Разпространяване и социални мрежи

Разпространяване и социални мрежи

На какво да наблегнем преди и след публикуването на съдържание разпространяване и социални мрежи (Част 4)

Най-важният етап от разпространяването на съдържание е този, в който още не искате от когото и да било каквото и да било. Това е времето, което прекарвате в насърчаване на качествени връзки така, че да създавате общност от хора, които в действителност искат да ви помогнат. Ако единственото време, което прекарвате за създаване на връзки, е това, в което се занимавате с разпространяване, правите нещата погрешно.

Няма пряк път към разпространяването на съдържание. Ако искате разпространяването да бъде успешно, трябва да работите за изграждането на общност. Единственият трик тук е да бъдете хора. Бъдете истински човек, който работи усилено и за когото останалите имат значение. После, всичко, което трябва да направите, е просто да запретнете ръкави (виждате, няма преки пътища), да работите добре и хората да искат да ви помогнат.

Точно затова, фактът, че сте сложили добро съдържание в блога си, не означава, че хората ще го прочетат. Дори и да сте създали силна и подкрепяща общност, трябва да направите нещо, за да бъдат чути думите ви. Разпространяването на съдържание не е лесно и когато не отделите необходимото време за него, няма да получите най-добрите резултати от положените от вас усилията.
Ако ще се заемате със създаването на ценно съдържание, подсигурете се с ефективно разпространяване. Ето няколко неща, на които да обърнете внимание:

Свържете се с хората, които сте споменали в съдържанието си

Очевидно има няколко начина да направите това (и ако сте взаимодействали преди публикацията, това би трябвало да се получи с лекота). Можете да се свържете с тези хора по имейл, чрез Twitter, Google+, Facebook, LinkedIn или други социални мрежи. Ако нямате никакви връзки с тях, направете малко проучване предварително. И след това, разбира се, им кажете, че публикацията им е била убедителна и че наистина е паснала много добре на собствения ви материал и затова сте я включили.

Ако те случайно сложат връзка към вашето съдържание или го споделят, благодарете им, за бога! Следете каналите си на разпространяване и статистиките си, като отделяте време, за да благодарите на хората (това се нарича изграждане на връзки и е добро за вас)

Свържете се с ключови уважавани хора

За по-лесно добре е да се свържете с ключови хора, които може и да не сте споменали в публикацията си, но които биха проявили интерес да споделят със своята (наистина огромна) аудитория, заради качеството, уместността и уникалната гледна точка.

Много голяма забележка: Самата аз предпочитам хората с влияние да споделят съдържанието ми, защото е добро, а не просто защото ме харесват или ми правят услуга. В резултат на това доста се замислям към кои влиятелни хора да се обърна, за да споделят нещата ми, тъй като не искам да злоупотребя с отношенията ни. Също така няма нужда да възлагате прекалено големи надежди. Право на тези хора е да ви откажат (както и трябва да направят ако съдържанието им не е подходящо за тяхната общност). Така че, преди да се свържете с някой влиятелен човек, бих ви посъветвала да подбирате добре кой ще бъде това, така, че съответният човек да е

1353354725_379f873fe138e8ed86df7a4df5190b83

по-склонен да се съгласи и да не се превива всеки път, когато получи съобщение в Туитър или молба за споделяне на имейла от вас.

Свържете се с общността си

Има хиляди начини да направите това, но един от тях е сериозно подценяван. Пригответе се за използването му. Става дума за телефона. Да, точно така, съществува това нещо, наречено телефон, което можете да използвате, за да говорите с хората. Сериозно. Особено, когато се опитвате да спечелите внимание и да изградите разпознаваемост и се свързвате с хора в рамките местната си общност или медии.
Обадете им се, кажете им какво планирате да правите. Ако се интересуват, можете да им пратите съдържанието по имейл или в социалните мрежи, така че евентуално да сложат връзка към вас или да го пратят на други, з

 

а които то би било полезно. Обзалагам се, че по този начин ще се откроите, да се надяваме, и ще направите добро впечатление и ще работите в посока на устойчиво и печелившо партньорство.

