Изкуството на саморекламата

Изкуството на саморекламата

Добрите практики в социалните мрежи и нестандартният подход на Buffer 

Промотиране на собствено съдържание!?

Ако някога сте разглеждали който и да било социален профил на Buffer (вземете например  Twitter), вероятно сте забелязали, че огромната част от историите, които споделяме идват от нас. Ние туитваме свои собствени неща. Тръбим свой собствен рог.

the fine art of self promotion

Със сигурност изглежда, че ние сме сред малцината, избрали такава стратегия. Изглежда съществува много тънка линия между споделянето на достатъчно собствени неща и споделянето на прекалено много от тях. Повечето хора биха предпочели да блуждаят от страната на просто достатъчно (или дори по-малко) по отношение на стратегията си в социалните мрежи.

Всички искаме да виждаме, че съдържанието ни се чете и се споделя широко, но никой не иска да изглежда като жаден за внимание егоцентрик.

И така, колко самореклама е прекалено много самореклама? Един чудесен въпрос. Ето и няколко мисли върху него.

6 популярни съотношения за споделяне на съдържание в социалните мрежи

В Мрежата има няколко метода при избора на това какво да споделяте. Повечето от тях разчитат силно на споделяне на съдържание, което подбирате от други сайтове и “наръсвате” върху собствените си платформи тук и там. Следват 6 от тези известни съотношения.

5-3-2

Въведено от TA Маккан от Gist.com, правилото за споделяне в социалните мрежи “5-3-2“ се цели в смесване на собственото ви съдържание с това на другите, както и с лични ъпдейти. Имайте предвид, че 5-3-2 не е ежедневна квота, а по-скоро съотношение за всяка група от 10 ъпдейта, които публикувате в дадена времева рамка (същото важи и за останалата част от представените съотношения).

  • 5 е съдържание от другите
  • 3 е съдържание от вас
  • 2 е ъпдейти на личния статус

5-3-2 rule

4-1-1

Много подобно на правилото “5-3-2”, съотношението 4-1-1 търси добрия микс от собствено и чуждо съдържание и споделяне. Популяризирано от Andrew Davis от Tippingpoint Labs, както и от Joe Pulizzi  от Content Marketing Institute, на практика то изглежда така:

  • 4 ваши, релевантни, оригинални публикации
  • 1 ретуит за всеки ъпдейт на личния статус

555 +

Shai Coggins от Vervely има донякъде уникален подход към балансиран график за споделяне. Насоките на 555 + търсят повече разнообразие в профила ви.

  • 5 новини за вас и вашето съдържание
  • 5 новини за другите
  • 5 коментара / отговора
  • + различни публикации, които добавят стойност, като #FollowFriday или съдържание, генерирано от потребителите

Правилото на третините

Споменато в блога на  Hootsuite от Sam Milbrath, правилото на третините е отлично балансиран начин да разделите публикациите си в социалните мрежи. Работи по следния начин:

  • 1/3 от ъпдейтите ви са за вас и вашето съдържание
  • 1/3 от ъпдейтите ви са за споделяне на съдържание от другите и за изплуващи идеи
  • 1/3 от ъпдейтите ви са базирани на лични интеракции, които изграждат бранда ви.

Златното съотношение – 30/60/10

Златното съотношене от Rallyverse обхваща територия, подобна на тази на правилото “5-3-2”, макар и с няколко малки подобрения и промени в процентите на съдържанието.

  • 30 процента собствено съдържание
  • 60 процента пресято съдържание
  • 10 процента промотиране

Правилото 20-към-1

Това съотношение от Michael Hyatt малко се различава от споменатите досега по това, че не е строго определена формула за социални мрежи. Съотношението се отнася не толкова до начина, по който актуализирате статуса си, а по-скоро до вида на посланието, което изпращате с вашите постове. Ето как Hyatt обяснява нещата:

Този феномен е нещо, което наричам правилото 20-към-1. То представлява съотношение. Това означава, че трябва да се направят 20 депозита за всяко маркетингово теглене. Това не е научно твърдение, нямам никакви емпирични доказателства, с които да докажа верността му.

Съотношението на Buffer за споделяне на съдържание в социалните мрежи

В горните примери, везните се накланят доста сериозно в полза на споделянето на съдържание от други източници. Нашето съотношение в Buffer ще изглежда точно обратното.

Нашите ъпдейти в социалните мрежи са 90 процента  от собственото ни съдържание и 10% от съдържанието на  другите. Има и много дни, в които тези цифри са още по-неуравновесени.

Вземете неделя, например. Ето една разбивка на група от 10 ъпдейта, които сме публикували в профила си в Twitter.

Зелените отметки са към нашето собствено съдържание. Оранжевият удивителен знак е към съдържание от друг места.

lit of buffer twets

Този списък с ъпдейти има съотношение 90:10 в полза на наше съдържание към чуждо такова. Ако бях взел 10 ъпдейта от понеделник, вероятно 10 от тях щяха да бъдат със съдържание от Buffer.

Ясно е, че клоним силно към споделяне на наше собствено съдържание. Макар да сме малцинство с подобно съотношение на споделянията, не сме сами. Някои от най-добрите играчи на полето на съдържанието споделят почти изцяло собствените си архиви, блогове и маркетинг. Ако погледнем към скорошни 10 поста от Moz в Twitter, ще видим, че 10 от тях са със съдържание от Моз. Последните постове от  Brain Pickings също са изцяло линкове към блога на Brain Pickings.

И така, какво да кажем за тези от нас, при които има такива големи различия в стойностите?

