Огнян Попов

Огнян Попов

Огнян Попов е собственик в българската компания Commission Share. Специализира в онлайн маркетинг консултиране, създаване на дигитални стратегии, афилейт маркетинг, CPM и CPC реклама.

Професионалният път на Огнян минава през TradeDoubler, Blue Mango Interactive и няколко популярни бранда в Холандия.

За какво ще говориш на SEO конференция 2014?

Ще представя практически съвети за по-добро монетизиране на уебсайтове и апликации чрез платформата на Google AdSense.

Какво може един SEO, което другите не могат?

Може би трябва да говорим за това какво може един наистина добър SEO специалист. За мен най-важно е той да може да се въплъти в кожата на клиента, да разбере пазара, в който той иска да успее и да мисли още от самото начало за това кое е най-добро за него.

Често пъти се работи на парче, а би било добре планирането и изпълнението на SEO услуги да са част от по-мащабна стратегия за всеки клиент. От друга страна е важно и клиентите да разберат колко недопустимо е да не се допитват до SEO специалисти още в зародиша на техните проекти.

Как се печели от Adsense и/или афилиейт маркетинг в България?

От AdSense се печели по два начина: по нормалния и по другия.

По нормалния печелят издателите с много трафик и не-агресивни практики за позициониране на рекламите. По другия начин се печели с агресивно позициониране и риск от нежелани кликове от страна на потребителя. Важно е за всеки издател да знае правилата и да се опази от наказания, защото Гугъл няма да ти даде втори шанс.

Относно афилиейт: печели се според мен в момента най-много чрез досадни поп-ъндър реклами, агресивни големи формати, wallpapers, sticky-формати и други грозотии.

В началото сме на развитието на този монетизационен модел в България, предстои да се развие и за това ще е важна ролята на големите издатели. Те имат трафика и възможностите да печелят повече от няколко стотин лева на месец, както е с повечето афилиейт играчи. Започнат ли и те да гледат в тази посока, пазара ще се размърда.

Много хора не искат да използват Adsense, защото често пъти съдържанието, излъчвано в предоставените рекламни площи не съответства на сайтовете им и дори понякога отблъсква посетителите. Има ли начин да се влияе  върху това показване?

Има начин да се контролира какво се показва и какво не. Но нека не забравяме, че всеки човек вижда различни реклами, спрямо неговото онлайн поведение, профил и куп други фактори.

Така, че по-скоро бих оставил Google AdSense да преценява какво да показва, за максимум резултат. А ако наистина не ти харесва някоя реклама, да, има как да се блокира тя и подобни на нея.

Вярваш ли в семантичното търсене? Смяташ ли, че то би могло да подобри ефективността на Adsense мрежата?

Самите сайтове трябва да направят своето съдържание възможно най-достъпно, за да може то да бъде асоциирано с правилните реклами. Така, че да, то би могло да подобри резултатите от AdSense. Но искам да добавя, че има доста условности :-)

Сподели някое професионално изкривяване

Професионалното ми изкривяване е, че започнах във всеки един бизнес да виждам потенциал за неговото онлайн развитие и ми се наложи да се науча, че не мога да приложа всяка идея, която ми хрумва, а ще трябва да се фокусирам над по-правилните и реалистични такива :-)

Огнян Попов в LinkedIn

Ако искате да чуете Огнян Попов от Commission Share  на живо, можете да го направите на SEO Конференция 2014, която тази година ще се проведе на 4 април в Интер Експо Център.

Google+ коментари

Коментари