Вътрешна оптимизация (On-page SEO)

Естествено е винаги да искате да сте сигурни, че сте се съобразили с основните неща, свързани със SEO:

Ключови думи в заглавието на страницата

Заглавието на страницата ви може би един от най-важните фактори за вътрешната й оптимизация (on-page SEO). Преди по отношение на този елемент трябваше да се опитвате да спазвате дължина до 70 символа. Сега обаче Google може да си позволи да ревизира това така, че да съответства повече на заявката за търсене и би могъл да използва URL адреса като заглавие, вместо същинското заглавие на страницата, заложено в кода.

Извод: Уверете се, че заглавието съответства на съдържанието ви и е богато на ключови думи. Аз предпочитам да включвам лично усещане в заглавията си, но това понякога означава значително по-дълги заглавия.

Както и с всичко друго в SEO, вероятно ще трябва да проверите казаното и сами да видите кое намирате за най-ефективно.

Ключови думи в заглавията

Не се насилвайте, но ако можете да вмъкнете естествено ключови думи в заглавията си, направете го. Аз харесвам практическите съвети на Eй Джей Кон за заглавията и за това как те трябва безпроблемно да водят читателя през съдържанието. Така че, когато сте готови с публикацията, върнете се и просто изчетете всички заглавия. Ако има начин да смекчите преходите, направете услуга на читателя и нанесете някои поправки. Когато обръщате внимание на неща като тези, читателите ви ще бъдат по-дълго ангажирани, а това ще увеличи времето, прекарано на сайта, и вероятността за реализация (или споделяне).


Ключови думи в основното съдържание

Уверете се, че ключовите думи са включени в основната част на текста ви. Също така проверете за естествени словоформи на ключовите думи, които са тясно свързани с темата. Целта ви е да се стремите към релевантност така, че страницата да съвпадне с подходящата заявка за търсене. Наистина е важно да направите интеграцията с основните SEO фактори. Също толкова важно е и да предоставите съдържание, което е лесно за четене. В края на краищата, това, което искате, е вашите читатели да споделят прочетеното, затова направете така, че то да е пълно със стойност, а не просто препълнено с ключови думи и техни словоформи.

Описателен alt текст и снимки

Снимките могат да изградят или да разрушат съдържанието ви, затова подгответе ги подобаващо. Бъдете внимателни относно това как обогатявате посланието (или пък отвличате вниманието от него). Що се отнася до SEO, уверете се, че сте покрили основните изисквания с изображенията. Не забравяйте, че имената на файловете с изображения имат за цел да осигурят на търсещите машини начин, по който да определят за какво се отнася изображението. Затова недейте просто да натъпквате съответните места с ключови думи, ако те не описват в действителност изображението. Това няма да ви е от полза. Имате нужда от релевантен трафик и удовлетворяващо преживяване за потребителя.

Четивност

Има редица важни неща, които трябва да бъдат отметнати, по отношение на четивността (както и по отношение на SEO). Не само за да бъде публикацията ви прочетена, но и за да не пречи на читателите да направят това, което искате от тях да направят.Заглавия и подзаглавия
Трябва да имате такива. Направете така, че те да бъдат описателни и да се разпростират от началото на текста до края му.

Шрифт и височина на редовете

За съжаление, няма точно решение за това как да направите съдържанието си 100% четивно . Затова ще ви се наложи да направите няколко теста преди да разберете със сигурност кои са оптималните размер на шрифта и височина на редовете, с които съдържанието да е форматирано. Просто не забравяйте да вземете тези неща предвид, когато правите финална проверка на четивността. Това наистина е много важно.
 


Кратки параграфи и изображения

Читателите най-вероятно ще се обезсърчат от твърде много думи на страницата (знам, наясно съм, имам проблем). Това, което искате, е съдържание ви да бъде приканващо, дори и в него да има много информация за споделяне. Затова проверете дали сте разделили текста на по-къси параграфи, които са по-лесни за възприемане, и използвате смислени изображения, които да допълват посланието ви.

Достъп и споделяне

Това вероятно е по-скоро контролен списък за цялостна интеграция в блог, но все пак, гледайте публикацията ви в действителност да бъде обходена (след като бъде публикувана). Имали сме толкова много клиенти, с чиито файлове robot.txt са се случвали странни неща и съдържанието им е било блокирано. Уверете се и че има бутони за социалните мрежи, както и бутони за следване, за да няма пречки пред читателите ви, които действително искат да споделят това, което четат (а може би и да изберат да се присъединят към вашата общност).

Източник: SEOmoz | Превод: SEOM

Google+ коментари

Коментари