Използвайте социалните мрежи

Аз сърце Twitter :-)

Особено в SEO бранша, Twitter е най-бързият начин да разпространите информация за съдържанието си и да се надявате да получите retweet на него.
Нормално е да публикувате туитове за едно и също съдържание няколко пъти в рамките на деня, но се постарайте да използвате различни обръщения всеки път. Ако е подходящо, обърнете се и към хора, които са нови в Туитър. Уважавайте часовите пояси и ако мислите да използвате цялото “в случай, че сте пропуснали поста ми”, направете го само веднъж.

Помислете за различни и творчески подходи за известяване аудиторията си през деня. Уверете се, че имате поставен бутон за туит на видно и удобно за хората място в публикацията си. Можете дори да сложите връзка “Публикувай в Twitter” след всяка мисъл, която смятате, за подходяща. Това със сигурност ще се увеличи броят на споменавания на вашата статия.
При всеки един социален канал, особено при Туитър, когато го използвате за разпространяване на съдържание, винаги вземайте предвид целите си и не забравяйте това, което се опитвате да помогнете на аудиторията си да постигне.

Google+

Google+ не е нито Twitter, нито Facebook, нито LinkedIn. Като публикувате съдържание тук (същото важи за всеки социален канал), трябва да използвате малко по-различен подход. Подгответе уникален текст закачка, който е различен от тези, които вече сте използвали в други мрежи. Уверете се, че сте оптимизирали постовете си за максимална полза от гледна точка на SEO.

Когато слагам съдържание в G+, обикновено го представям с повече от един ред текст. Вие също можете да се опитате да подготвите няколко поста (вместо просто да споделите съдържанието). С други думи, изберете някой уместен пост или няколко такива, които допълват темата на съдържанието, към което се стремите да привлечете допълнително внимание. Представете ключовите изводи от материала си, заедно с връзки, точно както в мини блог пост. Ако правите това обаче, уверете се, че сте разделили текста на кратки параграфи и сте използвали форматиране, за да го направите лесен за четене.

1353354726_5b0444d0cea393caf9982afbbef07c9b

Можете да поставяте връзки към G+ директно от Туитър и да привличате аудитория оттам. Пробвайте различни начини за разпространяване на информацията за вашето съдържание в социалните мрежи и вижте кой от тях работи най-добре.

LinkedIn като добавка

Естествено, че искате да сте сигурни, че сте показали съдържанието си и в LinkedIn. Но направете нещо повече от това само да го публикувате като статус. Отбийте се в подходящите групи, от които сте част, и публикувайте съдържанието там.

И останалите също.

Има толкова много други социални канали, които можете да използвате за разпространяване. Вие знаете кои от тях ще се представят най-добре за наличното съдържание. Уверете се, че всички са в списъка ви.

Планирайте имейл-маркетинг

Маркетингът чрез имейл е друг мощен инструмент за разпространяване на съдържание. И ако вече сте предприели някакви предварителни дейности, значи разполагате с подходящ списък от хора, които искат да бъдат във вашата таргет аудитория.

Забележка: Показвайте само една част от съдържанието, което предлагате. Точно така, само една. Ако имате и друго добро съдържание, което хората биха могли да искат да прочетат (или към което искате да насочите вниманието им), можете да го включите в специална колонка в имейла (точно както на блога си). Ще видите, че ще получите някои допълнителни кликове на останалото ценно съдържание на сайта си.

1353354727_4b6683bcd457f722474579ac22bd5577

Призив към действие от други места в сайта ви

Проверете още веднъж, че можете да привличате посетители от съответстващи места на сайта си. Очевидно е, че началната страница е най-доброто такова място. Ако в началото на страницата си имате сменящи се изображения, създайте слайд, който се отнася точно за съдържание ви и вмъкнете
някакво послание за точното действие, което искате читателят да извърши (всичко това в полза на реализациите).

Ако правите платена реклама, уверете се, че както тя, така и всичко свързано с нея, също отразяват целта на вашето съдържание.

Източник: SEOmoz | Превод: SEOM

Google+ коментари

Коментари