Да списваш или да не списваш блог?

Да списваш или да не списваш блог?

Ранди Миланович за предимствата и недостатъците на това да закриете блога си

 

Готови ли са социалните инструменти да заменят блоговете?

Ще последват ли скоро блоговете съдбата на вълнестите мамути и дънките чарлстон? Някои лидери в областта на онлайн маркетинга със сигурност си мислят така. В действителност, много от тях се отказват от своите блогове вече, насочвайки съдържанието, феновете и вдъхновението си към Google+ и други социални средища.

Трябва ли и вие да направите същото?

Преди да отговоря на този въпрос, нека хвърлим един бърз поглед на случаите за и против изоставянето на вашия блог.

Защо бихте казали сбогом на блога в сайта си?

Ако сте чели много от моите постове ( или от моите книги), тогава вече знаете, че мисля, че смисълът на поддържането на блог не са само в разпространението на съдържание или дори в усилване на позициите ви при търсене в Google. Смисълът е реално да се ангажирате с читатели и последователи в разговор по интересни или важни аспекти на онлайн маркетинга.

Целта ви е читателите не просто да погълнат дадена идея, но и да си изградят представа за вас, за вашата фирма и за вашия опит.

В наши дни всъщност това е много по-лесно да се случи в една социална мрежа (и особено в Google+), отколкото в собствения ви блог. Това е така, защото видът социалната мрежа на Google ви позволява да споделяте съдържание бързо и удобно с различни кръгове, да откривате друго добро съдържание и по-специално да общувате с други потребители, без да се налага да чакате коментарите да бъдат одобрени.
Даването и получаването в случая стават по-бързо и са по “истински” при този сценарий, което прави общуването по-интерактивно от това в типичните за блога коментари.

Плюс това, е много по-лесно и по-бързо за останалите да споделят вашето съдържание от социална мрежа, отколкото е изпращането на връзка към блога ви. Един плюс, едно харесване или едно отбелязване с “любимо”, когато сте логнати, е само на един клик разстояние.

Google и другите сайтове за социални мрежи са направили по-лесно публикуването на по-дълги или продължаващи статии, така че какво можете да загубите? Ако смисълът е в това да ангажирате читателите и да изградите маса от последователи и двете неща са по-лесни за изпълнение в една социална мрежа, отколкото в блог. Защо да се занимавате с поддържането на собствен блог в крайна сметка?

Не закривайте блога си, не още

Описаното току-що относно “списването на блог” чрез социалните мрежи има смисъл, но не казва последната дума по темата. Както се оказва, все още има някои предимства в това да разполагаш със собствен блог  (и някои начини да се реализират същите ползи, които бихте получили от публикуване директно в Google+).

Първата и най-важна причина да запазите блога си се свежда до това, че публикуването там ви дава контрол върху съдържанието ви. Можете да избирате точно кога и как да показвате публикацията си, какви изображения да добавите към нея, как блогът ви да изглежда като цяло, дали да показвате придружаващи маркетингови предложения, и така нататък.

Макар това да важи (повече или по-малко) и в Google+, няма гаранция, че то винаги ще остане валидно.

С други думи, винаги ще бъдете в състояние да решавате какво отива в блога ви, но не можете да знаете или да контролирате това, което Google ще направи със социалната си  платформа в бъдеще. Само помислете за неотдавнашната отмяна на реалните имена от страна на Google, например.

Друго важно предимство на списването на блог е, че то дава повече сила и стойност на съществуващото ви съдържание.

Колкото повече релевантна информация добавяте към сайта си, толкова повече такава ще бъде индексирана и откривана. За потребителите е по-лесно да запазят като отметка и да открият стари постове отново по-късно на сайта ви, отколкото да направят това в социалните мрежи.

И накрая, използвайки лесно достъпни плъгини (като Disqus или LiveFyre), можете да разработите система за коментиране, която заобикаля традиционните бариери и отваря двупосочен прозорец за диалог. Или още по-добре, можете да публикувате вашия материал в блога си, да го споделите в социалните мрежи, които препращат към поста ви от социалните ви профили и след това да подканите към присъединяване към дискусията в  Google+, ако искате да получите най-доброто от двата свята.

Блоговете могат да имат огромна стойност

Вероятно бихте могли да последвате примера на блогъри като Mike Elgan и да хвърлите съдържанието си в социалните мрежи – Майк Елган е изключително успешен в това отношение – но дали това е  правилният ход за вас?

Бележка в полето: Майк списва и гост публикации за други сайтове.

Ако целта ви е да следвате тенденцията, начело на която стоят някои от най-утвърдените блогъри, захвърлянето на блога ви вероятно е правилният път.

Но ако искате да получите най-голяма полза от съдържанието, което създавате, разполагането със собствено уеб присъствие и редовното публикуване вероятно са все още най-добрият път. (Поне докато стигнете до масата от последователите, които те имат.)

Статията е превод на публикацията To Blog or Not To Blog – Are Social Tools Ready Replace Them? с автор Randy Milanovic, публикувана за първи път на страницата на KAYAK Online Marketing.

Google+ коментари

Коментари