Съвети за писане: 50 идеи за 30 минути

Съвети за писане: 50 идеи за 30 минути

Колкото повече поемате, толкова повече страхотни идеи за теми ще имате. Попивайте, четете, събирайте информация. Винаги.

Основният въпрос за много специалисти по маркетинг чрез съдържание е следният: Как да измислям теми за статии? Без теми нямате никакви статии, нямате съдържание и, следователно, нямате маркетинг чрез съдържание. Очевидно е, че трябва да разберем как да направим така, че бързо и ефективно да ни хрумват идеи за теми.

Ето защо събрах този кратък наръчник за това как да измислите 50 теми за 30 минути. Целта ми е да прочетете тази статия и да бъдете в състояние да отделите половин час, за да ви хрумнат собствени теми, върху които да пишете за уебсайта на компанията ви.

Преди да започнете, няколко бързи правила:

 

Идеята зад това упражнение е количество и не задължително качество.

Може да ви хрумнат и някои идеи, които не стават за нищо, в процеса на записване на хрумванията ви, но поне ще сте се сетили за някакви идеи. Тези идеи могат да бъдат оправени и събрани в едно чудесно заглавие или тема за печеливша статия.

Не оставяйте желанието ви да бъдете перфектни да е враг на това да бъдете просто добри.

Наложете си и да си записвате нещата.

Когато наистина започнете да записвате думите, вие започвате и да генерирате повече идеи и да мислите по по-ясни начини. Има три основни секции, които съм очертал за вас, в които ще бъдете подканени не просто да мислите за идеи, но и да записвате тези идеи. Това упражнение ще бъде напълно безполезно, ако наистина не си записвате нещата.

Тук става дума единствено за генериране на идеи.

Сега не е времето да задавате теми за статии, да създавате перфектното заглавие или да правите главите на електронната си книга. Това не е редакционен календар. Това не са планове за статия. Това са чисто и просто идеи. Ограничете усилията си и ще увеличите производителността си.

Бъдете възможно най-конкретни.

Следващите редове са процес за измисляне на тонове тематични идеи, но конкретиката остава във ваши ръце. Докато си записвате нещата, наложете си и да бъдете конкретни.

Например, в един раздел по-долу питам: “Как започнахте във вашия бранш?”

Измислете две конкретни теми въз основа на този въпрос. Ако запишете нещо като “Защо трябва да отида в колеж?”, не схващате как работят нещата. Вместо това, напишете нещо наистина конкретно и лично.

Една от първите ми предприемачески изяви бе продаването на дискове в гимназията. Можех да избера да продавам пиратски CD-та, но избрах легалния път. Този обикновен избор очерта посоката на бизнеса ми. И така, може би, бих могъл да проследя една идея така: “Защо не избрах незаконна работа и как това оформи живота ми?”. Виждате ли колко конкретно събитие би могло да породи една идея-убиец?

Свързана публикация: 8 Must-Have Ingredients of a Successful Blog Post

Сега, нека измислим 50 идеи …

1. Отидете на място, на което няма какво да ви разсейва и прекъсва

Това не трябва да бъде някакво магическо или специално място. Ако трябва, просто изключете телефона си, ако това помага.

2. Отворете документ, за да улавяте мислите си

Тъй като нашата цел в момента е бързина и ефективност, няма значение какво приложение за водене на бележки ще изберете. Аз използвам Evernote и  Drive за бързо и лесно създаване на документи.

Google Drive прави създаването на файл лесно. Плюс това, го имате запазен завинаги в архивите на Drive. Evernote пък функционира де факто като мозък за някои хора. Перфектно е за съхраняване на идеи.

3. Нагласете си таймер за 30 минути

Наличието на точно определен период от време ще ви накара да бъдете продуктивни. Става дума за време, в което ще бъдете съсредоточени. Мисълта, че таймерът върви и отброява секундите или ще ви парализира, или ще ви мотивира да действате. Ако се усещате парализирани, помнете, че трябва да се вкарате в релси.

4. Фазата с въпросите.

Време: 12 минути

Цел: 25 теми

Инструкции: Задайте си следните въпроси и се опитайте да създадете поне две тематични идеи от всеки от тях:

От какво се интересувате най-горещо в индустрията ви?

Има ли определен ъгъл или подход, който ви кара да се вълнувате? Кое е най-доброто ви умение? На какво предпочитате да отделяте най-много време? Вместо да отговаряте директно на тези въпроси, помислете за ъгли и гледни точки, които можете да извлечете чрез тях за статията си.

Например, аз горещо се интересувам от маркетинг чрез съдържание. То е нещото, което ме вдъхновява и за което съм сигурен, че е ключът към успеха в онлайн маркетинга. Но няма просто да напиша статия за това „Защо страстно харесвам маркетинга чрез съдържание.“ Вместо това, ще канализирам ентусиазма си в една голяма задача, която ме вълнува, като например, ръководство за напреднали по маркетинг чрез съдържание.

