Публикуването в LinkedIn

Публикуването в LinkedIn

Бонус съдържание: Христо Стоянов от Lifehack.bg с неговия опит в публикуването в платформата

Създаването на съдържание в LinkedIn става все по-популярна тактика за привличане на аудитория и последователи. Социалната мрежа от професионалисти вече дава възможност хората с по-голям брой последователи да водят своя рубрика на профилите си. Мнозина се отнасят към тази възможност доста сериозно и съдържанието, което може да се види в Linkedin става все по-добро.

Като всяка друга платформа и LinkedIn има своите специфики, с които е добре да се запознаете преди да навлезете в потока на използването й.

Майк Алтън (Mike Alton) e редактор на сайта The Social Media Hat, където публикува статии за социалните мрежи, за блоговете, за писането, за бизнеса и интернет технологиите. Представяме ви съветите му за водене на блог в професионалната мрежа Linkedin.

Към превода на статията на Алтън добавяме и мнението на Христо Стоянов от Lifehack.bg, с когото се свързахме, за да ни сподели опита и наблюденията си върху създаването на съдържание, конкретно фокусирано върху аудиторията ви в LinkedIn. Съветите на Христо за LinkedIn постовете в България допълват тези на Майк Алтън като ги съобразяват със състоянието на българската аудитория в професионалната платформа.

Писането в LinkedIn е гориво за бизнеса ви

Оригинална статия: LinkedIn Publishing is Jet Fuel for Your Business Автор: Mike Alton

През годините, когато клиентите и читателите ми ме питаха къде да публикуват съдържанието си, отговорът ми винаги беше: на собствения ви сайт. Задължително e,  настоявах аз, да сте собственици на собственото си съдържание. В случай, че това съдържание се публикува на други места, не бихте го притежавали и не бихте били в състояние да контролирате преживяването на читателя, нито да използвате ресурса си, както бихте правили това на собствения си сайт.

И така, неубедителен ли съм, когато ви съветвам да публикувате в LinkedIn?

Четете нататък и след това ще оставя на вас да прецените.

Ще говоря за това какво представлява платформата за публикуване на LinkedIn, какво може тя да направи за вас и какво трябва да публикувате на нея.

Как да публикувате в LinkedIn?

LinkedIn първоначално откри платформата си за публикуване, за да избере влиятелни хора (т.нар. инфлуенсъри). Това бяха ключови лица, които са добре познати и имат множество последователи. Те основно бяха поканени да списват блог директно в LinkedIn. Останалите членове на LinkedIn можеха да “следват” тези идейни лидери и да видят най-новите им постове, както и да ги видят предложени от Pulse в потока на LinkedIn.

След първоначален пробен период, LinkedIn започнаха да канят и други членове да публикуват в ограничен Beta вариант. Сега почти всички 300 милиона членове имат възможността да публикуват пост в LinkedIn.

Публикуването в LinkedIn е различно от актуализацията на статуса ви, въпреки че и до двете се стига по еднакъв начин. Отворете LinkedIn акаунта си и се логнете, ако вече не сте го направили. Кликнете върху Status Update и отдясно ще видите иконка на молив, на която можете да кликнете, за да създадете пост (Create A Post)

След като вече сте там, ще видите позната страница за съставяне на съдържание, която има поле за заглавие, за основен текст, както и лента с инструменти на основни опции за форматиране.

Когато публикувате в LinkedIn, възползвайте се от функциите за форматиране и използвайте същите стандарти, които бихте използвали за вашите собствени публикации в блога ви. Вмъквайте големи изображения, използвайте заглавия, за да отграничите разделите и основните идеи, използвайте и допълнително форматиране като удебеляване и курсив, за да подчертаете нещата, които смятате за важни. Не забравяйте и да споменавате и поставяте връзки към други статии, които сте писали на сайта си, там, където това е уместно.

Можете да записвате постовете си като чернови или да ги преглеждате преди публикуване. След като веднъж сте публикували пост, можете да се върнете и да го редактирате по всяко време.

