6 SEO прогнози за 2014

6 SEO прогнози за 2014

SEO in 2014 Predictions

Автор: Ерик Енг (Eric Enge)

Източник: 6 SEO Predictions for 2014

Онези, които смятаха, че пейзажът на дигиталния маркетинг ще претърпи драматични промени през 2013 г., не бяха разочаровани през годината. Миналата година направих 6 прогнози и сега е време да направя още едно предположение. Но първо, нека да видим как се справих през изминалата година!

Оценяване на прогнозите ми от 2013 г.:

1 . Ще видим потвърждение на това, че забиването на anchor текст във връзките е лошо. Сега Google вече разисква това в техните препоръки за уеб мастъри.

2. Релевантността на страницата, на която е връзката, ще носи все по-голяма тежест.

Е, няма доказателство за това. Аз твърдя, че е вярно и че това вярване със сигурност рефлектира върху работата по макретинга чрез съдържание, която вършим за нашите клиенти. Тук ще получа половин точка.

3. Хората най-накрая ще приемат, че отбелязването с +1 не се третира от Google като връзка.
Мисля, че доказателството за това е налице, но все още има повече хора, които вярват, че +1 е фактор за класиране, отколкото такива, които не вярват. С известно нежелание си отнемам половин точка  за това.

4. Rel=author ще стане сигнал за позициониране.
Друга област, която хората ентусиазирано обсъждат. Мнозина биха казали, че трябва да получа цяла точка тук. Вместо това обаче, аз ще получа 0, защото не мисля, че Rel=author стана сигнал за позициониране. За хората, които смятат, че съм си дал твърде много за втора и трета точка, вече сме квит, става ли?

5. Google+ ще започне да показва част от същинското си влияние върху резултатите от търсенето. Това определено се случва. Взимам цяла точка тук.

6. Браншът ще започне да говори за ролята на оптимизация на целевата страница [англ. landing page] в SEO.

Хората говорят за степен на отпадане [англ. bounce rate] от известно време, но не това имам предвид тук. Говорех за истинско управление на потребителското преживяване и опит със съответната страница. Е, всъщност, това започна да се случва. Движещите фактори за него са Семантичното търсене и Колибри (Hummingbird). Макар че нещата не се разпространяват толкова широко, колкото си мислех, че ще стане. Затова, половин точка.
Резултат за 2013 г.: 4 от 6

2014 Прогнози

Сега отново е време за шест прогнози през тази година, като първата полага основата за оставащите пет!

[…]

1. Възходът на Колибри

Точно преди 15-тия си рожден ден, Google сподели с целия свят, че е пусната нова платформа, наречена Колибри (Hummingbird). В действителност, дотогава тя е действала в рамките на около три месеца и малцина са забелязали. Това променя всичко през 2014 година.

Колибри е всъщност пренаписване на търсачката на Google. Имайте предвид, че това не означава пренаписване на целия код на Google, а само на функцията, която изпълнява търсенията.
Като промяна на платформата, ефектът в краткосрочен план в действителност бе доста малък. Конкретните алгоритми като Панда (Panda), Пингвин (Penguin), както и основни алгоритми за позициониране не претърпяха промяна. Google преструктурира така нещата, щото да бъде в състояние да прикачи нови алгоритми към платформата.

1 hummingbird-rewrite-of-search-engine

Какво означава това? Това може да означава нови алгоритми за обработка на връзки. Би могло да означава и социални сигнали, които започват да носят тежест. Би могло да означава много неща.
Изводът? През 2014 г. започваме да виждаме влиянието на Hummingbird. Може изцяло да се допусне, че всички прогнози, които следват, са възможни единствено заради Колибри.

2 . Author Rank / Publisher Rank (отново)

Парен каша духа! Или може би по-голям и малко по-мъдър би било по-подходящо. Прогнозата ми за 2013 г. за Author Rank се провали, защото аз попаднах в капана, в който за всички нас е много лесно да попаднем. Само защото може да си представим, че Google използва даден фактор за позициониране, не означава, че за тях ще е лесно да приложат на практика съответния фактор.
Въвеждането и прилагането на нови алгоритми е трудно. От Google трябва да провеждат огромно количество тестове за всяка промяна, която правят. И най-често тези прости промени развалят нещо друго. През 2013 г. Google въведе т.нар. in-depth статии [изчерпателни, задълбочени публикации], функция, която изглежда бе в по-голяма степен задвижвана от Publisher Rank отколкото от Author Rank:

За 2014 г. относно това ще бъда по-предпазлив в прогнозите си, отколкото бях през 2013 година. Ще станем свидетели на една или повече нови промени в резултатите от търсенето, които ще са свързани с AuthorRank и PublisherRank. Възможно е също да видим и задълбочените статии [англ. in-depth articles] да повишат значимостта си.

2 in-depth-articles-constitutionТова, което няма да видим обаче, е някаква огромна промяна в резултатите от търсене въз основа на Author Rank. Използването на този сигнал ще започне като част от специфични функционалности или сценарии. Един примерен сценарий е определена промяна в позиционирането, специфична за Author Rank, която да се показва в персонализираните резултати под формата на някакъв вид ново представяне на авторите, които следвате.

