• Home
  • /оптимизация
  • /Удивителната корелация на Google +1 с по-високото позициониране в търсенето
Удивителната корелация на Google +1 с по-високото позициониране в търсенето

Удивителната корелация на Google +1 с по-високото позициониране в търсенето

Превод на Amazing Correlation Between Google +1s and Higher Search Rankings August 20th, 2013 – Posted by Cyrus-Shepard

На всеки две години, Moz провежда научно изследване на корелациите, за да открие качествата на уеб страниците, които имат тясна връзка с високото позициониране в Google. Тази година, за първи път, д-р Мат Питърс (Dr. Matt Peters) и екипът на Moz (Moz Data Science Team) измериха корелацията между +1 в Google и по-високите класирания. Резултатите бяха изненадващи.

След авторитета на страницата (Page Authority),броят на URL адресите на +1 в Google има по-висока корелация с класиранията в търсенето от всеки друг фактор. В действителност, корелацията на +1 в Google бие други добре известни показатели, включително root домейни, Facebook споделяния и дори използване на ключови думи.

mean spearman correlation

Moz не са единствените, които откриват тази взаимовръзка. Searchmetrics, използвайки съвсем малко по-различна методология, откриха, че +1 в Google е факторът с най-висока корелация, който са изследвали. Има и други изследвания, установили подобни резултати.

Ето и въпроса за един милион долара въпрос: Може ли активността в Google+ действително да помогне на страниците ви да се позиционират по-високо?

Отвъд корелацията: защо този път тя има значение

През 2011 г. хората вероятно си спомнят спора, който избухна, когато Moz откри една подобна корелация между по-високото позициониране и активността във Facebook (Facebook activity). По онова време Google твърдяха, че не са използвали споделянията във Facebook, за да класират уеб сайтове. Заключението на Д-р Питърс бе, че връзката между активността във Facebook и по-високите класирания по-скоро не е пряко свързана със, но вероятно е причинена от прeпокриващи се фактори, като например връзки и висококачествено съдържание.

Сега, през 2013 г., има основателна причина да подозираме, че с Google+ е различно, както и че отношенията между +1 и по-високите позиции преминават отвъд корелацията към територията на реална причинно-следствена зависимост (каузалност). (Редакция: Това би трябвало да гласи “публикуване в Google+”, вместо +1 в Google. Ясно е, че Google не използва суровия брой на +1 директно в алгоритъма си за търсене, но публикациите в Google+ носят ползи по отношение на SEO, за разлика от други социални платформи.)

Не само че корелацията за означаванията с +1 е по-висока от тази за активността във Facebook, но и платформата Google+ притежава качества, които я правят далеч по-добра платформа за SEO. Тези качества подсказват потенциала на споделянето на съдържание в Google+ да влияе в значителна степен върху резултатите от търсенето.

Умишлено или не, на инженерите, които са направили Google+, са го структурирали за SEO

Вижте за факторите, които правят споделянето на съдържание в Google+ много по-различно от споделянето в други социални мрежи:

1. Публикациите (постовете) се обхождат и индексират почти веднага

Една от първоначалните цели за Google+ е била използването му за захранване на търсенето в реално време, след като Twitter прекъсва достъпа (firehose access) на Google до данните им през 2011 година. Оттогава Google използва Google+, за да намира ново съдържание и редица уеб специалисти са открили, че URL адресите споделяни в Google+ се обхождат и индексират много бързо.

Сравнете това с Facebook, където заради настройките за поверителност и ограниченията за обмен на данни, за постовете не е необичайно те въобще да не бъдат обходени или индексирани от Google.

За разлика от Facebook, които крият данни от Google, или от Twitter, които насочват Google да не следват повечето от връзките им, данните в Google+ са непосредствено и изцяло достъпни за компанията, която е създала платформата.

2. Публикациите в Google+ предават тежест на връзките

Страниците и публикациите в Google+ не само натрупват PageRank, но тъй като връзките към публикациите се следват, те също предават и тежест. С помощта на безплатния MozBar можете да видите всички връзки, които се следват, на една типична страница в Google+.

mozbar

Когато споделяте връзка в Google+, anchor текстът става заглавие на страницата, която споделяте.

