• Home
  • /content marketing
  • /Добре ли храните аудиторията си със съдържание?
Добре ли храните аудиторията си със съдържание?

Добре ли храните аудиторията си със съдържание?

Бари Фелдман за рока, вкусната храна и съставките на балансираното съдържание.

Храните ли читателите си със здравословно съчетание от качествено съдържание?

Представяме ви една история на Бари Фелдман, експерт в създаването на стратегии за съдържание, в която се преплитат рок, вкусна храна и съставките на балансираната порция съдържание.

Представете си, че Аксел Роуз, кралската особа сред рокерите, и Ан Хендли, кралицата на съдържанието, имаха бебе. Името на детето е Джейсън.

И люлката се залюлява.

Бебето Джейсън обича да го люлеят, за да заспи. Таткото го успокоява с нежни изпълнения на “Sweet Child O ‘Mine”. Кой знае какъв микс от питиета слага Аксел в бутилката на момченцето.

Когато мама слага Джейсън да спи, тя се опитва да му чете приказка с картинки, но странното е, че Джейсън никога не се унася преди Ан да извади специалното синьо издание за бебета на книгата си “Content Rules.”

Добре дошли при Джейсън

Jason расте с такт 4/4, биещ в сърцето му. Баща му го води на всякакви концерти. Той се сприятелява с бандите. Татко му го отвежда до всички видове концерти. Момчето е в райския град (Paradise City).

Джейсън става все по-добър в училище и в есетата си и въпреки че повечето са за Whitesnake и Black Sabbath получава най-високите оценки. Майка му се възхищава на хевиметъл нагласата му, но го насърчава да развива журналистическите си умения. Купува му камера и компютър.

Той пораства и става гений в маркетинга. Отива да работи в музикалния бизнес, разбира се.

Прекарва десетилетие в Sony Music,  изграждайки рок ​​групи и брандове. След това преминава направо към дигиталния свят. Поддържа социалните мрежи на Zoomerang, продължава напред като създава цялото невероятно съдържание за Marketo, и най-накрая се приземява в LinkedIn като старши мениджър на отдела за маркетинг чрез съдържание.

Джейсън прекарва много вечери в снимане на големи и изгряващи звезди за своя блог, RocknRollCocktail.com.

Това е, в по-голямата си част, истинската история на моя приятел Джейсън Милър. Извинявам се на истинските родители на Джейсън, както и на Ан Хендли за измислените части.

Той също може и да говори добре.

Самият аз ходя на много концерти. Ходя и на доста маркетингови конференции. Никога не съм се сблъсквал с Джейсън по време на концерт, но за първи път пътищата ни се пресякоха на една конференция.

Участвали сме заедно в караоке на парти една нощ по време на Social Media Marketing World. Аз бях  Kid Rock. Сигурен съм, че Джейсън беше впечатлен.

След това започнахме да си говорим. За групи, разбира се. Мисля, че разговорът за Pink Floyd ни продължи до след полунощ.

Зароди се едно забавно, професионално приятелство. След това интервюирах  Джейсън за статии, инфографики и презентации в SlideShare. И той от време на време се обръщаше към мен за същото.  Бях развълнуван да се окажа в неговата, удостоена с награди, електронна книга  “The Sophisticated Marketer’s Guide to LinkedIn.”

Не беше трудно да се сетя да поканя Джейсън да бъде мой гост в уебинара ми “Rock and Roll Content”. Там той сподели малко от мъдростта на Jello Biafra (от групата Dead Kennedys): “Не мразете медиите. Станете медиите.

Какво означава това за толкова важния кръстопът, на който се пресичат рокендролът и маркетингът чрез съдържание?

Това горе е Джейсън, размазващ по време на една от многото му публични изяви. Така и все не успявах да чуя Джейсън да говори, докато наскоро това не стана на едно забавно събиране в Сан Франциско, първата по рода си конференция  “FunnyBizz Conference.”

