• Home
  • /webmarketing
  • /Youtube e лидерът на онлайн продажбите през 2014 г.
Youtube e лидерът на онлайн продажбите през 2014 г.

Youtube e лидерът на онлайн продажбите през 2014 г.

YouTube е най-силният онлайн маркетингов канал в представянето на нови продукти и привличането на интерес към тях, както и в затварянето на продажбения цикъл с решение за покупка.

Когато става въпрос за платена реклама в социалните платформи, YouTube е абсолютният победител.

Според ново проучване на AOL Platforms, лидерската позиция на платформата важи особено, когато става дума за представяне на нови продукти и помагане на потребителите при вземането на решения за покупка.

Докладът, в който са анализирани данни, извлечени на базата на 500 милиона кликвания и 15 милиона реализации през първото тримесечие на 2014 г., проследява взаимодействията, генерирали покупка през социалните медии. Изследването е проведено с помощта на атрибутивната технология на компанията Convertro. Така впоследствие е определено кои платформи са повлияли върху потребителя при продажбите онлайн и в коя фаза от цикъла на продажбите.

Убедени сме, че YouTube се справя добре и в двете важни фази от цикъла на продажбите по редица причини,”

,споделя Jeff Zwelling, главен изпълнителен директор и съосновател на Convertro.

Обемът на търсене в YouTube, както и преференциалното му позициониране в резултатите на Google, спомага за привличането на големи количества трафик от посетители. Освен това, съдържанието в YouTube е богато, описателно и обикновено е полезно. ”

„Убедих се сам в това. Наскоро си купих кафе машина. Сведох решението си до три алтернативи и не можех да реша коя от трите е най-добра за мен. Накрая гледах видеа в YouTube на потребители, използващи трите машини и избрах тази, която съответства на представата ми за добра машина за кафе.“ – разказва Zwelling.

Има множество допирни точки по отношение на продажбите онлайн, в които социалните медии оказват своя ефект. Цикълът на продажбите в социалните платформи преминава през три ясно отграничими фази.

  • Представянето на продукт и привличането на интерес към него или марката чрез социалните мрежи се счита за първата фаза от процесите на цикъла на продажбите.
  • Средната фаза е тази, при която потребителите биха могли да видят ретаргетирани реклами или други маркетингови онлайн активности, които да ги привлекат отново към продукта, към който те са имали първоначален интерес.
  • В последния етап потребителите обикновено търсят продукта, който им е бил представен в първата фаза или представен още няколко пъти в средната фаза и са готови да купуват. Важно е да се отбележи и фактът, че потребителите невинаги спазват този цикъл на купуване праволинейно или с други думи — покупки се правят във всяка една фаза от цикъла.

Изследването на AOLPlatforms показва именно това, че YouTube е най-силен в 2 от тези фази – представянето на нови продукти/привличане на интерес към тях, както и последния етап – затваряне на продажбения цикъл с решение за покупка.

 

 

Facebook следва Youtube в класацията, а на трето място е Google+.

Интересен е и фактът, който Convertro забелязват напоследък, свързан с ефективността на YouTube за рекламодателите в рекламното пространство на мобилното му приложение.

Twitter се проявява като най-лошата платформа във фазата за представяне на продукти – почти 9 пъти по-слабо ефективен от YouTube. Той също е най-неподходящ и в последната фаза, но пък е изключително силен в средната такава.

„По време на нашето проучване стана ясно, че всички социални медии като цяло, в това число и Twitter, е много по-вероятно да събудят интерес и да привлекат внимание към марката и да спомогнат за избора на продукт, отколкото всеки друг маркетингов канал.“- разказва Zwelling.

Разбира се, не всички продажби следват конкретна линия от процеси или определен цикъл. Ако видите tweet, който ви съобщава за продукт и купите този продукт директно от него, без друго взаимодействие в социалните медии, маркетолозите отчитат конверсията като дошла само от Twitter.

По-конкретно, изследването показва зашеметяващи разлики между платените и органичните туитове, що се отнася до първата фаза от цикъла на продажбите. Както знаем от последните проучвания, 99 % от органичните постове почти не получават интеракции в социалните медии. AOLPlatforms съобщават това на базата на резултат от само 1 % от органично промотиращите постове, които водят директно до покупка.

Но какво се случва, когато плащаме, за промотирането на един tweet (т.нар. спонсориран туит)?!  В Twitter, плащането за tweet означава 30 пъти по-голяма вероятност за директна продажба без допълнителни интеракции или проучване от страна на клиента и над 5 пъти по-голяма вероятност за представяне на продукт пред нов клиент. Промотираните туитове помагат също и в последната фаза от цикъла на продажбите, с увеличена честота на конверсиите близо 3 пъти.

“Това вероятно се дължи на начина, по който спонсорираните туитове остават високо в потока при разглеждане на Twitter или чрез трети лица, клиенти. Тъй като платеното съобщение не изчезва бързо от потока, за разлика от обикновените туитове, вашите последователи са по-склонни да го видят и да си взаимодействат с него.” – казва Zwelling.

Проучването показва сходни резултати и при спонсорираните съобщения на Facebook и Pinterest. В самите платформи данните показват, че платените социални послания водят до 25% повече реализации, отколкото органичните такива. Разбира се, от една страна това се дължи на все по-намаляващото органично разпространение и достигане до потребителите на социалните послания на бизнесите в платформи като Facebook. Така платените съобщения все по-бързо се превръщат в единствения начин тези бизнеси да бъдат забелязани.

Не всички продукти или услуги имат успех, според изследването. Абонаментите, например, се проявяват много по-добре в социалните медии от продаването на технологични продукти. В действителност, платени съобщения в социалните медии дават най-негативни резултати при привличането на клиенти и генерирането на продажби за храни, напитки, облекла и аксесоари. Органичните социални съобщения вършат много по-добра работа за тези индустрии.

Пълния текст на доклада можете да изтеглите тук, свободно, но в замяна ще ви бъде поискано да споделите информация за контакт.

 

Източник: In social advertising, YouTube converts more customers than anyone else

За преводача: Дидо Григоров е SEO експерт и Инбаунд маркетинг специалист с близо 7-годишен опит. Той е дипломиран магистър по “Реклама и PR” и участник в множество тренинги и обучения в областта на онлайн рекламата, брандинга и уеб дизайна. Притежава сертификати Hubspot Inbound Marketing, Bing Accredited Professional, Google Analytics Ecommerce, Google Analytics Platform Principles. Това са профилите му в: Google+, LinkedIn, Facebook.

 

Google+ коментари

Коментари