OnPage Ranking Factors
OnPage фактори за класиране свързани с ключови думи : On-Page (Keyword-Specific) Ranking Factors
1. Използване на ключова дума в Title Tag
66% много висока важност
2. Използване на ключова дума в началото на Title Tag
63% висока важност
3. Използване на ключова дума в домейн (например keyword.com)
60% висока важност
4. Използване на ключова дума в H1 Tag
49% средна важност
5. Използване на ключова дума в Anchor Text на вътрешна връзка в страница
47% средна важност
6. Използване на ключова дума в Anchor Text на външна връзка в страница
46% средна важност
7. Използване на ключова дума като първа в H1 Tag
45% средна важност
8. Използване на ключова дума сред първите 50-100 думи в HTML кода на страница
45% средна важност
9. Използване на ключова дума като събдомейн (например keyword.domain.com)
42% ниска важност
10. Използване на ключова дума в URL като име на страница (например domain.com/folder/keyword.html)
38% ниска важност
11. Използване на ключова дума като име на папка в URL (например domain.com/keyword/page.html)
37% ниска важност
12. Използване на ключова дума в други заглавни Tags (<h2> – <h6>)
35% ниска важност
13. Използване на ключова дума като Alt Text на изображение
33% минимална важност
14. Повторения в използването на ключова дума в HTML текст на страница
33% минимална важност
15. Използване на ключова дума като име на изображение в страница (например keyword.jpg)
33% минимална важност
16. Използване на ключова дума в <b> или <strong> Tags
26% минимална важност
17. Плътност на ключова дума Keyword Density Formula (брой на използваните ключови думи ÷ общ брой на думите в страница)
25% минимална важност
18. Използване на ключова дума в List Items <li> на страница
23% незначителна важност
19. Използване на ключова дума в параметри на страницата Page’s Query Parameters (например domain.com/page.html?keyword)
22% незначителна важност
20. Използване на ключова дума в <i> или <em> Tags
21% незначителна важност
21. Използване на ключова дума в Meta Description Tag
19% незначителна важност
22. Използване на ключова дума като разширение на файл (например domain.com/page.keyword)
12% незначителна важност
23. Използване на ключова дума в Comment Tags в HTML
6% незначителна важност
24. Използване на ключова дума в Meta Keywords Tag
5% незначителна важност
OnPage фактори за класиране несвързани с ключови думи : On-Page (Non-Keyword) Ranking Factors
1. Наличие на релевантно уникално съдържание на страница
65% много висока важност
2. Ново съдържание на страница
50% средна важност
3. Използване на връзки от страница към други URL в същия домейн
41% ниска важност
4. Промяна на съдържание на страница (колко често е актуализирано съдържанието)
39% ниска важност
5. Използване на връзки към външни na домейна URL
37% ниска важност
6. Използване на статични URL
33% минимална важност
7. Съотношение на код към текст в HTML
25% минимална важност
8. Наличие на Meta Description Tag
22% незначителна важност
9. Валидиран HTML код по W3C стандарт
16% незначителна важност
10.Използване на Flash елементи (или друго plug-in съдържание)
13% незначителна важност
11. Използване на реклама в страница
11% незначителна важност
12. Използване на AdSense в страница
8% незначителна важност
Популярност на връзките към страница : OnPage Link Popularity Ranking Factors
1. Anchor Text с ключова дума от входящи връзки
73% много голямо значение
2. Популярност на входящите връзки (количество / качество на връзките)
71% много голямо значение
3. Разнообразие на входящите връзки (връзки от уникални домейни root domains)
67% много голямо значение
4. TrustRank на страница
65% много голямо значение
5. Google PageRank
63% голямо значение
6. Релевантност на входящи връзки
58% голямо значение
7. Наличие на ключова дума в Anchor Text от вътрешни връзки
55% голямо значение
8. Положение на страницата в йерархичната архитектура на сайта
51% средно значение
9. Internal Link Popularity (връзки от страници в същия домейн)
51% средно значение
10. Количество и качество на nofollow връзките към страница
25% минимално значение
11. Процент на dofollow към nofollow връзки към страница
17% много минимално значение
Тези фактори за класиране (позициониране) в търсачки са били оценени от група от 72 SEO експерти в проучване на SEOMoz за 2009 година. Пълното изследване е публикувано на адрес : http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors