На какво да наблегнем преди и след публикуването на съдържание (Част 1)
За автора: Макензи Фогълсън (Mackenzie Fogelson) е собственик на Mack Web Solutions и се занимава с уеб дизайн и SEO от 10 години. В течение на развитието си като специалист, Макензи Фогълсън е култивирала траен интерес към понятия като цялостен подход, ползваемост и създаване на общности. Сред любимите й теми са вътрешната оптимизация (On-Page), управлението на онлайн репутация, маркетинг чрез email, SEO събитията, интервютата.
И така, готови сте да пуснете някакво съдържание.
Спрете. Точно. Там.
В случай, че не сте забелязали, нашата индустрия се разрасна. Както оптимизатори, от нас се очаква да бъдем една амалгама от техници, анализатори, творци и търговци.
Умелите действия са от ключово значение и ако искате да създадете и поддържате връзки с добри клиенти, трябва да докажете, че си заслужавате по отношение на всяко усилие, което полагате, или в противен случай няма да продължите да печелите бюджети си.
Вероятно вече редовно създавате и пускате значителен обем от съдържание за своите клиенти. Като се вземат предвид факторите SEO, социални мрежи, реализации, измервания и анализи, нещата, които водят до успех, наистина са много.
И така, какво ще кажете за малко списъци?
Списъците тук са предназначени да служат като обикновени напомняния преди публикуване на съдържание, но също така имат и за цел да ви подтикнат да мислите отвъд елементите на вътрешната оптимизация (On-page SEO). Разчитайте на тези списъци, за да се уверите, че сте погледнали от всеки възможен ъгъл, така че вашето съдържание не просто да запълва място, а да работи в полза на изграждането на общност, стойност и разпознаваемост на бранда, както и да привлича качествен трафик и реализации.
Уговорка: Както при повечето мои постове, тук ще ви се наложи да се наместите удобно и търпеливо да започнете да четете. Ще забележите, че форматирането не е като на традиционен списък. Ще ви преведе през всяка точка (това е частта с ръководството) и след това ще ви предоставя истински формат на списък в Trello (ако стигнете чак до там).
Предварително планиране и разпространение
Въпреки че предоставените списъци са предназначени за това да проверите дали всичко си е на мястото, след като съдържанието вече е било генерирано, има няколко неща, които си струва да бъдат проверени преди дори да започнете да разработвате съдържанието си.
Идеи и ключови думи от автоматичното довършване на Google
Дори и да имате изключително добра стратегия, се нуждаете и от еднократни идеи за съдържание, за да можете да създавате съдържание, което хората искат, и в същото време да го оптимизирате така, че хората да могат да го намират. Преди още да се захванете със съдържанието си, потърсете в Google и вижте дали автоматичното довършване може да ви отведе в някаква посока.
Може би това, което имате предвид, вече е било направено (но може би не толкова добре) и затова ще ви се наложи да измислите как да си осигурите надмощие с уникална гледна точка. Автоматичното довършване на Google е чудесен начин да направите това.
Предварително разпространение с цел предварително заемане на позиция
Искате ли да получите най-доброто от усилия, които полагате за популяризиране и разпространение? Свържете се с вашата общност и целевата си аудитория, преди още да сте разработили съдържанието си. Това ще направи изграждането на връзки по-лесно и ще осигури разработване на съдържание, каквото вашата аудитория търси. Според големината на съдържанието ви най-вероятно има два начина да започнете да достигате до аудиторията си:
[1] Неща със солидно съдържание
Ако съставяте солиден обем от съдържание, подобно на SEO ръководство за начинаещи на SEOmoz, тогава сигурно ще искате да инвестирате в някакъв вид предварително разпространение и допитване, което да включва нещо като кампанията Launchrock.
Това ще ви помогне да установите, че има интерес от това съдържание, преди всъщност да сте го създали. Ще съберете и списък с последователи (имейл адреси), към които ще можете да се обърнете след като съдържанието е готово за пускане.
Distilled направиха това с DistilledU и в рамките на 24 часа вече бяха събрали над 1 000 имейл адреси. Това е брилянтен начин да се уверите, че съдържанието ви ще бъде добре прието и че усилията ви да създавате неща със солидно съдържание, наистина си заслужават.
[2] Обикновени неща
Ако съставяте съдържание от един основен блог пост, инфографика, неформално видео и т.н. , отново бихте направили предварително разпространение, но тогава това ще изисква по-малко усилия (няма да ви трябва Launchrock кампания около него). След като сте измислили гледната точка, от която ще подходите към нещата и аудиторията, която ще таргетирате (най-вече влиятелните хора (influencers)), опитайте да установите контакт и да попитате дали съдържанието, което сте на път да създадете, би било полезно. Опитайте се да предоставите основна схема и вижте какъв вид обратна връзка получавате. Включването на влиятелни хора и таргетирането на членове от аудиторията ще ви помогне предварително да заемете позиции, преди още да сте започнали да създавате съдържанието, увеличавайки шансовете си за успех.
Как да изградите дълготрайна връзка. 1. Изрежете пунктирната линия (ME= Аз) 2. Завъртете на 180 градуса (WE = Ние)
Източник: SEOmoz | Превод: SEOM
One thought on “На какво да наблегнем преди и след публикуването на съдържание (Част 1)”