Как започнахте във вашата индустрия?

Всеки навлиза в нишата си по различен начин. Как започнахте да се интересувате от вашата? Какво образование имате?

Не се страхувайте да споделяте лични неща тук. Най-доброто съдържание се състои от неща, които са лични и в същото време изпълними и ориентирани към аудиторията ви. Хората обичат да слушат за опита на другите и да четат неща, представени от първо лице.

Отново, използвайте отговора на този въпрос като тема за статия. Например, ако бях започнал като специалист по онлайн маркетинг, изправен пред предизвикателство, свързано с трафик към електронен сайт, бих могъл да ви разкажа тази история и едновременно с това да ви дам добър съвет. Може би това би звучало така “Пет SEO урока, които научих по време на работата ми по сайт за електронна търговия, който изпитваше трудности.”

Защо продуктът ви е най-добрият?

Ако продавате продукт, вие сте убедени, надявам се, в стойността му. Защо продуктът е страхотен?

Какви са някои от грешките, които хората правят във вашата индустрия? Всяка индустрия има своите клопки. Какви са те във вашата индустрия? Какво кара хората да излязат от бизнеса, да имат спад в продажбите или да губят интерес?

Какво е най-голямото предизвикателство във вашата индустрия? Ако кажете на хората как да преодолеят общите предизвикателства в индустрията ви, те ще „изгризат до корица“ съдържанието ви. Нахвърляйте най-големите предизвикателства и просто напишете “Решете това!” до тях. Ето ви идея, която може да се превърне в много силна статия.

Как изглежда успехът във вашата индустрия? Какво означава да стигнете до върха или да доминирате? Как да стигнете до там?

Кой е най-успешният човек във вашата индустрия? Напишете името му и думата “интервю”. По-късно, можете да му се обадите, за да поискате интервю, или да прочетете други интервюта, в които той е участвал. От публикуваните можете да вземете по-открояващите се неща и да създадете от това една-две статии.

Каква е най-голямата новост във вашата индустрия? Един от най-богатите източници на статии е съвременната индустрия новини. Насочете ума си към горещите новини и нахвърляйте няколко идеи.

Свързана статия: Why You Should Create Long-Form Content (And How to Do It)

Каква е историята на успеха във вашия бизнес? Най-големият провал? Историите от личен опит са перфектни за теми за статии. Искате ли да напишете статия, която се чете и споделя? Обсъдете как и защо сте се провалили за първи път или какви са факторите, довели до най-голям успех?

Какви лични умения могат да помогнат на някого да стане успешен във вашата индустрия? Това най-лесно може да бъде списък с топ 10. Дори няколко такива списъци, от съвети за управление на времето до съвети за имейл нинджи. Можете също и да излезете с няколко практически и тактически съвети, които наистина ще харесат на аудиторията ви. Всеки иска да стане успешен. Това е серия от тематични идеи, която ще им каже точно по какъв начин да стигнат до това, което желаят.

Какви инструменти използвате, за да си свършите работата? Това е още един списък или статия с топ 10 неща. Какви неща използвате – бюро, Macbook, iPhone, Bluetooth устройство? Какво ще кажете за мобилни приложения? Web Apps? Как съхранявате данни? Кафе? Запишете всичко.

Къде, кога и как правите най-добрата си работа? Всяка индустрия ще има свой собствен поглед върху това как се вършат нещата – своите как и защо. Можете да станете авторитет в бранша ви за това как правите нещата. Помислете за съвети, като например, как да  избегнете прегарянето, да оптимизирате производителността, както и да свършите основните задачи.

Защо ви харесва да сте във вашата индустрия? Може да има някои дни, когато работата ви е скучна, но какво да кажем за онези светли моменти? Как да останете мотивирани в нишата? Какви конкретни предизвикателства ви мотивират? Как оставате заинтригувани от опита, който получавате?

Какво се променя във вашата индустрия? Всяка индустрия има своите разработки, технологични иновации и по-големи разтърсвания. Това са отлични теми, които захранват заявките за търсене и носят трафик. Нахвърляйте някои от тези промени и извадете от тях няколко теми за статии. През по-голямата част от времето няма да можете да се позиционирате като доставчик на горещи новини. Вместо това, трябва да заемете позицията на предоставяне на мнение, коментар, реакция или съвет въз основа на развитието на събитията.

Какви са някои от процесите или практиките, които сте усъвършенствали? Ако сте постигнали някакво ниво на познания в определена област, опишете как сте го направили. Ръководствата за напреднали и подробни теми са най-добрите. Правил съм това със SEO и маркетинг чрез съдържание и съм виждал някои наистина силни резултати от него.

