят и подобрят начина, по който разглеждат “rel=author”.

Това е нещо, което те ще продължават да изследват, както и да намират нови начини за употребата му като сигнал.
Мат казва, че всичко е част от философията на Google за оттегляне от зависимостта от ключовите думи, за преминаване едно преминаване, наречено “ from strings to things” (непреводима игра на думи, букв. “от низове към неща”, която става повод за много публикации още през 2012 г., свързани с концепцията на Google за Knowledge Graph. “Things not strings” е и в основата на стремежа на Google да дава отговори, а не резултати, както и на прехода на търсачката към семантичното търсене). Една част от прехода е надеждният, авторитетен източник (автор).

Хората в екипа, който се занимава с качеството на търсенето, “продължават да работят върху” това как да се използва “rel=author” като още един от начините за подобряване на преживяването по време на търсене. Забележете, че навсякъде говоренето е в бъдеше време. Възможно е в момента Google да експериментират с внедряване на сигнали от авторството в класиранията при търсене, но всякакви по-мащабни ефекти все още са далеч в бъдещето. Но…, изглежда проектът е доста активен и от Google са решени да направят така, че той да проработи. Някой ден.

Ето и цялото видео : Will Google be evaluating the use of rel=”author” moving forward?

Вижте по-долу ключовите изводи и практическите стъпки, които мисля, че трябва, съответно, да направите и да приложите сега и в бъдеще, за да се възползвате от авторството.

Съвети за авторството и изводи от това видео:

Авторството е нещо, което трябва да имплементирате днес, въпреки че много от ползите могат да са бъдещи.

Както показват статистиките за авторството в Google Webmaster Tools, Google активно проследява и събира данни за авторите на съдържание, които в моменвта използват авторство. Когато навлезе нещо подобно на позиция на автора (Author Rank), ще бъде важно наличието на дълъг списък със съдържание в основните ви тематични области, което получава много кликове и ангажираност. История е от голямо значение при Google.

Съсредоточете се върху своите области на познание. Макар да не бива да се колебаете да създавате каквото съдържанието пожелаете, препоръчително е да направите така, че редовно да създавате съдържание, което доказва опита и ценния ви принос във вашите основни тематични области. Във връзка с това, трябва да изграждате влиятелни социални мрежи и взаимоотношения, които ще подпомогнат публичността на съдържанието ви, препоръчването му, повторното му споделяне, връзките към него и ангажираността с него. Всички тези неща ще се превърнат в ценни сигнали, които ще изградят авторитета ви по темата, базиран на позицията ви като автор.

Отнасяйте се стратегически към привличането към сайта си на автори с висок авторитет. Мат каза, че за Google е разумно да цени дадено съдържание от автор, към когото има изградено доверие, дори това съдържание да е публикувано на сайт с нисък PageRank. Това означава, че съдържание от автори, на които Google има доверие, ще носи повече трафик към сайта ви. Ако работите здраво, за да направите така, че всичко друго на вашия сайт да е с високо качество, тогава вероятно ще можете да привлечете някои от тези нови посетители, да поразгледат още и те биха могли да започнат да споделят съдържание и да помагат за изграждането на авторитета на целия ви сайт.

Статут ви на автори, към които има изградено доверие, ще стане високо ценено предимство, което може да се търгува. Казвал съм го и преди, ще го кажа пак: авторство с изграден авторитет, свързано към персонален бранд, подкрепен от връзки в социалните мрежи, в следващите години ще бъде новото предприемачество. Вие сте вашето собствено бизнес начинание.

Горното заключение е свързано и с това да рекламирате себе си за нови или по-добри работни места. Компаниите ще искат да наемат доказани създатели на съдържание, които вече носят със себе си и висока позиция на автори (Author Rank) Това ще ви направи по-търсени за създаване на съдържание за най-добрите сайтове и блогове. Авторите, спечелили доверие, ще получават повече покани за участие в конференции, повече договори за книги и т.н.

Не свързвайте авторството с абсолютно всичко, което е на сайта ви. Използвайте го само за наистина уникални и ценни страници със съдържание. Има много сайтове, които в момента свързват авторството с неща като продуктови страници, страници с информация за компанията, начални страници, въобще неща, които не се определят същински като уникално или ценно съдържание.

Това може и да сработва в момента, като краткосрочна стратегия, тъй като ако тези страници показват снимка на лице в резултатите от търсенето (SERP), е вероятно те да получат по-висок CTR. Смятам обаче, че като дългосрочна стратегия този подход ще се провали. Понеже Google напредва все повече с въвеждането на авторството като сигнал за класиране при търсенето, те ще поискат и да обезценят всеки един “rel=author” профил, който е свързан с множество неавторски страници.

Не свързвайте авторството с нискокачествено съдържание, създадено само “заради едната връзка”. Причините са същите като в пета точка. Ако държите да създавате некачествено съдържание или да купувате безсмислено съдържание, което съществува само за да създава манипулативни връзки, то поне не свързвайте профила си за авторство с него.

Превод : Теодора Петкова
Консултант : Васил Тошков (Cloxy)

Още по темата :

SEO Конференция 2013 – Васил Тошков за Авторство и Google+

Авторство и Google+ – Презентацията за авторство в Google+ на Васил Тошков за SEO конференция 2013.

* предметните рубрикатори ( subject authorities*** – Бележка към “предметен рубрикатор”: Въпреки атрибутивната употреба, i.e. съществително използвано като прилагателно) на subject към authorities, не превеждамe израза като авторитети по дадена тема, а избираме да тълкуваме употребата на израза като предметен рубрикатор. Предметният рубрикатор (термин от библиотечното дело) е част от система за класификация на информация, с помощта на който се категоризират документи в една и съща предметна рубрика. Съвременният паралел на предметния рубрикатор в Мрежата, с известни разлики, е хештагът. В случая избрахме да преведем този термин така, защото Google изглежда отново стъпва крачка встрани от общовалидните правила и превръща самите хора в предметни рубрикатори, i.e. в общи знаменатели на дадена тема.

Google+ коментари

3 thoughts on “Авторството и Google: Накъде отива Google с “rel=author”?

Коментари