Да убиеш колибри I част

Да убиеш колибри I част

Превод на How To Kill The Google Hummingbird Part 1 от Charles Heitz

В този текст ще обсъдим как трябва да промените съдържанието си, за да надхитрите, надживеете и спечелите битката с Goоgle и конкуренцията.

Качествено съдържание, дрън-дрън и тем подобни

Вероятно сте чували това хиляди пъти, но все още никой не ви е казал какво точно се има предвид под “качествено съдържание” или реално как да напишете такова. Затова нека без заобикалки да преминем към този въпрос.

Писането на качествено съдържание в Мрежата е по-лесно, отколкото си мислите. В днешния свят на търсачки и уеб сайтове, повечето автори на съдържание не влагат много мисъл в това какво послание предава написаното или създаваното от тях. Ето няколко неща, които да обмислите:

  • Какви въпроси задават моите клиенти?
  • Какви са проблемите, с които съм се сблъсквал в бизнеса си?
  • Каква информация все още не е налична за хората? ( без значение колко незначителна може да ви се струва темата )
  • Каква информация е на разположение, но не е обяснена така, че масовият човек да я разбере и тя да бъде достъпно поднесена?

Виждате, че досега инструкциите всъщност са въпроси, нали? Това е и един от главните ключове към победата на последния ъпдейт на Google – Колибри (Hummingbird).

Пишете своето съдържание така, че то да отговаря на въпроси, а не просто да представлява трибуна за това колко велики са продуктът или услугата, които предлагате и какви невероятни ползи носят. Този тип съдържание е подходящо за страницата ви, която е предназначена да продава, но го дръжте на разстояние от началната ви страница, блога или социалните канали на компанията си. Когато пишете, направете така, че съдържанието ви да бъде лесно за четене. Повечето изследвания показват, че съдържание със степен на сложност 7 до 9 не само се чете и разбира по-лесно, но и остава за по-дълго време в ума на хората. Можете да проверите съдържанието си с формулата на Флеш, описана тук.

Ето няколко бързи съвета за писане на успешно и стойностно съдържание:

  • Използвайте кратки, прости думи
  • Колкото по-кратки са изреченията ви, толкова по-добре
  • Не използвайте професионален жаргон
  • Лекичко го отнесете към читателя си (без да използвате груби техники за продажби)

Поддържайте съдържанието си в различни медийни формати

Едно от нещата, които съм забелязал през годините, е, че хората все още създават уеб сайтовете си и генерират съдържание, предимно свързано с текст. В днешно време потребителите търсят съдържание, богато на различни носители, т.e. медии (това е съдържание, което включва изображения, видео, графики и др.) С основание публикациите във Фейсбук, които съдържат снимки, имат по-голяма вероятност да бъдат харесани или споделени (това там си е безплатен инструмент за маркетинг). Имайте предвид, че сайтове като Pinterest, Instagram, YouTube и Tumblr са много успешни и се основават в голямата си част на този вид медии . Така че, ако съдържанието ви е представено чрез различни медии, то със сигурност ще има по-добър шанс за успех както сред посетителите, така и сред търсачките .

колибри

Пазете се от скрити полета

Както споменах в предишния текст в блога ми, последната промяна в алгоритъма на Google засегна мета ключовите думи, мета описанията, alt и title таговете на изображенията. Не се престаравайте обаче, просто се уверете, че нямате дублирано съдържание и че всичко съответства на съдържанието на страницата или публикацията в блога.

Знаете ли, че освен позволяващи на търсачките да разберат какви са изображенията на сайта ви, alt таговете са и компонентите, които показват на хората с нарушено зрение какво се съдържа на изображенията?

Може би се чудите дали има някакви препоръки за писане на мета тагове. Със сигурност има! Използвайте тези насоки, когато попълвате мета информацията за вашия сайт:

Заглавен таг (Title Tag) – бъдете описателни, използвайте основната си ключова дума (само една) и не превишавайте лимита от около 70 символа

Мета описание (Meta Description) – Започнете с въпрос, а после подканете към кликване за повече информация, използвайте същата основна ключова дума и не превишавайте дължината от 2 пълни изречения, около 200 символа.

Мета Ключови думи (Meta Keywords) – Използвайте комбинация от отделни думи и фрази, не повече от общо около 6-8 (напр. дигитален маркетинг, дигитален, маркетинг )

Alt таг на изображенията (Image Alt Tags) – много кратки, много описателни, при възможност ползвайте ключови думи.

H1 таг (H1 Tag) – Включете същата основна ключова дума и използвайте не повече от 8 думи (без ограничения за символите, само за броя на думите)

Използването на тези насоки ще помогне да създадете една много по-добра страница от гледна точка на съдържанието в нея. Така не само посетителите ви ще получат по-голяма стойност, но и търсачките ще заобичат това, което им предлагате. Във втората част на тази публикация ще научите как да представяте своя уеб сайт по безопасен начин, който ви гарантира сигурност по отношение на Колибри ъпдейта.

Следва “Да убиеш колибри – II част”

Google+ коментари

Коментари