Google + етикет

Google + етикет

 

Превод на втората част от  наръчника за Google + на Moz 

 

Етикет съвети и насоки

Липсата на опит не трябва да бъде недостатък или спирачка, когато изграждате кръговете си. Ако се държите възпитано и действате с класа, няма да имате проблем да печелите уважението на аудиторията си. Тези съвети ще ви помогнат да започнете.

1 icon_crownДобавяйте стойност

Създавайте хубави неща. Колкото и банално да е това, то е вярно. Давайки на хората нещо, за което наистина се вълнуват, както и причина да искат да ви последват е най- добрият начин да увеличавате общността си.

Google+ ви позволява да таргетирате тези, които ще виждат съдържанието ви, затова използвайте подобен инструмент в своя полза и се настройте творчески. Дали можете да създадете специален кръг само основните ви влиятелни хора и застъпници на бранда? И още как! Граници няма!

2 icon_bullseyeАнгажирайте

Ако публикувате качествено съдържание и давате причина и възможност на хората да се заговарят с вас, трябва и да бъдете там, за да поддържате диалога. Присъствайте, за да можете да се включите в адресирането на въпроси или пък за да добавите нещо към разговора.

Отговаряйте3 icon_response

Ако някой ваш последовател отдели време от деня си, за да зададе въпроси, да се обърне към вас за помощ или просто за да сподели нещо с бранда ви, най-простото и най-правилното нещо е да се ангажирате с действието му и да отговорите на него.

Никога не оставяйте хората да чакат. Единственото по-лошо нещо от това да ви няма в определен разговор е да бъдете там без да обръщате внимание на половината от него .

4 icon_heyЧестота и насрочване (график)

Както и при други платформи разпределянето на времето и улавянето на точния момент са много важни за постовете ви в Google+. Тук е малко по-лесно, заради вграденото филтриране, което кръговете позволяват. Но, както и при други мрежи, ще трябва да прецените и изберете оптималното време и честото на публикуване в Google+ страницата ви.

В момента няма начин за предварително планирани постове в Google+, освен чрез разширението на Chrome, наречен Do Share или чрез инструменти на трети страни като Sprout Social или Buffer.

Имайте предвид обаче, че не всички инструменти  на трети страни дават възможност за форматиране.

5 icon_spamНе спамете

Google+ не се различава с нищо по отношение на спама. Напротив, има уникални начини да притеснявате хората в Google+. Например, когато бяха представени “събитията” [англ. events], имаше вълни от недоволство и оплаквания от потребители, които са били обект на нежелани съобщения (спам) от тези, които са пробвали функцията.

Потребителите могат да споделят публикация директно с групи от хора, изпращайки им известия за съответния пост или дори мейл, за разлика от обикновеното появяване във фийда. Това е функционалност, много податлива на спам.

Общностите [англ.communities] също привличат безсрамни спамъри. Затова тези функционалности трябва да се използват много внимателно, за да избегнете досаждането и притесняването на аудиторията си. Както и при всички социални мрежи , Google+ със сигурност ще се адаптира с времето, за да предотврати някои от тези проблеми.

Докато това стане, избягвайте използването на тези техники в името на увеличаване на обхвата си. В противен случай рискувате да пожертвате авторитета си и уважението на вашата общност.

6 icon_nameНазовавайте

Ако искате да “извикате” (i.e. добавите) Google+ страница или потребител в публикацията си, можете директно да го направите със знака + пред името им, което директно ще ги уведоми, че ги споменавате. Това е подобно на символа @ в Twitter и помага за това да стане ясно към кого се обръщате. Когато публикувате статии от блогове, определено включвайте имената на авторите, за да се включат и те в коментарите.

Известия

Като мениджър на страница, ще видите пословичната камбанка на Google+ вдясно на екрана си. Това ще ви покаже всички споменавания на бранда ви в Google+, споделяния на постове, нови хора, които са ви добавили или покани към общности. За да следите кои от тях вече сте отметнали и проследили, можете да ги махате от списъка с известия с помощта на малкия х в горния десен край на всяко известие.

Препоръчани инструменти

8 Recommended Tools separator_tools

CircleCount: Ако сте любопитни как демографските статистики в Google+ се отнасят към вас и бранда ви, този сайт може да помогне. Като анализира милиони профили, инструментът вижда най-влиятелните хора и показва натрупаните постове както и бърз преглед как се справят те. Анализирали над 23 милиона профили, CircleCount работят за това да се превърнат в източник номер 1 за данни от Google+ .

Google+ Ripples: От гледна точка на маркетинга това е може би един от най-интересните инструменти, даден ни на разположение като част от Google+. Вълничките [англ. ripples] ви показват как  точно вашето съдържание се споделя по един много лесен за разбиране и използване начин. Ако искате да видите кои са влиятелните хора за вас и как те влияят на ефективността на усилията ви по създаване на съдържание, използването на този инструмент ще ви накара да се усмихнете широко.

Google’s Official Policy Guidelines

(Официални указанията на Google за поверителност)

Както при всяка социална платформа, трябва да сте запознати с намеренията на Google, които стоят зад платформата Google+,  включително и със собственото обяснение на компанията как се използва тази мрежа. Насоките по отношение на политиката от Google обръщат внимание на някои ограничения, както и съдържат функционалности на сайта, ресурси за бранда, от които може да получи помощ, както и информация около персонализираните URL адреси.

Simply Measured: Швейцарското ножче на инструменти за социални анализи, включително и за измерване на Google+ , заедно с повечето от другите големи играчи в социалните медии.

 

Google+ коментари

Коментари