Някои важни неща, които да не забравяте относно връзките, които се следват, в рамките на Google+:

Само “споделените” (“shared” ) връзки (връзките, които се показват под публикацията ви) се следват. Всякакви външни връзки, които добавяте в основната част на поста сами по себе си са “nofollow”, така че точно те не предават никаква тежест.

По очевидни причини, качените изображения не предават тежест на външните връзки. Някои хора харесват качването на скрийншот на дадена страница, като след това я свързват с основната част на публикацията. И макар едно добро изображение да може да увеличи популярността на публикацията и CTR-а, такива публикации не предават тежест.

Определени връзки от страницата ви “Информация” в Google+ също се следват и предават тежест.

3. Google+ е оптимизиран за семантична съотносимост/релевантност (англ. relevancy)

За разлика от Facebook или Twitter, всеки пост, който създавате в Google+ има повечето от характеристиките на един същински блог пост.

Всеки пост има собствен URL адрес.
Първите 45-50 символа на поста се появяват в title тага.
Точно както при блог поста, публикуваното може да бъде сложно и дълго така, че да изследва дадена тема в дълбочина. Различни изследвания за корелацията показват силна взаимовръзка между по-дългите страници и по-високите класирания.
Ако даден пост се споделя повторно, той може да натрупа вътрешни връзки от платформата Google+, като всички те ще са с релевантен anchor текст.

Заради тези фактори всеки пост притежава потенциала да изпраща сериозни семантични сигнали към алгоритъма за търсене на Google. Това не просто помага на самата публикация да се класира в резултатите от търсенето в Google, но и потенциално изпраща сигнали за релевантност към URL адреса, споделен от поста.

А Author Rank и Publisher Rank?

Много издатели вече добавиха информация за авторство от Google+ (Google+ authorship) към своите интернет страници, за да могат снимките на авторите да се появяват в резултатите от търсенето на Google. Надеждата е и в това, че някой ден Google ще използва информацията за авторството (а може би и тази за издатели), заедно с профилите в Google+, за да класира уеб сайтове.

Макар да няма доказателство, че към момента Google използва нещо подобно на Author Rank, мнозина вярват, че времето на този фактор скоро ще настъпи. Във видеото по-горе Мат Кътс (Matt Cutts) от Google споменава, че това е път, който той би искал да види, че Google проучва.

Насоки за позициониране: Ползите от Google+ за SEO

Въпреки че има стотици начини да оптимизирате опита си с Google+, най-важните дейности, могат да бъдат обобщени с тези девет точки:

1. От сега нататък започнете да създавате връзки в Google+

Никога не е твърде късно да се започне. Google+ е социална мрежа. Следването на страхотни хора, коментирането на публикации и споделянето на страхотно съдържание не само помага за увеличаване на собственото ви влияние, но може също да бъде и изключително образователно.

2. Публикувайте в Google+ съдържание, което си струва повторното споделяне, за да привличате естествени връзки

Когато споделяте съдържание, недейте просто да публикувате връзката и да се оттегляте. Добавете допълнителна стойност с коментар и релевантна информация.

Разгледайте тези примери за дълги публикации (https://plus.google.com/+MarkTraphagen/posts/avoxU3WPiXE) в Google+. Всеки от тях се работи като малка блог публикация и добавя контекст, с голям потенциал за споделяне и създаване на връзки. Не препоръчвам цялостно заменяне на личния блог с Google+, но понякога няколко реда с контекст, променят нещата към по-добро.

3. Добавете информация за авторство към онлайн съдържанието си

Добавянето на rel=”author” никак не е сложно. Ако публикувате гост постове или по някакъв друг начин допринасяте със съдържание в други висококачествени сайтове, помолете издателя да добави маркиране за авторство ( author markup) към биографията ви. Кейн Джеймисън (Kane Jamison) наскоро направи това за мен, когато предоставих съдържание за блога му.

google authorship

4. Поставете изходящи връзки към всички подходящи профили от страницата си “Информация” в Google+

Мислете за Google+ като за основен център на вашата виртуална онлайн идентичност. Google ви предлага няколко места, където можете да сложите връзки към други онлайн профили, сайтове, на които предоставяте съдържание или просто сайтове, които искате да споделите.