Какво виждаме ние, което другите не успяват?

Промотирането на собствено съдържание работи, ако добавяте стойност и се ангажирате. Саморекламата има лоша репутация, защото често се свързва с маркетинг, промотиране и други подходи, които не правят нищо друго освен да призовават към купуване, купуване, купуване, без значение как това се отразява на аудиторията. Нищо чудно, че от термина “самореклама” побиват тръпки. Били сме обучени да мислим за него по определен начин.

Е, мога ли да ви издам една тайна? Можете си правите самореклама и въпреки това да добавяте стойност.

 

Саморекламата може да бъде добро нещо, ако съдържанието ви е изключително, наистина изключително полезно и винаги добавя стойност. Това е начинът, по който мислим за нашето социално споделяне на Buffer. Ако споделяме най-доброто съдържание, което имаме, и го правим по полезен, изпълним и ефективен за другите начин, то вярваме, че правим точното нещо за нашата аудитория.

Стойността заема предна позиция, а саморекламата стои зад нея. И двата елемента са налични, но високата стойност на перфектното съдържание е тази, която има най-голямо значение.

И понеже публикуваме по 14 пъти на ден в Twitter, запълването на тези публикации със собствено съдържание (винаги добро и полезно) изисква доста дълбоко хранилище с такова съдържание. Щастливи сме да разполагаме с архиви от вечнозелено съдържание и можем да изваждаме истории, които сме писали преди година, но които имат приложение и до днес.

Затова причина номер едно, че надуваме собствения си рог: Осигуряване на стойност.

Причина номер две: Ценим прозрачността и споделянето на работа си.

Austin Kleon написа книга, Show Your Work!, относно същата тази концепция за саморекламирането, което не отблъсква. Той я нарича книга за хората, които мразят идеята за промотирне на собствената си работа. Ето и обзор на това какво обхваща книгата. Обърнете внимание на точки 3, 4 и 6.

self promotion rules

“Разказвайте добри истории” е равносилно на споделяне на изключително съдържание.

“Отворете стаята си с любопитни неща” и “споделяйте нещо малко всеки ден” са равносилни на идеите за прозрачност, приятелство и общност.

В Buffer се чувстваме така, сякаш споделянето на нашето собствено съдържание в социалните мрежи е начин да разкрием повече за нас, да представим и споделим работата си. Голяма част от съдържанието на сайта е тип “нека да учим заедно”, освен това ние никога не се срамуваме да споделим нашия процес, брадавици и въобще всичко.

Третата причина, заради която се чувстваме комфортно с нашето съотношение 90/10, е в това, че споделянето на съдържание е само една част от нашата стратегия в социалните мрежи.

Ние сме в социалните медии и за да (се) ангажираме.

Споделянето на съдържание е излъчване; ангажирането на общността е диалог. Установихме, че двете части на нашето социално присъствие правят промотирането на собствените ни неща още по-силно. Можем и да споделяме наше собствено съдържание, но нашите последователи знаят, ние сме там и за да слушаме, отговаряме, и ангажираме.

Нашите Happiness Heroes отговарят на почти всеки туит, включително и в разговорите, които се случват във връзка с промоцираното ни съдържание. Ето един скорошен отговор в низ от коментари за нещо, което сме споделили.

Също така, започнахме създаването на седмична серия на Twitter чатове. Тези #bufferchats ни дават още една възможност да се ангажираме пряко с последователи и почитатели.

Открихме, че ангажирането и споделянето вървят ръка за ръка в една умна стратегия, дори и, или може би специално за стратегия, която има в основата си самореклама като нашата.

Започнете с нещо малко

Ако искат да станете малко по-уверени в промотирането на собствените си неща, но не сте сигурни дали искате да се хвърлите, подобно на нас, на 90/10,  можете да поемете по този път с малки стъпки.

Започнете, като споделяте едно и също съдържание повече от веднъж. И преди сме писали, че публикуването на едно и също съдържание неколкократно може да доведе до удвояване на хората, които се ангажират с него.

Garrett Moon от CoSchedule е събрал интересни съвети в една чудесна графика, в която се вижда кога е добре да насрочвате съдържанието си за повторно публикуване.

social sharing schedule

Да преговорим

 

Едно скорошно проучване сред потребителите установи, че натискът за реализирането на продажба чрез самореклама може да намали доверието на потребителите с близо 50 процента. Статистики като тази са една от причините хората да се страхуват да опитат със саморекламата.

Но можете да забележите ключовата фраза в тази статистика, нали? “Натиск за продажба.” Не всяко промотиране на собствените ви неща трябва да бъде ориентирано към продажба. Най-добрите видове са точно обратното.

От наша гледна точка ни се струва, че проблемът в по-голямата част от времето не е саморекламата, а по-скоро саморекламата на съдържание, което не добавя стойност.

Ако съдържанието ви е интересно и полезно, е много вероятно то да бъде приветствано от читателите, без значение какво е съотношението на споделяне.

Става въпрос за това да показвате работата си. Става дума за добавяне на стойност, както и за това, в разгара на споделянето на вашето собствено съдържание, да съумеете да (се) ангажирате с хората, заради които в крайна сметка сте там и на които служите.

Източник: The Art of Self-Promotion on Social Media

Автор: Kevan Lee

Промотиране на собствено съдържание в България?

Как мислите, какво съотношение намирате за нормално и ненатрапчиво?

Какъв е вашият поглед върху идеята за самореклама в социалните мрежи сред българските потребители?

 

 

Google+ коментари

Коментари