Link Building след Google Panda и Penguin Update
Link building след панди и пингвини … или новите правила в зоопарка
Link Building след Google Panda и Penguin Update – презентация на Огнян Младенов на Zero Marketing
Link Building
Quantity – Количество
Quality – Качество
Relevance – Уместност
Trust – Доверие
Diversity – Разнообразие
Anchor Text
Link Building – какво е това ? (общ авторитет, позициониране)
Преди да започнем да трупаме връзки (domain, ontext, onpage, onsite)
Цели на линк билдинга
Оптимизиране по конкретна дума/фраза
Повишаване на авторитета и доверието в сайта (Trust).
Авторитет и доверие (Trust) на домейна
Входящи връзки (PR на началната)
Възраст
Тематика на страницата
Тематичните връзки са най-силни
Какво да правим ако страницата не е тематична – опитваме се да вкараме линка в тематично изречение (абзац)
Връзката да е заобиколена от текст
Повече текст е по-добре (използване на KW в текста / синоними)
Големи групи от връзки без текст около тях footer/sidebar – не
SPAM с anchor text – Източник http://goo.gl/2sGvi
Отсъствие на естествени връзки – Източник http://goo.gl/2sGvi
Липса на връзки от релевантни сайтове – Източник http://goo.gl/2sGvi
Какво да НЕ правим ?
Не премахвайте веднага всички връзки
Не ДЕ-оптимизирайте съдържанието
Не подавайте веднага молба за преразглеждане на сайта
http://goo.gl/gEJBz (WPMU)
Какво да правим ?
Тематични микросайтове с качествено съдържание. Връзки към основния сайт като най-авторитетен източник
Мрежа от тематични блогове / guest blogging в релевантни блогове.
Разнообразни връзки и anchor text. (60%, click here, URL)
Експертни мнения в авторитетни / релевантни сайтове (форуми, блогове)
Инвестиции в качествено и релевантно съдържание
(текст, изображения, видео, аудио)
Сайтове явно указващи принадлежност към реален бизнес/личност (rel=author)
Препоръки на Marc Ensign към собствениците на сайтове пострадали от Пингвин ъпдейта. Препоръките са одобрени от Matt Cutts
(Google Web Spam Team)
1. Създайте блог и регулярно добавяйте ценно съдържание
2. Посещавайте блогове по вашата тема и оставяйте полезни коментари
3. Публикувайте на сайта си връзки към важни източници на информация по темата, които са полезни за потребителите
4. Споделяйте създаденото съдържание в социалните мрежи
5. Позиционирайте се като експерт
Неодобрен съвет
Намерете добра PR агенция или прочетете книги и започнете да пишете логични пресрелийзи. Не забравяйте да публикувате пресрелийзите и на собствения си сайт
Лечение при ухапване от пингвин
(експерименти)
Увеличаване количеството естествени връзки тип URL с поясняващи текстове съдържащи kw/f (форуми, блогове) >20-30%
пример [още за SEO можете да прочетете в http://searchengines.bg]
Връзки от тематични сайтове (DMOZ)
Не се лекува с :
Премахване на дублираното съдържание
Намаляване на плътността на ключовите думи (не работи)
Отстраняване на тагове , ,