• Home
  • /оптимизация
  • /Често задавани въпроси (за напреднали), свързани с rel=author
Често задавани въпроси (за напреднали), свързани с rel=author

Често задавани въпроси (за напреднали), свързани с rel=author

Често задавани въпроси (за напреднали), свързани с rel=”author”, превод на rel=”author” frequently asked (advanced) questions публикувано в Google Webmaster Central от Maile Ohye

На 21 август, 2013 в официалния блог Google Webmaster Central бе публикуван поредният пост от представителите на интернет гиганта, който съдържа отговори на най-разпространените въпроси на потребителите, свързани с грамотното използване на тага “rel=author”, с който се маркира авторството в Google.

Често задавани въпроси (за напреднали), свързани с rel=author

Използването на авторство помага на хората, които търсят, да откриват качествена информация, посредством открояването на съдържание от автори, които търсещите биха сметнали за интересни. В допълнение, търсещите могат да кликнат върху името на автора (англ. byline), за да видят още статии, на които сте автор или за да ви последват в Google+. Да, толкова е просто! Е, с изключение на няколко въпроса за напреднали, за отговорите на които бихме искали да помогнем …

authorship

Авторство, представено в резултатите от търсенето, на един от моите любими автори, Джон Мюлър (John Mueller)

rel=author

Кликването върху името на автора (англ. byline) в резултатите от търсенето може да представи още статии, както и профил в Google+

Актуални въпроси за авторството

1. За какви страници може да бъде използвано авторството?

Добър въпрос! Можете да увеличите вероятността да показваме авторство за вашия сайт като използвате маркиране за авторство на страници, които отговарят на следните критерии:

URL адресът / страницата съдържа една единствена статия (или последващи версии на статията) или една единствена публикация от същия автор. Това означава, че страницата не е списък със статии или обновяващ се фийд (updating feed). Ако авторът на страницата често се сменя, то тогава анотацията вече не би била полезна за хората, които търсят, и е по-малко вероятно тя да бъде показана.

Ясно се представя името на автора на страницата, което посочва, че авторът е написал статията. Използване на същото име, каквото се използва в Google+ профила.

2. Мога ли да използвам талисмана на компанията (англ. mascot) като автор и да получа за него авторска анотация в резултатите от търсенето? Бих искал да пиша като “Pied Piper” [“Чудният свирач”, немски: Rattenfänger von Hameln ], за моя бизнес, свързан с контрол върху вредителите.

Имате пълната свобода да пишете статии по начин, по който предпочитате – възможно е вашите потребители наистина да харесат идеята за Чудния свирач. Въпреки това обаче, Google предпочита да представя човек, който е написал съдържанието, в анотацията за авторство в резултатите от търсенето. По този начин авторската анотация отразява по-добре факта, че даден резултат от търсенето е гледна точка на човек, а това помага да се увеличи правдоподобността за хората, които търсят.

Още веднъж, тъй като понастоящем искаме да представяме хора, свързвайте маркирането за авторство към индивидуален профил, не към страницата на компания в Google+.

3. Ако използвам авторството за статии, достъпни на различни езици, като например:

example.com/en/article1.html за английски и
example.com/fr/article1.html за френския превод,

трябва ли да поставя връзка към два различни профила на автор/в Google + , създадени на всеки един от езиците?

Във вашия случай и двете статии:

example.com/en/article1.html
и
example.com/fr/article1.html,

следва да бъдат свързани с един и същ профил в Google+, на език, избран от автора.

4. Възможно ли е да се добавят двама автори за една и съща статия?

В настоящия потребителски интерфейс на търсенето поддържаме само един автор за статия, пост в блог и т.н. Все още правим експерименти, за да открием оптималния резултат за хората, които търсят, когато бива указан повече от един автор.

5. Как мога да предотвратя показването на авторства от страна на Google?

Най-бързият начин да се предотврати авторската анотация е да се направи профила на автора в Google+ неоткриваем в резултатите от търсенето. Иначе, ако все пак искате профилът ви да остане в резултатите от търсенето, тогава можете да махнете всякакви връзки от профил или за сътрудник (англ. contributor) към уеб сайта , или да отстраните маркирането, за да не бъде то свързвано занапред с профила ви.

6. Каква е разликата между rel=author и rel=publisher?

rel=publisher помага на бизнеса да създаде една обща идентичност, посредством свързване на уеб сайта на бизнеса (обикновено от началната страница) към страницата на бизнеса в Google+.

rel=author помага на отделните хора (авторите!) да отнасят своите персонални статии от даден URL адрес или уеб сайт към профила си в Google+. Макар и rel=author и rel=publisher да са отношения на връзки, те по същността си напълно независими една от друга.

7. Мога ли да използвам авторството за обявите за имоти или продуктовите си страници на сайта, след като един от служителите ми персонализира (англ. customized ) описанието?

Авторската анотация е полезна за хората, които търсят, защото е сигнал за това, че страницата изразява гледната точка или анализа по темата на даден човек. Тъй като обявите за имоти и продуктовите страница са по-малко ориентирани към представяне на гледна точка или анализ, в тези случаи ние не окуражаваме използването на авторство. Въпреки това, една статия за продукти, която дава полезен коментар, като например “Фотоапарат X vs. фотоапарат Y: Сблъсък лице в лице в пустинята на Аризона”, би могла да съдържа авторство.

Написано от Maile Ohye

Още по темата : Накъде отива Гугъл

Авторството в Google Webmaster Forum

WP Social Препоръчван от SEOM WordPress plugin за авторство и SMO (има и безплатна версия)

Google+ коментари

One thought on “Често задавани въпроси (за напреднали), свързани с rel=author

Коментари