5. Фазата на търсенето

Време: 12 минути

Цел: 25 теми

Тук ще въведете фразата за търсене, като активно се оглеждате за идеи навсякъде из мрежата. Направете всяко от следващите търсения и си набележете поне 5 идеи от всеки източник.

Свързана публикация: 17 Content Pieces You Can Create Without Writing a Single Word

Посетете блоговете на лидерите в бранша. Какво казват другите лидери? Ако всички те обсъждат подобни неща, това е добра възможност за вас да бъдете част от разговора. Присъединете се към темата и дайте своята уникална перспектива.

Някои блогове споделят най-посещаваните или най-популярните постове. Има голяма вероятност челният пост да е вечнозелена тема, която непрестанно да носи трафик. Вземете тази тема, преправете я и я използвайте самите вие.

Ето какво е най-популярно в блога ми:

Дори само преглеждането на блога на даден лидер в индустрията ви за няколко минути би трябвало да ви даде достатъчно свежи идеи за съдържание.

Посетете основните уебсайтове в бранша.

Освен блоговете, има и други уебсайтове, които предоставят информация за индустрията. В моята ниша например, Search Engine Journal и Search Engine Land са чудесни източници за новини и авторитетни дискусии по различни теми. Ако сте в SEO бранша, можете да извлечете някои тематични идеи дори само от едноминутно изучаване на началната страница.

Посетете социалните профили на лидерите в бранша. Фокусирайте се върху Twitter и Google+.

Ако следите други лидери в индустрията си (и трябва да го правите), проследете присъствието им в Twitter и Google+. Тук ще намерите хода на техните разговори, темите, с които се занимават и проблемите и въпросите, които са горещи в момента. При положение, че сте запознати с 4 или 5 лидера, бързо ще съберете десетки идеи.

Ето един бърз поглед към профила на Barry Schwartz в  Google+.

Ето и един към този на Danny Sullivan в Twitter:

Потърсете в Twitter теми с възходяща тенденция в индустрията ви.

Twitter е перфектен за улавянето на шума около случващите се наскоро събития в нишата ви. Използвайте функцията за търсене на Twitter, за да намерите кое набира скорост в нишата ви. И за да отидете една стъпка по-напред, Twitter има секция, в която можете да създадете търсене, което да съвпада на интересите ви.

Отидете в Twitter, намерете “Trends” и кликнете на “Change”.

Използвайте автоматичното допълване на Google, за да съберете ключови думи и свързани теми.

Търсенето на Google, само по себе си, е стабилен начин да генерирате ключови думи, които впоследствие да преобразите в идеи за теми.

От Google.com започнете да пишете ключова дума от вашата индустрия.

Например:

Продължете, предлагам глагол.

Вече имате някои идеи. Продължете да променяте глаголите, ключовите думи и последователността на думите.

6. Фазата на размисъла

Време: 6 минути
Цел: допълнителни теми

Изключете се и пишете. Сега, когато сте погълнати от потоци от информация, вероятно все още идеите се въртят в ума ви. Това вероятно са най-добрите идеи, за които някога сте се сещали. Мозъкът ви е работил здраво 24 минути, претърсвайки специфични за индустрията ви теми и генерирайки изобилие от теми. Накрая, отпуснете ума си за малко и оставете добрите идеи да потекат.

Какво следва?

Ако все още сте в зоната, където се генерират теми, оставете таймерът ви да изтече и продължете. Можете да се сетите за 100 теми. Или можете да започнете да изпипвате заглавията си, да разработвате планове и да анотирате списъка си.

Чрез прекарването на 30 фокусирани минути можете да се сетите за идеи за съдържание за месеци напред.

Финални съвети

Освен фокусираните ви сесии за генериране на теми, винаги ще ви идват някакви плаващи идеи. Ето два заключителни съвета, чрез които непрестанно да вдъхновявате и улавяте чудесни идеи за теми.

Винаги си записвайте. Гурутата по творчество обясняват от научна гледна точка как най-добрите ни идеи идват, когато сме абсолютно отделени от работата си. Те могат да се появят, когато тичате, къпете се или се събуждате сутрин. Затова трябва винаги да си записвате идеите. И понеже вероятно така или иначе държите телефона си някъде близо до вас, използвайте го, за да нахвърляте тези идеи, които ви връхлитат. Notes или Evernote са чудесна възможност.

Учете непрестанно. Дали ще бъде чрез четене, говорене, гледане на TED лекции или тролване в социалните мрежи, винаги трябва да бъдете в състояние на учене. Колкото повече поемате, толкова повече страхотни идеи за теми ще имате. Попивайте, четете, събирайте информация. Винаги.

Автор: Нийл Пател (Neil Patel)

Източник: Writing Tips: How to Come Up With 50 Topic Ideas in 30 Minutes

Google+ коментари

Коментари