Късчета мъдрост: бъдещето на търсенето

Късчета мъдрост: бъдещето на търсенето

Уил Кричлоу от Distilled отговаря на важните въпроси за бъдещите тенденции в търсенето

Преди няколко седмици проведохме първия по рода си чат (Search Chat on Twitter) Уил Кричлоу (Will Critchlow) отговаряше на въпроси относно бъдещето на търсенето. Ето някои от най-добрите и най-полезните частици от този разговор. Някои от отговорите представляват различни туитове, съединени в едно.

AskDistilled Chat

Хештагът на чата на Distilled e #askdistilled

Каква роля ще играе проверката на SERP, при положение, че търсенията са толкова персонализирани и свързани с намерението зад тях?

Вярвам, че проверка на класирането е важна да диагностицирането на редица неща. Предстои то да остане верен фактор дори и в ерата на персонализацията. И все пак очевидно нещата стават все по-трудни. Бих искал да видя по-добри инструменти от Google, по-конкретно – по-добри данни в WMC и др.  Чудя се дали ще стигнем до етапа, когато ще можем да проследяваме намерение – т.е. проследяването да премине отвъд ключовите думи към други атрибути. Послепис: Обожавам проектите, които  д-р Пийт Майърс (Pete Meyers) води за проследяване на различните UI, видими в SERP.”

Някои настояват, че ни е нужна многословна  начална страница. Подходът на Moz е различен и сайтовете с изображения процъфтяват. Какво казват данните?

Бъдещето в краткосрочен и средносрочен план: действителният размер на текста има все по-малко значение, релевантността и удовлетвореността на потребителя ще означават все повече. Все още не очаквам OCR или други технологии  да ви попречат да сложите важната информация в HTML.

Д-р Пийт Майърс говори за липсата на разнообразие на домейните в резултатите от задълбочените статии (in-depth articles). Възможно ли е това да има по-разпространен ефект?

Изглежда, че  многообразието на домейните намалява навсякъде. Вижте тази статия в  Moz (линк към статията), например. Amazon и Facebook изглеждат все повече като естествени монополи, така че силата на големите сайтове се увеличава. Но в крайна сметка всичко зависи от това, което потребителите искат. Малките компании трябва да изнамират празните пространства.

Търсачките срещу социалните платформи: Какъв е най-големият извод от промяната на алгоритъма на Facebook?

Не забравяйте, че за да постигне това, което иска (реклама $), Facebook се нуждае от истинска ангажираност от страна на потребителите. Натам бих се насочил, независимо от алгоритмите.

След напускането на Вик Гундотра ще видим ли промяна в начина, по който Google+ се изправя пред конкурентите си?

Тази статия на Marketing Land  съдържа някои от най-добрите идеи, които съм виждал относно последствията.

Тъй като YouTube продължава  да расте, мислите ли, че ще започнем да виждаме тракери за класиране в YouTube? Дали те вече не съществуват?

Позиционирането в YouTube е изключително персонализирано, което прави трудно проследяването и ограничава стойността му. Няма добри инструменти. Мога да си представя един инструмент, който проследява по-добре цялостната видимост, но преди това самите Анализи в YouTube  трябва да станат по-добри.”

Ще видим ли по-добра интеграция, която ни позволява да се движим из всички устройства и да преглеждаме вече изминали действия?

Видеото е следващото голямо нещо за мен – очаквам YouTube да стигне там съвсем скоро.

Distilled продължават да провеждат чат сесии в Тиутър. Втората е с главния консултант в компанията Ben Estes, който отговаря на въпроси, свързани с измерванията на търсенето.

Текстът е публикуван на английски език от Harriet Cummings на сайта на Distilled (линк към публикацията)

Снимка: © Google / Connie Zhou (източник)

 

Google+ коментари

Коментари