Link Building Checklist

Link Building Checklist – Списък за линк билдинг

Този списък за линк билдинг (Link Building Checklist) е създаден като помощен материал за SEO курсовете на SEOM

1. Стратегия

Защо правите линк билдинг кампания?

– SEO (трафик)
– Реализации (конвертиране в продажби)
– Брандиране
– Стартиране (на сайт или на продукт)

Какви ключови думи (ниши) таргетирате?

2. Управление и показатели

Кой какво ще прави и как ще го прави?
Кой ще взема и одобрява решенията и как?
Какъв ще бъде процесът на отчитане на резултатите?
Как правите промени на сайта си?

Дефинирайте показателите, които ще следите. Например входящи връзки, трафик, SERP, споменавания. Определете какви инструменти за наблюдение ще използвате: Google Analytics, Google Webmaster Tools, MajesticSEO, други.

3. Създаване на контакти и търсене на възможности

Проучете вашата онлайн общност, разгледайте разнообразни сайтове, научете повече за тях, свържете се с различни хора, избройте сайтове, от които искате връзки и ги оценете по отношение на възможността те да станат част от линк профила ви.
Проучете входящите линкове на сайта си и препратките (използвайте Ahrefs, Link Research Tools, Google Webmaster Tools, MajesticSEO, Google Analytics и др.)
Проверете за пренасочвания от тип 301 и 404.
Намерете блогове, които съответстват на нишата/бранша ви (проучете активността в тях, започнете да коментирате, когато се чувствате подготвени за това, като не споменавате продуктите си още в самото начало)
Новинарски сайтове (коментирайте, помагайте с мнение, създайте приятелства)
Журналисти (свържете се с тях, покажете им, че могат да ви имат доверие като експерт и да търсят мнението ви)
Форуми (регистрирайте се, използвайте свой собствен уникален подпис, помагайте повече и промотирайте по-малко, спечелете доверието на общността във форума)
Свържете се със специализирани сайтове, които публикуват съдържание
Специализирани социални мрежи (регистрирайте се, помагайте)
Специализирани групи в големите социални мрежи (например в Google +, LinkedIn, Facebook, Twitter)
Установете контакт с местни сайтове (включително и новинарски)
Търговски асоциации (присъединете се, помагайте)
Търговски камари
Библиотеки, неправителствени организации, благотворителни дружества
Сайтове на ваши доставчици
Конкурентни сайтове – проучете входящите им връзки, връзките им от прес рилийзи, успешните им тактики
Потърсете конкурентите си в Google с: linkdomain: конкуренция1.com; linkdomain:конкуренция2.com;
Проучете и собствения си сайт: linkdomain:вашиятсайт.com
Директории (към малко от тях си заслужава да подавате съдържание, ще спечелите само нискокачествени връзки, по-добре помислете за това да станете редактор в някоя от тях)
Потърсете таргет ключовите си думи
Четете сайтовете от вашата ниша/бранш, които намирате за качествени и проследявайте връзките на тях

4. Съдържание

Прегледайте изброените възможности и изберете вида съдържание, което искате да създавате. Винаги се стремете към качествено, увлекателно и полезно съдържание. Дори и в най-конкурентната среда, то може да ви донесе успех, когато бъдете последователни в създаването и промотирането му. Помислете за вече създаденото от вас съдържание – заслужава ли то линкове и ако не, то как можете да го подобрите?

Новини от бранша
Национални новини (еднократно или редовно)
Регионални новини (еднократно или редовно)
Коментари от блогъри/експерти към съдържанието ви
Интервю с ключови за бранша хора
Ревюта от други сайтове
Снимки. Хората много харесват снимки и това ще ги накара да слагат връзки към вас.
Съдържание за социални мрежи
Инфографики
Проучвания (както за статии, така и за прес рилийзи)
Състезания и раздаване на безплатни неща
Безплатни приложения и инструменти
Безплатни ръководства за сваляне
Проучвания
Колекции от полезни неща – списъци, класации, изброявания от тип “10-те най-вълнуващи/вредни/бързи ….” , полезни съвети

5. Промотиране на съдържанието

RSS
Нюзлетър
Публикации на сайта ви/блога ви
Публикации в социални мрежи като Google+, Twitter, LinkedIn, Facebook и други.
Публикации в специализираните професионални мрежи
Свързване с професионалните ви контакти (по имейл, с директни туитове и дори по телефон)
Връзка с журналисти, които познавате лично
Актуален списък с контакти на журналисти
Публикуване на статии в авторитетни директории за статии
Гост публикации в специализирани сайтове
Прес рилийзи към онлайн и офлайн специализирани контакти

6. Повторен преглед и анализ на стратегията

Стратегия: правилните ключови думи ли таргетирате?
Тактика: правилните методи ли сте избрали?
Успяхте ли да направите това, което искахте?

Google+ коментари

Коментари