Определено съветвам да включите поне една голяма графика в горната част на публикацията си. Аз лично създавам специални графични изображения, които са с размер 700×350 за моите нормални публикации в блога. Когато опитах това съотношение в LinkedIn, то пасна перфектно. Всеки път, когато се споделя даден пост, графиката, създадена от мен, се споделя заедно с него, точно като споделяне в социалните мрежи от собствения ви блог.

Защо да публикувате в LinkedIn

Както споменах и преди, публикуването в LinkedIn не е същото като ъпдейтването на статуса ви. Когато споделяте актуализация на статус, тя ще се показва във фийда на хората, които ви следват, заедно с другите актуализации на статуси, които същите хора получават от останалите, които следват. В същия този фийд, обаче, има и активности от хората, с които сте свързани. Направих нова връзка. Добавих нова работа. Харесах нечий ъпдейт. Всичко това води до един наистина натоварен поток от ъпдейти, което прави статусите ви трудни за забелязване.

Нещата с  Published Posts не стоят така. Когато публикувате мнение, всеки, който ви следи, получава известие, че сте публикували. Това прави поста ви много по-лесен за забелязване от страна на последователите ви.

Можете и би трябвало да споделяте поста и като ъпдейт на статуса си. Трябва и да го туитвате, да го споделяте във Facebook, както и да го публикувате в Google+. Когато публикувам в LinkedIn, следвам същия списък за промотиране на постове (blog post promotion checklist), който следвам и за всяка от блог публикациите си.

По-важното обаче е, че LinkedIn иска членовете на платформата да виждат доброто ви съдържание и затова прави  стъпка напред. Pulse, приложението за новини, което LinkedIn купи и интегрира преди известно време, преглежда всеки публикуван пост и му дава допълнителна видимост. Ако сега отворите LinkedIn, в горната част на потока си ще видите “Pulse препоръчва” и известен брой истории и връзки, които да прочетете, много от които са просто публикувани постове от членове на LinkedIn.

По този начин добрите постове получават много повече достъпност от страна на потребителите, отколкото иначе биха получили. Всъщност, един добър пост в LinkedIn има успеваемост, далеч над средната в сравнение с постове на блога ми.

Първият ми пост в LinkedIn получи хиляди преглеждания в рамките на първите няколко дни и стигна до 5000 преглеждания през първия месец. Това означава класиране, много по-добро от всеки друг блог пост, който съм писал или публикувал на собствения си блог, през същия този месец. В действителност, не съм имал по-популярна публикация от тази, откакто писах за промените в профила в  Twitter през април . Този пост достигна 7,500+ преглеждания през месец април.

Така че, публикуването в LinkedIn потенциално може да ви донесе много по-голям обхват, отколкото дори ​​собствените ви блог постове, което води до нови последователи, връзки и възможности.

Какво трябва да публикувате в LinkedIn?

Публикувах първия си пост на 10 юни (също споделих и публикация на 27 юни, но това по-скоро беше прославящ ъпдейт на статус и служеше за друга цел).

Всеки месец ще споделям нов, уникален пост, който съм написал специално за LinkedIn. Отнасям се към платформата като към място, на което публикувам блог постове и отделям изключително голямо внимание на всеки пост – повече, отколкото за нормалните ми блог публикации. Искам постовете да бъдат съвършени и да имат висока стойност.

Можете ли да препубликувате блог постове, които вече сте публикували другаде? Разбира се, че можете.

А и ако сте нетърпеливи да пробвате първия си пост и самата платформа, не мисля, че има нещо неправилно в това (и аз самият тествах по този начин).

В дългосрочен план, обаче, моят съвет е да създавате нови материали за LinkedIn.

Определено можете да допълвате и използвате стари, вече публикувани материали, или неща, казвани някъде другаде, но направете LinkedIn поста си отличен и специален. Много от последователите ви в LinkedIn вероятно са чели доста от старите ви публикации в блога, така че, не ги отегчавайте, като говорите за едни и същи неща. Кажете нещо ново.