5. Възползвайте се от rel=”publisher”, като свържете вашия уебсайт към страницата на бранда си в Google+

Ако сте фирма, организация или марка, следвайте тези инструкции.

6. Направете съдържанието лесно за споделяне в Google+ със съответните бутони за социално споделяне

Вероятно си мислите, че всеки би добавил бутони за социално споделяне към съдържанието си, но някои хора наистина се инатят. Не се инатете.

7. Попълнете подробно профила си в Google+ профил с релевантна, интригуваща информация

Информацията, която предоставяте в профила си, влияе върху начина, по който излизате в резултатите от търсенето в Google+ и също така има значение за това кого Google препоръчва на останалите да следват.

8. Направете добавянето ви в кръгове лесно за хората

Използвайте лесните за създаване значки на Google, за да си направите собствена и да я сложите на онлайн профилите си, за да могат другите лесно да ви добавят в кръговете си.

9. Направете публикациите си “Обществени” (Public)

Публикациите, споделени лично (Private), не предават същата тежест, какавато предава обществено споделеният пост. За целите на SEO, вероятно ще предпочетете публикациите ви да се разпространяват възможно най-далеч. Филип Стюър (Philipp Steuer) направи тази чудесна инфографика за Google+, опростявайки сложността на това кой вижда постовете ви:

googleplus post

Последно обновяване:

Тази публикация стана причина за малък спор. Matt Cutts от Google отговори в Hackr News -, за да уточни че +1 не се използват директно в алгоритъма на Google.

Просто се опитвам да намеря най-учтивия начин да развенчая идеята, че повече +1 в Google водят до по-високи класирания в Google. Нека започнем с корелация! = причинно-следствена връзка – http://xkcd.com/552/

Вероятно обаче ще бъде по-добре да препратя към този пост от 2011 г. (отново от SEOmoz / Moz), от преди две години, в който бе изказано подобно твърдение относно Facebook.

От този блог пост от преди две години:

“Едно от най-интересните открития от анализа на факторите за класиране за 2011 г. бе високата корелация между споделянията във Facebook и позиционирането при търсенето в Google US.”

Всичко това стигна кулминацията си на конференцията SMX Advanced search, където Ранд Фишкин представи своите твърдения. На конференцията аз учтиво развенчавах идеята, че Google използва споделянията във Facebook при позиционирането, което доведе до тази част в блог пост от 2011 г.:

“Ранд посочи, че Google има известен достъп до общия сбор от данни на Facebook и тест в малък мащаб, който да определи дали Google ще индексира съдържание, което е било споделяно единствено във Facebook. Към днешна дата, тази страница не е индексирана, въпреки че има доста споделяния (64 според OpenGraph). ”

Ако създадете завладяващо съдържание, хората ще поставят връзки към него, ще го харесват, ще го споделят във Facebook, ще го означават с +1 и т.н. Но това не означава, че Google използва тези сигнали в позиционирането.

Вместо да гоните +1 означавания на съдържанието си, времето ви ще бъде много по-добре оползотворено ако създавате страхотно съдържание.

И докато приемам на сериозно думите на Мат, че Google не използва суровия брой на +1, доказателствата водят до извода, че публикациите в Google+ наистина предават други ползи по отношение на SEO, които не могат да се открият в други социални платформи. Ако това не е така, надявам се Google да внесат яснота.

Марк Трафейджън (Mark Traphagen) го каза най-добре в този коментар

Не са самите +1 са тези, които водят до високи позиции на публикациите, а фактът, че повечето +1 на един сайт водят до споделен пост в Google+, което създава връзка към поста, която се следва. Това е мигновено органично изграждане на връзки.

Въпросът не е в това да излезете и да започнете да трупате +1. Въпросът е, а и доказателствата навеждат на тази мисъл, че печеленето на връзка в Google+ е като печеленето на всеки друг вид връзка от публикация, и тези връзки имат действителна стойност и реални ползи.

Още по темата : This Changes Everything: Social Signals, Your Website, and Google+

Google+ коментари

Коментари