3. Търсене на естествен език

Можете да наречете това “layup” [термин от баскетбола, отбелязване на кош по точно определен начин – http://en.wikipedia.org/wiki/Layup]  и това не би било несправедливо. Преди Колибри заявките за търсене на естествен език (natural language search) бяха характерни за Графа на знанието (Knowledge Graph). След Колибри вече можеше да се наблюдава как заявките на естествен език [англ. natural language queries] видимо влияят върху други типове резултати от търсенето.

Скрийншотът е част от поредица от търсения, която започна с [give me pictures of Tom Brady (дай ми снимки на Том Брейди) и завърши с [when did he start playing football] (той кога започна да играе футбол).

Въпреки това, видовете заявки, които на този етап сработват, са доста ограничени. В хода на 2014 г. вярвам ще видим значителни допълнения в способностите на търсенето на естествен език. Една от причините за това е, че Google смята мобилното търсене за доминираща тенденция и вярва, че това ще увеличи търсенето на възможности, свързани с гласовото търсене.

4. Въздействието на Google+ расте , но не по начина, по който хората очакват

Google+ продължава да расте като социална платформа, но приемането му до момента е неравномерно. Има много категории, в които обсъжданията са наситени и живи, например в категориите наука, храна, фотография, здраве и фитнес, както и много други. Но има и други категории, за които общността все още не е толкова жизнена. И все пак, като оставим настрана хейтърите, Google+ бележи успех и това слага основата на тази прогноза.
Въздействието на Google+ върху SERP ще се увеличи. И все пак, трябва да очакваме  умереност. Няма да става дума за някаква помитаща промяна. Писах за влиянието досега в тази статия.

3 hummingbird-tom-brady-when-did-he-start-playing-footballОсновното влияние, което вече виждаме от Google+ в SERPs е:

1. Персонализирани резултати. Това е важно. Ако публикувате много съдържание, хората, които ви следват, ще го виждат често, когато търсят в Google.

2. Google+ постове в SERP.

4 google-plus-post-in-serps

Това е нещото, което е по-малко признавано, но също е важно. Ако имате влияние в Google Plus и споделите пост, който се приеме много добре в платформата, самият този пост може да се появи в резултатите от търсенето дори и на хора, които не ви следват.

Какво ще направи Google за увеличаване на влиянието на G+?

Очаквам най-малкото да видя повече G+ постове в SERP (дори и у хора, които не ви следват). Може дори да видим някои нови функции при търсене да бъдат тествани. Например, ако има водеща новина и има активна дискусия за нея в някоя G+ общност, може би ще видим тази дискусия по някакъв начин представена в SERP.
Това, което няма да видим, е Google Plus да завзема всички резултати или да ги преоформя съществено. Google не може да наказва хората, че не са в G+, защото това би нарушило самото търсене. Но могат да направят повече с него и ще го направят.

5. Гост публикациите

Написах първата чернова на тази публикация на 12 януари и какво да видя, 12 дни по-късно Мат Кътс пише статия относно гост публикациите, за  да каже “набучете вилица в тяx” [цитат от The decay and fall of guest blogging for SEO].

За щастие, позицията му се смекчи донякъде и крайният резултат от това е, че гост публикациите, които са главно за целите на SEO, са на на мушка от страна на Google. Така и трябва да бъде.

Така че за това мога вече да взема цяла точка, но тъй като не докарах този пост преди статията на Мат, няма да се измъквам лесно. Вместо това ще ви предложа някои мисли върху това какви части от гост публикациите ще бъдат ударени през 2014 г. :

 1. Повече действия срещу обемния anchor текст.

 2. Обезстойностяване на сайтове за издатели, които се фокусират върху много домейни, вместо върху авторитетни взаимоотношения.

3. Наказания или отново намаляване на стойността на малко релевантни постове, където релевантността се определя като релевантността на страницата, даваща линка, към страницата, получаваща линка.

Въз основа на поста на Мат Кътс вече знаем, че Google ще гледа с премрежен поглед към гост публикациите, внимавайки за SEO практики, по време на ръчни прегледи на линк профили. Така че горните очакванията са свързани с потенциални алгоритмични действия от страна на Google.

6. Повече тежест върху притежаването на сайт, подходящ за мобилни устройства

Живеем в свят, в който мобилните устройства (таблети плюс смартфони) ще станат по-важни от настолния компютър.

Това вече се случва в онлайн търговията. Знаем също така, че Google е дълбоко загрижен за потребителското преживяване – той нe иска да изпраща потребителите към сайтове, които предлагат лошо преживяване, защото това е лошо също и за търсачката му.

Така че, да, сайтове, неподходящи за използване през мобилно устройство, може да получат спадове през 2014 г., или поне, когато потребителят идва от мобилно устройство. Ако мобилните устройства представляват 20 на сто или повече от трафика (и мисля, че това е така за почти всеки уеб сайт в наши дни!), то трябва да обърнете внимание на това. Кътс вече го обсъди в лекцията си на Pubcon Las Vegas.

Снимка: Source: http://lnselblog.files.wordpress.com/2013/12/seo-2014-131011183422-phpapp02-thumbnail-42.jpg

Google+ коментари

Коментари