Вместо това, моята препоръка и нещото, с което имам успех, е да се направи онова, което Neal Schaffer препоръчва. Отнасям се към даден пост за  LinkedIn, като че съм бил поканен да участвам с публикация на страниците на Forbes.

Това е важно. Публиката е в очакване и е взискателна, моят пост трябва да предостави необходимото.

Затова и настоящият ми ангажимент е да споделям по един нов пост в LinkedIn всеки месец. Ще правя това във вторниците или четвъртъците, така че това да не замени обичайните ми публикации. Ще споделям публикациите като всички други, включително, поставяйки ги в SocialOomph, за продължаване на ефирното им време в  Twitter.

Също планирам и да пренасочвам към собствени публикации на блога ми от тези постове, точно, както направих тук, с този пост.

Една от причините, поради които искам да направя това, е, че съм прекарал доста време в усъвършенстване на моя LinkedIn профил. Цялата ми информация е актуална и профилът ми е оптимизиран. Продължавам и да работя по създаването на нови връзки всекидневно.

Това означава, че когато читателите открият моя пост, харесат го и са поканени да ме последват или да проверят моя профил, той им  говори.

Уверете се, че собственият ви профил е почистен и оптимизиран така, че да ви помогне да се свържете с потенциални партньори и потенциални клиенти.

Христо Стоянов за неговия опит с LinkedIn публикуването

lifehack1 Hristo Stoyanov Linkedin Posts

Признавам си, че ми става приятно, когато си помисля, че съм от малцината /всъщност не сме чак толкова малко/, които имат възможността да публикуват не просто линкове, а цели блог публикации в LinkedIn. Но ако оставя егото си за малко настрани, бих искал да ви споделя моето скромно мнение си за тази да я наречем бизнес блог платформа.

Що се отнася до техническата част, LinkedIn е мечта за минималистично настроените предприемачо-писатели, които биха предпочели да не им се мярка нищо излишно пред очите.

Lifehackbg LinkedinPublishing

След като отворите редактора за писане в социалната мрежа, веднага ще останете насаме единствено с идеята си за текст и най-необходимите функции за форматиране.

Много експерти, включително и уважаваният от мен Огнян Младенов застават горещо зад обширното блогване в Google+, но аз смятам, че ако в някоя социална мрежа си струва да отделите малко повече време за създаване на съдържание, LinkedIn и неговата блог платформа са едно добро място да направите това.

lifehack2Hristo Stoyanov Linkedin Posts

Защо? Не само, че ще разполагате с инструменти, чрез които да оформите статията си както подобава, но работата ви ще изглежда по-професионално и ще се чете в пъти по-удобно от последователите ви. Трябва да си мазохист, за да се хванеш да изчетеш от край до край някой от онези убийствено дълги “чаршафи” с дребен шрифтец, които ни предлага G+.

4 малки големи съвета

И накрая, бих искал да ви предложа 4 мини съвета, ако решите да се възползвате /и ако можете/ от блогването в LinkedIn:

  1. Нека заглавията ви да бъдат кратки – не повече от 5-6 думи.
  2. Преди да се напъвате да създавате съдържание в LinkedIn, преценете добре дали си струва усилието – все пак ние не сме необятния Американски пазар, нито масовата англоезична аудитория
  3. И тук използвайте снимки. Не бъдете сухари – разделяйте текста на лесни за сканиране визуални елементи – все пак на повечето хора хич не им се чете
  4. Тук бъдете кратки – не мисля, че е много добра идея да даваме най-доброто от текста си, от работата си, на която и да е социална мрежа. Направете добро резюме, след което позволете на читателя да види най-доброто от статията ви не в LinkedIn, а във вашия сайт! Повече за тази моя теория може да прочетете тук.

Google+ коментари

Коментари