Аналогия с вкусната храна за това как да поддържате блог умно

По време на конференцията, Джейсън представи един запомнящ се подход към поддържането на блог, който наистина искам да споделя с вас. Джейсън отдаде дължимото на оригиналната идея, която идваше от един пост през 2009 г. на Рик Бърнс в HubSpot: “5 Types of Posts to Feed Your Business Blog.”

Идеята, или моето тълкуване на това:

  • Точно както разнообразието от различни групи храни допринася за по-здравословна диета, здравословният подход към блоговете е публикуването на находчива комбинация от съдържание.
  • Читателите ще се радват на блога още повече, защото не ги хранят с едно и също нещо ден след ден.
  • Блогърите запазват вдъхновението и свежестта си, поливайки с охранени мнения едни постове и подхождайки леко към други.

По-конкретно, планът за хранене със съдържание може да бъде разделен на 5 части:

  • Пълнозърнести храни

Според инфографиката по-долу, разработена от Джейсън и неговия екип, тези храни служат за запълване на порциите, но са и лесни за разпределяне по чиниите (като корнфлейкс). Блог публикациите биха могли да съдържат ръководства “как да…”, постове от инфлуенсъри и дори старо съдържание, пригодено, разбира се.

iAcquire сервира на своите читатели с стабилно меню от публикации свързани с инструкции как да правите нещо. Например, тази скорошна статия, която предлага съвети за Twitter съвети от сътрудника им  Kristi Hines.

  • Зеленчуци

Работи на идейни лидери, гост публикации, изследвания – всички те са аналогични на зеленчуците, защото са полезни за вас (независимо дали ги харесвате или не).

Ан Хендли използва блога си, annhandley.com, като извор на разнообразие от блог постове, но рядко оставя да мине твърде много време, преди да даде своите идеи по важни теми, както го прави в този пост например, отнасящ се до това колко е важно да извеждате на преден план клиентите си

  • Месо

Това са протеините ви, здравички постове, които искат добра предварителна обработка, като например печене. Подходи, при които използвате изследвания и различни гледни точки са неща, на които аудиторията ви ще се наслаждава и ще консумира дълго време.

HubSpot са наясно със стойността на редовно подаваните “месести” (граничещи с електронни книги), като например тази мега-пост за подготовка за работа с inbound маркетинга.

Десерти

Това, очевидно, са сладките неща. Те могат да са по-леки, но да удовлетворяват желанията на читателите за добро забавление. Постовете десерти обикновено се споделят и се препредават.

Дръзкият и весел поглед към използването на абсурдни изображения е много добър пример, който Contently дават с публикацията си  “How to Be a Marketer, According to Stock Photography

  • Подправки

Макар подправките трудно да могат да бъдат отнесени към хранителна група или ястие, в името на аналогията ги включвам. Както Бърнс посочва можете “да запалите огъня” с някои свръх люти подправки или със сервиране на нещо солено, което да  вдъхнови разговора.

Идеята тук е да се заемете твърда позиция в част от публикациите си.

Постовете на Нийл Пател обикновено идват от други хранителни групи, но от време на време и той разпалва разговора с някой лют сос, като този провокативно озаглавен пост, например.

Сервирайте правилните порции съдържание

След въвеждането на групите храни и видовете постове, инфографиката представя и шестдневен план за хранене. Очевидно, почивате (или постите) в неделите.

Макар такъв един план да работи доста добре, едва ли ще можете да го изпълнявате буквално, освен ако не сте машина за блог публикации или не сте сформирали рок банда от блогъри.

Разгледайте графиките и отделете време за “смилането” им.

Отново ви казвам, не е необходимо да изпълните всичко, но имайте предвид този добър пример за разпределяне на разнообразието от блог публикации, с което да осигурявате на читателите си достатъчно вкусове и хранителни вещества.

 

Google+ коментари

Коментари